• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • CRISTAL

Aybee håller med Stenbruden, så himla onödigt av henne. Hon är säkert bara avundsjuk för att du ska gifta dig och är hon redan gift är hon säkert olycklig!!!!

Hmm....någon som varit på bröllopsbutiken Wedding Square vid Järntorget. Inte....då har du inte missat något heller?!?
    Kika in idag bara för att kolla sortiment, priser, service etc. Han var väldigt trevlig i butiken men han förstod inte vad jag var ute efter.... När jag sa enkel bröllopsklänning dvs inte massa pärlor, band, glitter etc visade han mig massa coctailklänningar/festklänningar i diverse färger och sa att man kunde beställa i vitt. Förklarade gång på gång att jag vill ha en brudklänning med enkla snitt och drag. Han fatta inte! visade mig bara ännu fulare klänningar... =/ så mitt första besök i en brudklänningsbutik var inte lyckad....

• Timaa
    CRISTAL skrev 2008-01-31 15:40:03 följande:
    Aybee håller med Stenbruden, så himla onödigt av henne. Hon är säkert bara avundsjuk för att du ska gifta dig och är hon redan gift är hon säkert olycklig!!!!Hmm....någon som varit på bröllopsbutiken Wedding Square vid Järntorget. Inte....då har du inte missat något heller?!?Kika in idag bara för att kolla sortiment, priser, service etc. Han var väldigt trevlig i butiken men han förstod inte vad jag var ute efter.... När jag sa enkel bröllopsklänning dvs inte massa pärlor, band, glitter etc visade han mig massa coctailklänningar/festklänningar i diverse färger och sa att man kunde beställa i vitt. Förklarade gång på gång att jag vill ha en brudklänning med enkla snitt och drag. Han fatta inte! visade mig bara ännu fulare klänningar... =/ så mitt första besök i en brudklänningsbutik var inte lyckad....
    Var du inte på Ramonas på järntorget dom är duktiga?, bra när jag varit där ivarje fall mkt o välja på.
  • Grund

Vad tråkigt Cristal. Jag har aldrig varit där. Gå till Ramona, remanns, johans eller Tonys så tror jag absolut du får bättre hjälp.

• CRISTAL

Ska ta ert råd tjejer....för det kändes verkligen trist. Sen ska jag nog ta med någon nästa gång, samtidigt som jag vill att det ska vara en överraskning för alla. Får se hur jag gör.

• 31 maj 2008

Jag hade valt ut min klänning på Kik, men inte beställt ännu. Senast sista februari måste jag göra det. Så trillade jag in på Teklas hemsida, efter att ha hört mycket bra om dem, och nu måste jag bara åka till Malmö... Ringde dit idag också, och hon var så himla trevlig. Är det någon som har varit där?

• Långserud

Hej hopp!

Jag köpte min klänning på Renmanns efter att hela hösten varit rådvill å inte hittat ngn men fick toppen toppen hjälp på Renmanns! Helt underbara!

Gå dit! Ta med ngn, sitt å titta i broschyrerna som finns, peka på de som ser intressanta, be dem plocka fram dem eller liknande å sen prova prova!

Lyyycka till!

• mrsD

nu sitter jag me de sisya inbjudningarna, har köpt hem grejer så de kommer verkligen bli klara idag! pirrigt!

Ay Bee - fyyyy, folk vet inte när de bara ska hålla tyst..
    fick oxå en kommentar idag som jag bara blev såååå arg på.. o en sån där diskret pik ni vet, så om man svarar på den så kan de bara hävda "men d va ju inte va jag sa" fast man vet myckie väl att d va precis det som de menade.. suck.

• CRISTAL

Har ni några tips vad man ska tänka på när man går och testar klänningarna???

Vad ska man ha för underkläder när man testar? Korsett?

• Amor Eterno

Jag var på ramonas och fick jättefin service :)

Tänk på att inte ha för mycket smink då det kan kladda på klänningen korsett är bra jag hade vanliga trosor och bh....

Aybee onödig kommentar!! Blää tänk inte på dem!

Lite sur över att jag precis på IKEA och vaserna som jag har börjat sammla på till bröllopet är ju helt slut!!! Åhhh så förbannad varför köpte jag inte alla på en gång??

Behöver typ 25 vaser jag har 10 st!!! Finns ingen stans och de skall inte beställa mer!!! Jag ger upp det nu och får punga upp mer pengar till blomsterarrangemang!! Vi har ju långbord med 12 personer i vadera...

Tar gärna emot tips!

• mrsD

AHH!!! nu e alla inbjudningarna klara, me frimärken o allt! 33 st blev d till slut.. *gulp*

Lär inte posta dem ikväll i stormen.. men nu e d faktiskt på riktigt!
    fick hemskickat kontraktet på lokalen idag oxå..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2