• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Grund

Godmorgon,

var inne å läste i tråden "fråga prästerna" och vips så fick jag svar på mig fråga utan att behöva fråga själv...perfekt!

På lördag ska jag å sälja gamla prylar på kommersen. Hoppas det blir bättre än Kviberg i våras för då gick det sådär. Då fick jag ett ryck att testa å tänkte sen-aldrig mer. Men nu ska jag med ett par andra å då blir det nog trevligare.

Såg ni på bröllopsbonanza igår eller?
    Himla synd att man inte fick se brudbuketterna. Man är ju faktiskt inte intresserad att se flygvärdinnan sitta å kommentera bara. Jag vill se blommor! Tre program har gått och inte ett enda tips än så länge, kanske nästa onsdag

• Astriden

tycker oxå att det är sådär...
    mer om deras egenheter än om själva bröllopet
    Jag suger åt mej dukning & dekorationstips just nu så hade gärna velat se buketterna jag med!

• stenbruden
    mrsD skrev 2008-01-30 22:30:39 följande:
    Amor - va d du som frågade om dikt?jag tycker denna va mitt i prick för oss, tänkte prästen skulle få läsa den, eller solisten..:Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.Men jisses va ni har skrivit idag!!! blev så sur när jag inte kom in här på TRE timmar!! dumma bt..Men jag har varit jätteduktig idag=)Ringt kyrkan o frågat om man får kasta ris, d får manFrågat om de har piano till solisten, d har deRingt om lokalen o ja vi får se den innan, bara o ringa ngn dag innanFrågade om d finns ngt klockslag då vi ska va ute ur lokalen på natten, nej, vi kan va där dygnet runt om vi vill *s*weee!
    MrsD - Det var jag som frågade... Den dikten är den enda som vi faktiskt har Vi har också tänkt den.. Inga andra förslag??? Vill ha en till i mitten av vigseln..

Ni andra? Vet ni några fina dikter??
  • Grund

Jag måste bara dela med mig för jag blev så glad igår. Jag gick och simmade efter jobbet och när jag satt på vagnen hem såg jag att H hade ringt. Han undrade när jag kom men sa inget mer så när jag kom hem hade hade gjort tacos och mysigt för han åker till Alperna idag och är borta en vecka och häromdagen sa jag att jag var sugen på tacos så då fixade han en myskväll innan han åkte. Åh vad jag blev glad!

• Majsis2008

vad mysigt grund....tänk om min kunde bli lite romantisk med hehe....

idag ska jag fixa sista inbjudningarna, fick dom med posten idag, och sen fått omslaget till festprogrammen....vet int ehur dom ska se ut...

• stenbruden

Grund - Va mysigt!!! JObbigt att sakna i en vecka nu då kan jag tänka mig

• Majsis2008

Hmm, ska man försöka sig på eget monogram och sen nån rolig bild på festporgrammet? men blir lite mer klippa och klistra då...plus vad ska man ha för bild? dom e ju vita....och så ska d vara rödvita snören som binder ihop programmen....suck....

• mrsD

Stenbruden - ah, jag tycker den är underbar..
    Men har du sökt här på bt i gamla inlägg? finns tusen, men orkar aldrig läsa alla o tycker många e lite fööör mycke kärlek o sånt.. lite för sliskiga helt enkelt.

Ingen slöja idag heller.. tänkte jag skulle hinna fått den innan lördag.. men har massa annat jag kan ta me *s*

Nä, iväg ut i stormen o ta sig t skolan för 3 h fotosyntes på engelska.. jippi..

• Grund

majsis: vilka är era begynnelsebokstäver?

• Astriden

va mysigt grund sånna småsaker som gör mej mest varmi hjärtat. Härligt att känna sig så älskad tycker jag!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2