• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Grund

Nu har jag bokat den 20/3 för att testa lösögonfransar. Då är jag fin till påsk och min födelsedag

• Amor Eterno

Hejsan jag är på jakt efter musiker jag med!! Vad tar de för att spela??

Vilken tur att alla gifter sig på olika datum!!! :)

• Grund

Astriden: Fått något nytt efternamn ännu?

• Majsis2008

vet inte vad som händer, men alltid när jag har planerat nåt så kommer d upp nåt mer. Nu ska tjejerna på jobbet ut och bowla den 2:a, och då ska jag ju träffa er. Dom på jobbet kommer tycka jag e skittråkig som aldrig e med ute, men vad ska man göra????

• stenbruden
    Långserud skrev 2008-01-23 09:30:43 följande:
    Fru Trul: Ja det var jag!Amor: En av de butikerna jag var på... bra service, underbara människor men just nu känner jag mig lite lurad pga att den har blivit så himla ful, den har ju gått sönder....men mer Schlalins fel än deras...Tack alla råd! Ngn som har vitt guld? Märke? Palladiumhalt? Rhoserade eller ej?Suck. En tjej på jobbet har Schalins vitt guld 18 K, precis som mig. Vet dock ej Palladiumhalt men hennes var jättefin trots att den var äldre. Dock var hennes rundad, min endast lite rundad. Kan det göra en del på kanterna också tro?Jag som trodde Guld var hårt slitstarkt etc! Att det kan bli repor med tiden är en sak och att vitt guld blir lite gråare med tiden (vilken omrhodering fixar). Men hackig och skrovlig och gå sönder som materialet faktiskt gjort, det trodde jag aldrig!Suck.... Till råga på allt så är det massor att göra på jobbet och mulet... Tycka synd om sig själv dag idag....
    Jag har vitt guld från schalins.. Inga problem med den! Men det blir ju repigt! Det sa hon iof när vi gjorde beställningen så det va ingen överaskning. Hon sa att man borde lämna in den för polish ett par gånger per år om man vill hålla den fin... Stenarna har dock suttit som berget! För mig är det jättefel med gult eller rött guld så jag tar smällen att vitt är mer repkänsligt. Men jag tycker inte att det är så farligt nu när den är jämn repig! Jag har ändå en bred ring (singarna finns i mitt galleri) Jag visste ju vad jag gav mig in på med vitt och det tycker jag är ok. Tappar du stenarna är det ju en raklmation tycker jag!!! Vi köpte ringarna på Wranges och har fått kanon bra service och info!
  • stenbruden

Det va väldigt va det verkar vara problem med sidan.. det fastnar ju hela tiden..

Långserud - lycka till med ringen och stå på dig!! Stenarna ska ju sitta!!! Och den borde inte bli så förstörd som du skriver!! Det är ju skillnad på repor och gropar...!!!

Vi har bokat hotellnatten också förresten! Det blir Avalon på kunsportsplatsen... Jisses vilket hotell, vi fick en rundvandring och det är hur snyggt som helst där inne! Dom har satsat mkt på designen! Rummet har en stooor balkong med morgonsol där vi kan ta vår frukost Stort och fint annars med stort badkar och ett fint bröllopspaket! Supernöjd

Snart är det dags för mötet med Aspenäs och kocken som vi ska ha som kontaktperson och veckan efter ska vi träffa fotografen.. KUL! Men vi har ingen koll på vad vi vill ha för meny...

• stenbruden

31 maj - vi gifter oss ockås utomhus och jag har haft samma tankar som du... vad ska man ha för instrument o sång osv.. Jag kanske missade det men hade du bokat någon? Vad kostar det? Upplägget är ungefär samma som vi hade tänkt..

• Långserud

Hej Stenbruden! Är bild nr 5 också en Schalins? Den ser precis ut som jag tänkt istort. Och nästa är ung. samma som min förlovningsring, fast jag har endast en rad/kolumn. Och det är denna som du har nu, alltså bild nr 6 och den har inte blivit rispig/hackig och gått sönder? När köpte du denna?

Till er som frågade om band så ska vi gifta oss i Värmland så det blir ett band från de trakterna. Men jag var på kickoff med jobbet i helgen där ett band spelade som jag tyckte var bra. Kan kolla upp vad de hette och tfnnr om ni vill?

Ha det gott!

• Astriden

Grund du kommer att känna dej såå fin & väldigt kvinnlig!

Efternamnet ja.. Jo det är skickat till prv men deras process tar ca 5 veckor, så svaret från dem bör komma kring v. 7
    är det godkänt så skall det kundgöras i 1 månad efter det.
    Så med lite tyr så har vi det klart 2 veckor innan bröllopet (!!)

• 31 maj 2008

Ja, Långserud, om du kan kolla upp bandet så vore det toppen!

De andra musikerna är min sambos kontakt genom jobbet. Han har mailat dem nu och frågat om det är okej att vi ger deras uppgifter till andra (de brukar inte spela tillsammans annars), så direkt när jag får svar så meddelar jag er!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2