• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Amor Eterno

Det är silverband som ligger allt ihop snurrat på ett paket det kostar kanske 21 eller 23 kr!! Man klipper längden man vill ha!
    Jag har gjort så här:

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014031&PPC=61290

Men som sagt köpt dem inte styck viss utan allt ihop på panduro som man klipper själv.

Och mina festprogramm är vikta så här:

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1030748

Fast banden är ju lite tjockare på Panduro då det blir en knut längst ner!

Sedan kan jag tipsa om en hemsida där det finns vackra ringar och smycken med priser och allt!!! Det gillar jag!!

www.eurogold.se hittade min vigselring som jag köpte där, men tycker att den såg konstig ut på bild mycket vackrare live :)

Men detta blev det: Gå in på vigselringar och på DANIDOS märket sida 2 och ringen som är till höger på mellersta raden den heter Sandy P.

• Majsis2008

hej tjejer....seg idag....
    känns som jag inte kan göra nåt med bröllopet, men nu har jag bestämt att jag inte ska bjuda två av mina kusiner, jag träffar aldrig dom ändå....och det känns fel och bjuda dom då.

Men nu har min m2b syster, som även ska göra buketten, fått i uppdrag och texta åt mig, för hon kan skriva jättefint så hon får texta placeringskorten. har hon nåt och göra under sparkarna, fick nämligen reda på att dom ska ha barn i augusti i lördags, kuligt....

• stenbruden

Halloj allihop!

Jag hade också problem att komma in här i helgen... Jag beställde en korsett igår.. KUL! den var på rea för 330 kr!

Välkommen CRISTAL! Berätta om era planer!

Var det någon som visste vart man kan få tag polaroid kamera??

• Grund

Astriden: Jag gillar inte lakrits så jag tycker abslout att den med passion låter smarrigast.

Amor: underbar ring, nästan likadan som den jag beställt men jag kommer ha en princesslipad på mitten också.

Majsis: toppen att du får folk att hjälpa till

• Astriden

Jag såg en kamera&skrivareiett på Maxi när jag sprang in i helgen. Det va Kodak & blir bättre bilder än med en vanlig polaroid. paketet kostade 990:-
    Kolla in på www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml&pq-locale=sv_SE för mer info.

stenbruden skrev 2008-01-21 11:39:37 följande:
    Halloj allihop!Jag hade också problem att komma in här i helgen... Jag beställde en korsett igår.. KUL! den var på rea för 330 kr!Välkommen CRISTAL! Berätta om era planer!Var det någon som visste vart man kan få tag polaroid kamera??
  • BarbaBruden

Hej tjejer!

Välkommen Cristal! Du kommer att trivas här
    Berätta mer om dina planer!

Amor
    Lyllos dig att ringen är i hamn. Håller ff på att förhandla här hemma om priset.....
    Hur går det med klänningarna? Lutar nog åt att jag beställer i alla fall

Astriden
    Först och främst; strunta i dumma släktingar! Det är ditt bröllop och du bjuder vem som känns bra för dig!
    Var ska du köpa bakelserna? Om dte är därifrån jag tror så hade vi provsmakning i fredags. Passion var inte god alls,vilket jag trodde den skulle vara. Choklad/svartvinbär var toppen!

Nu ska jag iväg å träna.......Bränn, bränn, bränn.....

• CRISTAL

Tack till ert välkomnande!

Det vi gjort hitills är att att lägga upp en budget och skriva en preliminär gästlista och det känns som ett en bra start. Däremot finns det vissa tankar och idéer som ännu inte är bestämda. Martin är med i svenska kyrkan men jag är naturvetare och tänker i andra banor, från början var jag väldigt bestämt om att vi INTE skulle gifta oss kyrkligt. Men det är inte mitt bröllop utan vårt bröllop så vi har gjort en kompromiss.

Kyrkligt bröllop med personlig ceremoni som för mig innebär ett fint tal och att vissa ord så som Gud och Jesus istället är tex Vår Skapare. Detaljer men jag vill inte känna mig obekväm och att jag står inför en präst och lovar massor som jag inte tänker leva efter och texten ska tilltala alla oavsett kultur eller tro.

Så en sammanfattning av detta är att vi gärna gifter oss i St Birgittas kapell. Som festlokal funderar vi på Kustens Hus som är gångavstånd från kyrkan. Vi har en bekant som jobbar för församlingen så vi tänkte pratade med henne om detaljerna evt nu till helgen sen spana in lokalen och se om det är vad vi önskar oss.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2