• chubbys

OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter

jag vet tat detta ej har med brölop att göra..men snälla vad ska vi göra??

Fick precis ett mail av min kille att social tjänsten ringt honom..allt är upp och ner de skall starta utredning..han x är inblandad och han är nu livrädd..

bråkade vi ehmma en kvälll..vilket ledde till att jag..jaaaa jag vet jag skämms..hotade att ta livet av mig..han blev rädd..ringde polisen och höll fast mig tills de kom..
    Jag fick därav blåmärken på armen och han på sin arm då jag bet honom för at komma loss..
    Det har alltså inte skett ngn misshandel..
    Polisen tog vittnesmål och de måste enligt lag göra anmälan om misshandel..
    Jag har försklarat för polisen både då och i efterhand att det ej handlar om misshandel och jag vill inte anmäla honom och han har sagt detsamma.
    trots detta anmäler de detta till socialtjänsten eftersom han har barn (nej hon var inte hemma vid det tillfället..hon bor bara där varannan vecka)

Så nu har de ringt honom därifrån, de har ringt dotterns mamma och allt är upp och ner..de skall göra en jätte utredning på honom som pappa och de skall öppna upp vårdnadstvisten de hade när de skiljde sig..(mamman ville ha ensam vårdnad för att jävlas med honom men fick ej igenom detta utan det blev delad vårdnad)

Det e helt sjuk...är arg på polisen..hur kan de anmäla det till socialtjänsten innan ngn dom..?? fattar de inte at detta är känsligt och allvarligt =((

Gråter helt hysteriskt..kan bara gissa hur han känner sig nu..

• Svar på tråden OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter
  • pickolina78

Hur kan man ens ifrågasätta polisens eller socialas handling hittills i fallet? Då inser man nog inte allvaret i vad som hänt. Oavsett om det var ett misstag, en engångsföreteelse, eller ej.

Om ni haft problem med exet och sociala tidigare så förstår jag din oro och den biten, men att ifrågasätta vad polisen och sociala gjort hittills i detta fall gör ju att man ser röda flaggor precis överallt i ärlighetens namn.

• Didaa

När man är ledsen eller sur så kan man säga många saker utan att tänka sig för... jag hoppas verkligen att det löser sig på det bästa sättet.

• pickolina78

Mmm, man kan säga mycket dumt när man är arg/ledsen.. Men att ta till sådana saker är inte OK på något sätt, hur man än vänder och vrider på det. Om man kläcker ur sig en sådan sak så borde man nog allvarligt reflektera över sitt eget beteende och förhållandets dynamik osv.

Med det menar jag inte att det behöver vara något allvarligt fel men något är "off" och det borde man nog reflektera över och ta itu med..

• Tooticki

Jag har svårt att förstå att man kan häva ur sig något sånt, finns ingen ursäkt i världen för det. Var jag i din pojkväns kläder skulle jag ha gjort slut och jobbat på att inte förlora mitt barn. Jag förstår att både polisen och soc tar allvarligt på sånt här, du framstår som instabil.

Jag är ledsen men det är min tolkning...

• pickolina78

Det är inte bara själva kommentaren som får det att framstå så skulle jag vilja säga..

Ifrågasättandet av att polisen anmäler, ifrågasättandet av att sociala utreder och att situationen mer eller mindre ursäktas, bortförklaras och inte tas riktigt på allvar...

• Lillac

Fast..det verkar som att Chubby fick reda på detta för knappt tre timmar sedan och kanske skrev inläggen medan hon befann sig i ett smärre "chock-tillstånd".

Jag tror att om du, Chubby, lugnt tänker igenom hela situationen själv och sedan har en diskussion med din sambo så kan ni två tillsammans förhopppningsvis komma fram till hur ni bäst tar er igenom det här.

• Misery

om du kände till det men ändå drog till med en sån kommentar så är det fruktansvär lågt av dig.

chubbys skrev 2007-11-23 15:28:35 följande:
    anledningen varför han kände att han inte kunde hantera den var inte för vad jag eventuellt sa eller gjorde utan att han har tyvärr en jobbig relation till folk som försöker ta livet av sig..han har varit med om ngnnärstående som försökt det
  • 2008-08-09

Ursäkta om även jag är lite hård...
    Men inte ringer man väl polisen för att någon säger att "då tar jag väl livet av mig"...det känns som att det ligger något mer i bakgrunden..
    + att jag tycker polisen har gjort HELT rätt i det här fallet. I allt för många familjer anmäls inte sådant här och barnet far illa.. tycker det är betydligt bättre att socialtjänsten blir inkopplade "i onödan" och får kolla upp läget..

• girl in love

Chubbys - Jag hoppas att det ordnar sig för dig och din sambo och hans dotter.

Till er andra - Vad ni är fördömande! Jisses, spara moralkakorna till någon som inte är i kris.

• MissLovely

girl in love skrev 2007-11-25 12:14:24 följande:

Chubbys - Jag hoppas att det ordnar sig för dig och din sambo och hans dotter.Till er andra - Vad ni är fördömande! Jisses, spara moralkakorna till någon som inte är i kris.
    Jag håller med det mesta vad de andra har skrivit. Vad ska man annars göra? Klaga på att systemet gör det bästa för barnet??

Jag har arbetar inom barnomsorgen och vet hur viktigt det är med anmälan och vilken syldighet man har. Och ett sånt här fall skulle nog alla anmäla då ett barn inte ska vistas i ett hem var pappan är rädd för att han flickvän begå självmord.

Chubby jag vill inte vara elak mot dig o hoppas verkligen att allt löser sig för er, men du måste se det ur deras syn med och tänka på barnet. Om ett barn lever i den miljön kanske det lär sig att det är ok att "skojja" om självmord.
  • DetOrdnarSig

girl in love skrev 2007-11-25 12:14:24 följande:

Till er andra - Vad ni är fördömande! Jisses, spara moralkakorna till någon som inte är i kris.
    Är man fördömande bara för att man inte håller med TS i hennes analys av läget? Jag kan tycka att det fällts några kommentarer som kanske inte hjälper TS, men det har även sagts mycket klokt som, om TS tar det tills sig, kan hjälpa till att lösa situationen på bästa sätt. Till exempel det som Duchess skriver om att förneka eller att förminska situationens allvar kan vara kanske det sämsta man kan göra.
  • Jonna83

jag tror iaf att du måste komma så långt att du ser det här ur Barnets synvinkel, och att ser hur ett sånt här bråk påverkar ett barn istället för paniken över att din pojkvän kanske kommer förlora sin dotter o kanske t.o.m anklaga dig för det.

Om du kan erkänna, och visa att du förstår hur det här måste ha sett ut istället för att förklara o bortförklara det tror jag det är mindre risk att du ses som "instabil". Ingen är ju mer än människa.

• Selva
    chubbys skrev 2007-11-23 15:35:18 följande:
    ..men det e ju inte bara jag..jag menar han missförstod mig totalt och ringde polisen i sin egen panik..det va ju inte mitt fel ...
    Hur kan man missförstå när någon hotar med att ta livet av sig?
  • Miss (snart mrs) A

Chubbys - är det inte dags att inse att du faktiskt gjort fel, be om ursäkt och försöka lösa det. Oavsett om din kille överreagerat eller ej (vilket kanske inte är så kontsigt om han har en liknande hostoria i bagaget) så är det otroligt manipulerande att hota med sånt i bråk - hur lite allvar det än ligger bakom.

Sen tycker jag också att det låter som att ni har ett väldigt stormigt förhållande, blåmärke och bitmärke - oavsett orsak - är ju inte så hälsosamt. Om du nu märkte att han tog det på fullaste allvar kanske inte bitas var bästa utvägen?

Skadan är ju redan skedd, men ni bör nog tänka över ert förhållande och vad ni har för syn på varandra när dessa reaktioner kommer fram i ett bråk. När ni har löst det problemet kanske ni kan skapa en hälsam miljö för barnet som allt detta faktiskt handlar om.

Jag hoppas verkligen för barnets skull att det inte för lida för detta och tappa kontakten med sin pappa.

Svar på tråden OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter