• chubbys

OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter

jag vet tat detta ej har med brölop att göra..men snälla vad ska vi göra??

Fick precis ett mail av min kille att social tjänsten ringt honom..allt är upp och ner de skall starta utredning..han x är inblandad och han är nu livrädd..

bråkade vi ehmma en kvälll..vilket ledde till att jag..jaaaa jag vet jag skämms..hotade att ta livet av mig..han blev rädd..ringde polisen och höll fast mig tills de kom..
    Jag fick därav blåmärken på armen och han på sin arm då jag bet honom för at komma loss..
    Det har alltså inte skett ngn misshandel..
    Polisen tog vittnesmål och de måste enligt lag göra anmälan om misshandel..
    Jag har försklarat för polisen både då och i efterhand att det ej handlar om misshandel och jag vill inte anmäla honom och han har sagt detsamma.
    trots detta anmäler de detta till socialtjänsten eftersom han har barn (nej hon var inte hemma vid det tillfället..hon bor bara där varannan vecka)

Så nu har de ringt honom därifrån, de har ringt dotterns mamma och allt är upp och ner..de skall göra en jätte utredning på honom som pappa och de skall öppna upp vårdnadstvisten de hade när de skiljde sig..(mamman ville ha ensam vårdnad för att jävlas med honom men fick ej igenom detta utan det blev delad vårdnad)

Det e helt sjuk...är arg på polisen..hur kan de anmäla det till socialtjänsten innan ngn dom..?? fattar de inte at detta är känsligt och allvarligt =((

Gråter helt hysteriskt..kan bara gissa hur han känner sig nu..

• Svar på tråden OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter
  • viktualia

Det finns nog inte så mycket annat att göra än att avvakta socialtjänsten utredning, att han aktivt medverkar i den process som startat och att ni medverkar i de delar av utredningen där ni förväntas vara aktiva. Och att din sambo och du fortsätter att ha en aktiv kommunikation kring ert förhållande.

• chubbys

julienne

det vägrar han att gå på...han har dålig erfarnhet av det sen han gjorde det med sitt x

• chubbys

viktualia

nä....känner mig så hjälplös bara...

• viktualia
    chubbys skrev 2007-11-23 15:35:50 följande:
    julienne det vägrar han att gå på...han har dålig erfarenhet av det sen han gjorde det med sitt x
    men skulle han göra det med dig, så är det ju med en ny kvinna. Bara för att det inte funkade med xet så behöver ju det inte betyda att det inte funkar för er två.
  • Lady o Lufsen

Men???? Hur tyckte DU att han skulle ha reagerat?
    Hur tyckte du att han skulle ha tolkat dig för att INTE missförstå?

chubbys skrev 2007-11-23 15:35:18 följande:
    julienneklart jag kan lova det..men det e ju inte bara jag..jag menar han missförstod mig totalt och ringde polisen i sin egen panik..det va ju inte mitt fel ...indirekt var det väl det..men du förstår säkert vad jag menar..
  • Julienne

Du skrev ju att han har tidigare erfarenhet av folk som fösöker ta livet av sig, om jag förstod rätt. Då väcker det ju naturligtvis mycket hos honom när det händer igen. Så det som hänt behöver säkert bearbetas av er båda.

• Sosofofia

Hmmmmm..... Jag bara undrar... HUR kan man "bara säga" att man ska ta livet av sig??? I mina ögon så är det inget man "hotar med" för att få sin vilja igenom... (Har en släkting som gör så med jämna mellanrum.) Du har själv redan sagt att det var omoget gjort och det har du helt rätt i, har din pojkvän dessutom en närstående som försökt (på riktigt) så är du även elak!

Självklart gjorde polisen rätt... Jag sjulle inte vilja skicka mina barn till någon som inte är stabil. Är det sen som du påstår nu att allt är ett misstag, fine, då har ni inget att oroa er för.

Kanske ska klargöra att jag inte känner dig och därför inte kan säga att du är ostabil, men.... Det var förmodligen det polisen trodde och därför anmälde. Jag tror INTE att de anmälde för att jävlas eller sätta käppar i hjulen för er...

Jag låter förmodligen hård men det är så jag känner...

• chubbys

Sosofofia
    polisen måste enligt lag anmäla...oavsett om de anser mig ostabil eller inte.
    Men det va ju inte så...läs svaret till lady o lufsen under här..

lady o lufsen
    jag anser att han borde ta det för vad det vangt dumt och onödigt jag slängde ur mig "då är det väl bättre jag tar livet av mig så slipper du mig"

viktukalia
    har jag sagt tro mig..men han vill ändå inte

• Lady o Lufsen

Men gjorde du något du kanske inte minns...höll han fast dig tills polisen kom bara för att du med ord sa så..?

Det låter ju lite överilat då förstås...Ja, lite terapi kanske är på sin plats då?

Lycka till med allt/ Lady

• Duchess

Många har redan skrivit så mycket klokt, och jag ska inte upprepa det. Jag kan bara göra ett litet tillägg:

Min mamma har jobbat på soc i många år med LVU-ärenden, fosterhemsplaceringar och liknande frågor, så jag har diskuterat sådana här saker med henne ibland. Något som jag tror skulle avsevärt förbättra din och din pojkvän/sambos situation inför den kommande utredningen är att du/ni visar att ni tar saken på allvar och har vidtagit åtgärder för att förbättra er situation. Boka tid hos familjerådgivningen, och berätta för soc att ni gjort det. Förklara att ni är ledsna över det som hänt, och att ni verkligen tänker se till att det inte ska hända igen.

Min kloka mor säger att det som alltid gjorde henne misstänksam i diverse utredningar var om de inblandade personerna försökte förneka eller förminska det som hänt. Gör inte det misstaget.

Svar på tråden OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter