• chubbys

OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter

jag vet tat detta ej har med brölop att göra..men snälla vad ska vi göra??

Fick precis ett mail av min kille att social tjänsten ringt honom..allt är upp och ner de skall starta utredning..han x är inblandad och han är nu livrädd..

bråkade vi ehmma en kvälll..vilket ledde till att jag..jaaaa jag vet jag skämms..hotade att ta livet av mig..han blev rädd..ringde polisen och höll fast mig tills de kom..
    Jag fick därav blåmärken på armen och han på sin arm då jag bet honom för at komma loss..
    Det har alltså inte skett ngn misshandel..
    Polisen tog vittnesmål och de måste enligt lag göra anmälan om misshandel..
    Jag har försklarat för polisen både då och i efterhand att det ej handlar om misshandel och jag vill inte anmäla honom och han har sagt detsamma.
    trots detta anmäler de detta till socialtjänsten eftersom han har barn (nej hon var inte hemma vid det tillfället..hon bor bara där varannan vecka)

Så nu har de ringt honom därifrån, de har ringt dotterns mamma och allt är upp och ner..de skall göra en jätte utredning på honom som pappa och de skall öppna upp vårdnadstvisten de hade när de skiljde sig..(mamman ville ha ensam vårdnad för att jävlas med honom men fick ej igenom detta utan det blev delad vårdnad)

Det e helt sjuk...är arg på polisen..hur kan de anmäla det till socialtjänsten innan ngn dom..?? fattar de inte at detta är känsligt och allvarligt =((

Gråter helt hysteriskt..kan bara gissa hur han känner sig nu..

• Svar på tråden OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter
  • viktualia
    chubbys skrev 2007-11-23 15:01:30 följande:
    Det e helt sjuk...är arg på polisen..hur kan de anmäla det till socialtjänsten innan ngn dom..?? fattar de inte at detta är känsligt och allvarligt =(
    Polisen har gjort helt rätt, de SKA anmäla detta till socialtjänsten och även om det känns jobbigt för dig så tycker jag att det är bra att rutinerna fungerar. För det handlar om BARNET och ingen annan. Du framställer det som att det som hände var en engångshändelse och det är också det som ni får framhålla i den kommande processen. Barnet har rätt att få en lugn och trygg uppväxt och visar det sig att barnets pappas nya (dvs du) inte är stabil så är det klart att det påverkar situationen med vårdnad och umgängesrätt.

Jag vill verkligen inte såra dig, förstår att det är skitjobbigt men samtidigt har en rätt allvarlig grej hänt och det blir helt enkelt konsekvenser av sånt.

Bråk som slutar med att polisen dyker upp känns ju inte som nån riktigt stabil miljö för barn att vistas i, även om dottern inte var med när det hände så är det ju upp till er två nu att visa att det inte kommer hända igen och framförallt inte när dottern är där.

Kanske behöver du stöd för att slippa dylilka utbrott i framtiden? Kanske behöver din pojkvän och du gå i familjeterapi för att skapa en lugnare relation?
  • chubbys

jaa..men gud,..det hela va liksom ett missförstånd..och det har vi förklarat för polisen...jag menade det inte allvarligt utan ngt jag tyvärr drog til med i stil med "jag men då kanske det e bättre att jag tar livet av mig så slipper du mig" typ...omoget= svar ja..
    men ändå,....han trodde jag menade allvar så det ena ledde till det andra..

självklart e det bra att systemet fungerar men de kanske ska kola med alla parter INNAN de rapporterar ngt som inte är sant..

Jag menar hade han fått en dom på sig hade jag väl förstått..men herregud detta anmälde de till social tjänsten innan de ens pratat med och tagit vittnesmålet efter händelsen...

Hans x kommer antagligen utnjytja detta till fullo och det skrämmer mig/oss...

ooh vilken soppa..

• Julienne

Mycket bra skrivet, viktualia.

Polisen är förstås skyldig att anmäla sånt här till socialtjänsten, och det är väl tur det, även om jag förstår att det känns väldigt jobbigt just nu.

Jag tror dock att ni kan komma fram till en bra lösning tillsammans med socialtjänsten, kom ihåg att de finns till för att stödja er och inte för att stjälpa er!

Lycka till!

• chubbys

problemet är att de ej hjälp till förut...vi har inte så bra erfarnhet i dettadå de alltid lyssnat till hans X dotterns mama och inte honom..=(

• Julienne

Läste precis ditt nya inlägg.

Var det så att allt var ett missförstånd så kommer det ju fram vid kontakten med socialtjänsten, och då blir det kanske inte så mycket mer av det hela.

• Lady o Lufsen

Viktualia här ovan har rätt- det handlar inte om er.
    Polisens agerande är fullständigt korrekt och det kommer automatiskt att gå till sociala myndigheter, vare sig eran upplevelse är att "de" aldrig har hjälpt förut.

Kan mamman erbjuda en stabilare miljö än vad pappan kan så väger det tungt...

Lycka till

• Julienne

Det finns väl tyvärr en tendens att man lyssnar mer på mamman tror jag. Tala med socialtjänsten om att ni känner så.

• chubbys

det har han förklarat för dem i telefonen i över en timme..men nu har de ändå kallat in dotterns mamma och honom dit.
    Och tro mig..hon kommer inte vara sen att utnyttja detta...de har redan pratat med dotterns mamma och gud vet vad hon sagt till dem...=(
    Hon är tyvärr av den kalibern som använder sitt barn för att jävlas mot sitt X..trots att det var hon som var konstant otrogen så att han tillslut begärde skillsmässa...

• viktualia

Chubbys - jag är ledsen att vara hård, men fortfarande: Polisen har gjort ett ingripande i ett bråk mellan din pojkvän och dig. De måste hantera ärendet och ta det på allvar.

Och japp, man MÅSTE sätta fart på sådana här ärenden långt innan ev dom fallit. Annars skulle barn i sådana här familjer fara ännu mer illa under tiden rättegångar och överklagande pågår.

Sen kan man önska att socialtjänstens utredning snabbt kommer fram till att det är "falskt alarm" och väljer att betrakta det hela som en engångsföreteelse... men var jag mamma till din pojkväns dotter så skulle jag också vilja att detta utreddes noga!'

Och tyvärr: "Kolla med alla parter innan de rapporterar ngt som inte är sant.." - det funkar inte så. Vad som är sant är ju relativt i någon mening. Din sambo och du har en bild av det, poliserna som kom till er bostad en annan...

Och japp, jobbig soppa, men som sagt systemet är utformat för barnens bästa och hur taskigt det än kan låta så är jag glad över att det funkar. Det finns så många exempel på när värre historier än denna inte tas på allvar. Problemet är ju att balansera och utreda vad som är illa och vad som inte är det. Missförstånd skulle jag inte säga att det handlar om i ert fall, utan snarare att polisen och socialtjänsten ser allvarligare på händelsen än vad ni själva gör. (med hänvisning till vad jag skrev om sanning...)

• chubbys

Lady o Lufsen

problemet är att hon struntar fullkomligt i sin dotter...
    inga regler igenting..vilket dottern iof. tycker e skönt då hon får göra som hon vill där...
    men hon utnyttjar systemet för att klämma åt min kille där det gör ondast...

Svar på tråden OT:oh gud jag dör..han kan förslora sin dotter