• chubbys

han vet inte om han vill ha barn..

Oh..snälla berätta för mig hur jag ska göra...
    Min kille sedan 1år och ett par månader vet inte om han någonsin vill ha barn. I början ville han det absolut men nu plötsligt vet han inte det..
    han säger att "vem vet om ngt år kanske jag vill det men jag kan inte lova ngt.."
    Han är 38, jag 27 han har en dotter redan på 12år.
    Vad ska jag göra...jag vill ju sååågärna att det gör ont i kroppen..
    Känner mig även lite smått lurad då jag hela tiden trott att han som jag ngn dag absolut vil ha barn...men med denna ovisshet...? =(

vet inte om jag klarar av att göra slut pga detta..

samtidigt vill jag ju inte va i ett förhållande i flera år till och så vill kommer det fram sen att han verkligen inte vill och ar gjort sitt..=(

• Svar på tråden han vet inte om han vill ha barn..
  • chubbys

Lady o Lufsen

Men han har själv sagt "att om jag inte haft henne (dottern så hade vi kunnat flytta ihop för länge sen..om jag inte haft henne (dottern) så hade saken varit annorlunda i barnfrågan..om jag inte haft henne (dottern) så hade vi kunnat...osv"

det är ju han som uttrycker sig så ordagrannt..inte jag som tolkar det så..

• Godisråttan

Om jag vore du skulle jag ta mig en riktig funderare på detta då barn är något enormt. Kanske ni vill olika saker med livet och då är det kanske så att ni inte passar ihop. Ta ett rejält snack med honom och det får bära eller brista...Det kan ju gå bra Känns ju lite som du kastar bort tid om han inte vill ha barn och du vill...Lycka till!

• fru Trul

Som sagt det KAN funka, se på mig jag ska gifta mig med idioten Å jag hoppas fortfarande att han ska ändra sig på adoptions punkten... Just nu reser vi en hel del, å vi är faktiskt lyckliga 99 % av tiden.
    Men jag förstår att du tycker det är jobbigt, jag har själv gråtit många bittra tårar över detta...

• chubbys

fru trul

men vad gör du om han aldrig ändrar sig?

hur får du vardagen att gå på...utan gräl i denna frågan...? =(

• Lady o Lufsen

Jag ifrågasätter inte det han ordagrannt säger utan mera försöker förklara vad han kan tänkas mena...
    "Om jag inte hade haft henne..." betyder inte en ursäkt för att han har henne utan mer ett konstaterande av att hon finns- förstår du?

För mig är det ett hänsynstagande från en pappa till en dotter...såklart att ni hade kunnat flytta ihop "om han inte hade haft henne" men nu har han en uppgift att tänka på vad det kan innebära för dottern.
    Han är medveten om att dom beslut han fattar påverkar ju dottern och han funderar väldigt noggrannt över vad det kan tänkas innebära för hans egen del också, såklart!

• fru Trul
    chubbys skrev 2007-11-23 11:10:19 följande:
    fru trulmen vad gör du om han aldrig ändrar sig?hur får du vardagen att gå på...utan gräl i denna frågan...? =(
    Mentalt har jag lagt det på hyllan. Jag fyller trettio snart å jag har sagt att om jag ska ha barn blir det runt trettiofem (olika anledningar till detta bla flytt utomlands om några år..)
    Just nu så reser vi en hel del å jag kan resa på dom där resorna man aldrig skulle kunna genomföra med småbarn, vilket får mig att tvärtom känna mig lyckligt lottad som inte har barn. ( Tex transibiriska järnvägen från Ryssland till Kina, vem vill sitta ett par veckor på ett tåg med småbarn?)

Just nu försöker jag inte tänka på det, det blir nog värre när jag en vacker dag är trettiofyra å måste fatta mitt beslut... Jag å min m2b bråkar bara när det gäller hans son å tack å lov kommer han högst två ggr om året, å då försöker jag hitta på nån ursäkt för å slippa vara hemma. Sorgligt men sant.
  • fru Trul

PS. Dessutom har jag redan en bebis å det är min underbara kissekatt..

• chubbys

fru Trul

ja hos oss är hans dotter där varannan vecka...men det gör mig inget..bara att det påminner mig om att jag också vill ha ett barn...och det gör mig lite ledsen..

usch jag vet inte vad jag skall göra...
    förstår inte varför han bara ändrat sig så plötsligt och tvärt...=(
    har försökt prata med honom om det så att jag kanske kan förstå...att det kanske blir lättare då tänker jag om jag förstår varför..
    Men han vill inte prata om det och då slutar det bara i gräl...

när jag då säger som jag känner att jag inte vet om det finns ngn framtid för oss då..då säger han bara lite nonchalant att "ja det e ju ditt val" och då känns det ännu tristare..=(
    Som att han inte bryr sig tillräckligt för att ens prata om det..och att han knappt verkar bry sig om att jag anser att detta r en viktig punkt att prata om..

• Lady o Lufsen

...det är precis lika trist som det tyvär är sant...Det ÄR ditt val.

Tapeter, soffgrupp eller vilken typ av vinglas kan man alltid förhandla och kompromissa om men i denna frågan så kan man inte det...

Om du vill ha barn och han inte så ÄR det du som måste välja, han kan inte göra något åt det...
    Jo, han KAN göra något åt det- han kan gå emot sina egna känslor, sina egna värderingar och göra det för DIN skull, för att du ska vilja stanna hos honom...fast det vill nog inte du, eller hur..?

Så igen- fundera över vad du vill, hur du ska kunna få som du vill- utan att förändra någon annan!

• fru Trul

Jag vet att det inte är lätt men du måste ställa dig frågan vad som gör dig lycklig. Är det ett liv med honom oavsett hur framtiden ser ut, eller måste du veta att du säkert får ett barn?

Du kan prata med mig om det känns jobbigt, å om du vill prata mer privat finns ju funktionen med inboxen.

Styrkekramar!

Svar på tråden han vet inte om han vill ha barn..