• chubbys

han vet inte om han vill ha barn..

Oh..snälla berätta för mig hur jag ska göra...
    Min kille sedan 1år och ett par månader vet inte om han någonsin vill ha barn. I början ville han det absolut men nu plötsligt vet han inte det..
    han säger att "vem vet om ngt år kanske jag vill det men jag kan inte lova ngt.."
    Han är 38, jag 27 han har en dotter redan på 12år.
    Vad ska jag göra...jag vill ju sååågärna att det gör ont i kroppen..
    Känner mig även lite smått lurad då jag hela tiden trott att han som jag ngn dag absolut vil ha barn...men med denna ovisshet...? =(

vet inte om jag klarar av att göra slut pga detta..

samtidigt vill jag ju inte va i ett förhållande i flera år till och så vill kommer det fram sen att han verkligen inte vill och ar gjort sitt..=(

• Svar på tråden han vet inte om han vill ha barn..
  • Lady o Lufsen

...oavsett vem man lever med och hur man lever så innefattar det inga som helst garantier...alla människor förändrar och ändrar sig hela tiden, det ingår i ens utveckling. Anledningarna till att man ändrar sig kan ju bero på en hel mängd orsaker!

Om du känner att du "kastar bort" tid i relationen med mannen du trodde ville ha barn men som nu inte vill, så kanske du måste ta dig en funderare på vad du själv bör göra...

Några alternativ är ju att:

Lämna honom, eftersom ni inte delar intresset för att skaffa barn

Stanna och hoppas på att han ändrar sig i frågan...

Stanna och acceptera...

Vad jag måste råda er till är att undvika att se partnerns barn som en rival, som någon som styr era liv, som påverkar partnerns beslut...skulle det bli en maktkamp kring det så är sannolikheten störst att man själv går som förlorare ur det förhållandet...

• chubbys

tooticki

nej det förstår jag ju också att man kan bli påkörd osv.

men på ngt sätt känns det ju ändå snopet när han plötsligt säger att han inte vet...
    och han har sagt så nu i ngr månader och det sliter på mig så mkt...
    dessutom anser jag väl att han e så pass gammal och så att han borde veta..om han överhuvutaget vill det..
    Förstår inte hur man bara plötsligt kan ändra sig i en sån stor sak...

KLart att jag e glad att han är ärlig nu och inte säger detta efter att man gift sig o levt ihop i 10år..men ändå..=(

• Tooticki

Lady o Lufsen:

Mycket bra formulerat!

• Lady o Lufsen

Fast det är kanske just för att det ÄR en stor sak som han har ändrat sig?

• chubbys

Lady o Lufsen

gällande rival med dottern så har jag aldrig velat känna mig som en rival..men när han säger att hade jag inte haft henne så...
    då är det ju lite han som skpar rivaliteten..anser jag..eller?
    Han hade ju liksom inte behövt uttrycka sig så då han kanske borde förstå att det gör mig ledsen..
    jag gillar ju hans dotter jätte mkt...osv. så jag anser ju det inte som ngt problem att han har henne dock använder han henne som ursäkt för mkt av sina egna beslut och det är inte ok..
    då blir det ju tyvärr så att jag tillslut även om jag inte vill kommer att börja hysa agg mot henne..och det är verkligen det sista jag vill

• Lady o Lufsen

Mitt ovanstående svar är till "chubby" som skrev:

"Förstår inte hur man bara plötsligt kan ändra sig i en sån stor sak..."

• chubbys

Lady o lufsen

jo...antar det...
    fasen också...rent logiskt vet jag att jag är 27år har många år på mig innan det kommer börja bli "panik" rent biologiskt att skaffa barn..och jag vet att det är en fördel att få tid tillsammans ordentligt och göra massa sakert innan man bildar familj osv.

men samtidigt har han redan ett barn vilket redan gör att vi inte knan göra allt sånt..

ooh jag vet inte..måste jag känna att jag vill ha barn så mkt att det gör ont i heeela kroppen..=(

• fru Trul

Klart det kan funka ändå men det kommer ändå ligga å gnaga i erat förhållande... Jag är fortfarande kvar i denna relationen å det är den mannen jag kommer gifta mig med. För att komplicera saker ytterligare så vet jag inte ens om jag kan få biologiska barn, å adoption hade varit det bästa alternativet men det är ju inget man gör ensam...
    Jag ÄR lycklig med min blivande å vi har skjutit beslutet framför oss med barn å beslutat oss för att resa istället, men ändock så varje gång hans son kommer så får jag magknip å hittar på ursäkter för att slippa vara hemma. Det spelar ingen roll hur lycklig man är med en person, en sån här sak tär på en...

• Lady o Lufsen

Oj...jag kan ju bara skriva mina högst personliga åsikter kring detta och jag vet att jag kommer att låta väldigt hård nu...jag hoppas verkligen inte att du blir ledsen!

Vad han säger är nog att han redan har ett barn (och också då en mamma till barnet)som har påverkat hans liv i största allmänhet, hans arbetstider och såklart även värderingar i livet. Han har bytt sina blöjor, han har åkt in och ut på sjukhus, han har värmt välling och vakat på nätterna...naturligtvis med största tänkbara kärlek.
    Jag tror INTE att han använder sig av henne som en ursäkt utan mer som ett konstaterande!

Hur man ser på sin omgivning väljer man helt och hållet själv...han har inte bett dig se dottern som en rival- han bara konstaterade att "jag har redan ett barn, jag vet vad det innebär, jag är inte så säker längre på att jag vill ha flera barn..." och då valde du att se det som rivalitet..."Om han inte hade haft henne så..." Hon har ingenting med eran barn-eller-inte-barn-fråga att göra mer än att hon finns och hennes pappa vet vad det innebär med barn...

Huruvida du kommer att hysa agg mot dottern framtides är också något du väljer själv...Du kan ju också välja att INTE göra det och se det som att du levde ihop med en man som redan hade barn och inte ville ha fler- han hade egna anledningar till det valet...Förstår du? Man kan se glaset som halv-fullt eller halv-tomt...

Mitt råd är fortfarande att fundera på vad du själv vill och också behöver göra för att få det du vill- utan att försöka förändra någon annan...

chubbys skrev 2007-11-23 10:43:20 följande:
    Lady o Lufsengällande rival med dottern så har jag aldrig velat känna mig som en rival..men när han säger att hade jag inte haft henne så...då är det ju lite han som skpar rivaliteten..anser jag..eller?Han hade ju liksom inte behövt uttrycka sig så då han kanske borde förstå att det gör mig ledsen..jag gillar ju hans dotter jätte mkt...osv. så jag anser ju det inte som ngt problem att han har henne dock använder han henne som ursäkt för mkt av sina egna beslut och det är inte ok..då blir det ju tyvärr så att jag tillslut även om jag inte vill kommer att börja hysa agg mot henne..och det är verkligen det sista jag vill
  • chubbys

fru trul

tack..känns skönt att höra att man inte är ensam...
    precis så känner jag också...
    Jag är avundsjuk på hans förra fru att hon fick göra allt det där med honom..skaffa barn...gifta sig osv...
    Jag vill ju också det...
    Älskar verkligen honom..och vill ju inte göra slut...vill ju "stå ut" och avvakta ngt år...som han säger att man vet ju aldrig..
    men eftersom jag själv vill det så mkt så kan jag inte sluta tänka på det..=(

Svar på tråden han vet inte om han vill ha barn..