• Linonsen

Gravid eller ej?

Idag är min mens beräknad. Eller iallafall så är detta den 28:e dagen från min sista mens första dag!
    (f.ö är det någon som vet om man räknar dag 1 från samma dag man fick mensen eller räknar man från dagen efter?)

Vi har försökt sen i Dec-02. Min mens har kommit som beräknat varje gång föruutom sist då den kom 3 dagar tidigt, och nu sitter jag här och bara hoppas på att den inte ska dyka upp. Känner inga direkta symptom, men en märklig sak är att jag har vita flytningar. Dessa har jag haft till o från sen 2-3 dgr innan ägglossning, sen försvann dom för 5-6dgr sen för att åter igen komma nu?? Nån som känner igen detta? Flytningarna är luktfria och vita och det känns som det är mensen som kommer men så springer jag in på toaletten och upptäcker att det är flytningarna.
    Ska man ge sig på ett grav.test redan?? känner att jag är sååå otålig!!
    Kram på er!

• Svar på tråden Gravid eller ej?
  • *mickis*

Tycker du ska gå o köpa dig ett test, dom går att testa med samma dag som man förväntar sin mens.

• Linonsen

Är det någon som vet ifall flytningar istället för mens är ett graviditetssymptom?

Ska kanske vänta tills imorgon att göra testet?? Ska försöka ha mer is i magen!

• Anonym

Hoppas för din skull att det blir som du vill... jag vet hur det är att gå och vänta...

Även ifall alla säger att "det tar tid" så känns det som om man är onormal när det inte går i ett nafs.

Håller tummarna för dig.

• Linonsen

Snart slutar jag jobbet och har fortfarande inte bestämt om jag ska svänga förbi Apoteket eller inte??
    Fast vad har jag att förlora??
    Visar det negativt så får jag åtminstone reda på det direkt istället för att gå runt och hoppas?
    Och visar det positivt så är jag världens lyckligaste tjej!

45 min kvar att bestämma på mig på...!

• Jj?

Du har väl egentligen redan bestämt dig. *ler* Eller hur?

Köp testet!

• Linonsen

Ja...Va tusan! Jag kör på! Har väl redan bestämt mig, fast jag är ändå så rädd för ett negativt besked! Känns som jag "räddar" kvällen bara genom att leva på hoppet lite! Fast då förskjuter jag ju bara fram det!

Nix, jag ska kila iväg o köpa ett test!

Tack alla för svaren!

Kram på er!

• Anna-M

Glöm inte att berätta hur det gick sen!

• Anonym

Linonsen, hur gick det? Även om det var negativt så tycker jag inte du ska ge upp hoppet (om du inte fått mens förstås) Själv tog jag ett graviditetstest förra onsdagen och då hade jag gått 5 dagar över mens, men det var negativt. Tog ett nytt test idag eftersom jag inte fått någon mens ännu, och det var POSITIVT. Både jag och sambon har gått omkring här med varsitt stort leende i ansiktet hela kvällen. Vi kan inte fatta det! Helt otroligt! Jag har inte haft något symtom alls, inget illamående eller ömma bröst. Och du, angående de vita flytningarna, jag har också haft sådana. Så lycka till!!

• *mickis*

Grattis anonym........:D

• Anonym

TACK! Ringde precis och beställde min första tid hos barnmorskan och jag ska vänta tills den 5/5. Jag blir såå otålog. Vill ju dit med en gång och prata, har så mycket frågor jag vill ställa. Någon som har tips på någon bra site med mycket tips för gravida?? Kram alla!!

Svar på tråden Gravid eller ej?