• Linonsen

Gravid eller ej?

Idag är min mens beräknad. Eller iallafall så är detta den 28:e dagen från min sista mens första dag!
    (f.ö är det någon som vet om man räknar dag 1 från samma dag man fick mensen eller räknar man från dagen efter?)

Vi har försökt sen i Dec-02. Min mens har kommit som beräknat varje gång föruutom sist då den kom 3 dagar tidigt, och nu sitter jag här och bara hoppas på att den inte ska dyka upp. Känner inga direkta symptom, men en märklig sak är att jag har vita flytningar. Dessa har jag haft till o från sen 2-3 dgr innan ägglossning, sen försvann dom för 5-6dgr sen för att åter igen komma nu?? Nån som känner igen detta? Flytningarna är luktfria och vita och det känns som det är mensen som kommer men så springer jag in på toaletten och upptäcker att det är flytningarna.
    Ska man ge sig på ett grav.test redan?? känner att jag är sååå otålig!!
    Kram på er!

• Svar på tråden Gravid eller ej?
  • Linonsen

Hej alla!
    Jag åkte raka vägen till Apoteket o köpte ett test som jag sen åkte hem o gjorde. Var tyvärr negativt! =(
    Slängde mig på sängen och bölade en stund tills min sambo kom hem och tröstade mig med att vi får ta nya tag!! Lätt o säga men svårt att vara positiv!
    Fast nu efter att jag läste "Anonyms" mail så fick jag lite hopp ändå i o med att mensen faktiskt inte kommit än.
    Nu är den 1dag försenad och mina flytningar är kvar, så jag hoppas fortfarande på det bästa!
    Kanske göra ett nytt test i helgen?

(om nu inte mensen dyker upp!)
    Det är väl 3 dagar man ska vänta ca?

• Linonsen

Glömde säga GRATTIS till "anonym"!!

Det måste kännas underbart!!

Kram

• Anonym

Jag sitter också och undrar...regelbunden som en klocka på dag 33/34 sitter jag nu på dag 35 och hoppas. Jag har ömma bröst, också genomskinliga flytningar och ingen menskänning alls!

Imorse bestämde maken o jag att vi inte kan vänta längre så vi kommer göra test ikväll. Vi har försökt sen nyår ung.

Så, Linonsen, fortsätt rapportera så ska jag rapportera så kan vi jämföra!

• Linonsen

Va kul "Anonym"!!
    Hoppas på det bästa ikväll då!!

Du får meddela så fort du har lust/tid!
    Ska hålla tummarna för er!
    Men kom ihåg nu (det jag blev lärd här) att ett negativt besked inte alltid behöver vara negativt!

Men vi får hoppas på positivt!

Kram så länge!

• Björna

Jag vill inte ta bort ngr förhoppningar, men de flytningar ni talar om kan vara att kroppen stöter ifrån sig "slemmet" i och med att ägget inte blivit befruktat. Jag vet att det händer när man inte är gravid, men jag är osäker på om det händer även om man är gravid. Någon annan kanske vet mer om det här?
    /Björna

• Linonsen

Jag har också haft mkt funderingar kring de flytningar jag har/har haft. Är det någon som vet så snälla skriv här!

Jag har haft en cysta för ett tag sen på äggstocken och när denna sprack (AJ!)så sa de på akuten att de flytningar jag haft har berott på denna! Fast eftersom den sprack o försvann så tycker jag det är konstigt att mina flytningar fortsatt? Veckan efter mens fram till ett par dagar innan ägglossning så har jag inga, men sen kommer det tillbaka och stannade till 5-6dgr innan beräknad mens. Och nu "istället" för mens så har flytningarna satt igång igen?

Givetvis så blir jag orolig att något är fel och jag tänkte idag kontakta akuten som jag tidigare varit hos för att höra mig för! Men jag hade gärna tagit emot VAD NI ÄN KAN VETA ang detta!

Tillägger som ovan att mina flytningar är ej genomskinliga utan vita, så vita som äggvitan på ett kokt ägg! =0) Och luktfria.

Kram på er!

• Linonsen

Glömde fråga "Anonym" hur det gick på grav-testet igår?? *nyfiken*

Hoppas på det bästa!
    Kram

• Anonym

Här är "Anonym" från igår. Jag gjorde ett test igår direkt efter jobbet...positivt!!!!!! Givetvis kunde vi inte fatta att det var sant, så vi kastade oss iväg till jouröppet Apotek och köpte ett till, en annan variant. Gjorde det imorse, knalltydligt kryss!! Så nu sitter jag här och försöker fatta!!

Lycka till jättemycket Linonsen.

• Linonsen

Grattis, Grattis, Grattis!!

Vad kul!

Jag får hoppas det går vägen för mig också!

Kram!

• sunflower

Vill bara berätta att jag också testat mig positivt idag... det är helt underbart!! Ringde min man (men berättade inte att jag är gravid) och sa att det kommit en mystiskt paket till honom...

Det är bara det, att jag håller på att packa ihop det där paketet med barnkläder, två graviditetsböcker och ett jättegulligt kort "I väntans tider" med en gullig vers på... ska ge honom det ikväll...

/Sunflower lyckligt nygravid efter att ha försökt sen aug-02

PS lycka till Linsonsen, och alla ni andra som försöker... en dag blir de er tur!

Här kommer lite gravbaciller till er
    =)()#&"/&"(=?¤`¤`/")(#(/%¤/&%¤%/#

• Majälva

ooh, vad roligt, grattis till alla er som fått till det!
    Längtar riktigt själv jag...

• Linonsen

Grattis Sunflower!

Vilket underbart paket din man får när han kommer hem sen!!
    Jag ska komma ihåg det tipset och göra likadant när det äntligen blir min tur!

Grattis och lycka till!

Kram Linosen

• Saga 2003

Grattis! jag önskar er lycka till och längtar tills det blir vår tur!

• Linonsen

Ville bara tala om att jag idag fick min mens.. Har varit ledsen hela morgonen, men försöker rycka upp mig innan middagen vi är bjudna på ikväll!

Önskar alla lycka till och jag hoppas jag snart återvänder hit med gladare nyheter!

Kram på er

• Anonym

Sunflower! Hur gick det med paketet som du skulle ge din man? Hur reagerade han?

• sunflower

Jag la mig på soffan och "sov räv". Ville veta hur han skulle reagera om jag inte stod och hängde över honom när han öppnade det. Så när han kom hem, öppnade han posten, kollade mailen, duschade, lagade mat.. och jag blev mer och mer frustrerad. Till sist "låtsades" jag vakna, och undrade om han öppnat paketet. Nä, det hade han ju inte (och det visste ju jag redan).

Då öppnade han det, läste dikten, och det jag skrivit på kortet (Hej Pappa! Vi ses om 9 månader, här är lite saker som kan komma till användning...)

Han blev alldeles ställd... han bara stod där med barnkläderna i famnen och tittade på mig. Till sist frågade han om jag var gravid. Och när jag sa ja, trodde han mig knappt, men blev jätteglad, och försökte pussa mig (men det fick han inte för han hade precis ätit räkor, och jag är allergisk mot skaldjur)... Han tyckte det var jättekul med paketet! Nu pussar han på mig och kramar om mig hela tiden...nästan så man blir lite generad...

/Sunflower

• f.d. Svart brud

Hej alla gravida! (grattis!!!)

Jag såg en så fräck svart mammatröja på min kompis i går som det står "bebis" med vita bokstäver på (finns i andra färger ochså). Jag tyckte bara att den var för gullig och ville tipsa om den om är intresserad. Det fanns tydligen tröjor för småbarn också som det står "bebis" på...Hon berättade att hon köpt den på bebistrojan . com

Svar på tråden Gravid eller ej?