• Isse05

Blir nog inget bröllop...

Har planerat att gifta oss 31 maj 2008. Blir nog inget med det vad det verkar. Mina föräldrar kommer inte överens (de är skilda sen två år). Har sagt att jag vägrar lägga ner pengar och planering på en dag som jag ska gå och vara orolig över eftersom dom inte kan skärpa till sig. Saken hör också till att pappa vill ha med sin nya tjej på bröllopet och då kommer inte min mamma. Vi funderar just nu på att skita i allt och göra något annat. Utan släkt och vänner. Förslag mottages gärna!!!!

• Svar på tråden Blir nog inget bröllop...
  • Isse05

Pappa har försökt prata med mamma, men hon vägrar. Det tråkiga hör också till att hon inte ens verkar tycka att det är roligt för VÅRAN skull. Hon har inte kommenterat. Ser bara hindret med att behöva träffa pappa.... Jag VET att hon inte kommer på festen om pappas nya kommer. Hon har sagt att hon gärna tar hand om våra barn på kvällen då. Vill inte gifta mig utan att mamma är med Har sagt till dom att de ska reda ut allt innan november är slut och har de inte gjort det så blir det inget bröllop och att det får vara på deras samvete. Dumt? Det knallar ju ändå på till maj månad menar jag....

• Surrelino

Det är inga som helst problem att resa med små barn. Min dotter fick flyga för första gången när hon var 10 veckor och det gick jättebra. Så låt inte barnen hindra.

Isse05 skrev 2007-11-15 12:25:30 följande:
    Har också tänkt tanken på att åka iväg... "problemet" är att vi har en son som bara är 5 månader (+ en som är 3) och jag vet inte om jag vill dra ut han i världen riktigt än.... Vill inte lämna honom hos mormor en vecka heller. Kanske får lugna oss. Också pratat om en weekendresa, bara han och jag.
  • Isse05

Det är inte flygresan jag är orolig över. Mer maten och så.... Funderat på Egypten, men vet inte alls hur det är där.

• lilltjejan

(har inte läst allt innan ja skriver)
    Jag personligens kulle ställa ett ultimatum om det var mina föräldrar...

jag skulle säga till dom att dom är bjudna om dom kan bete sig, annars skulle dom helt änkelt inte vara välkomna...

det är din (eran) stora dag å vill dom uppleva den med dig så får dom helt änkelt bete sig som vuxna människor för din skull...

så försök att sätta dig ner å ta ett snack med dom.... det är vad jag skulle göra...

• MissLovely

Jag skulle med ställt ultimatum, men jag såg att du verkligen vill att din mamma ska vara med på ditt bröllop.

Men om det hade varit jag så hade jag hellre bett min pappa att komma själv.

Men nu vet jag inte om det blir problem endå?

• lightfish

Hej!

Nu var det inte våra föräldrar som var nyskilda men nära ändå och eftersom de skilde sig en kort tid före vårt bröllop så sa vi att de är välkommna ENSAMMNA! Vi ansåg inte att vårt bröllop var ett bra forum att införa nya partners. 2 år är inte länge sen och har man levt en längre tid tillsammans så kanske man fortfarande sörjer.

Mitt råd är att du bjuder in dina föräldrar som just dina föräldrar, utan sällskap. Sen är det bara att förklara återigen hur mycket det betyder för dig att ha dem båda där på en av dina viktigaste dagar.

• lightfish

Läste just att du funderar på Egypten..

Jag rekommenderar starkt Azorerna. Solresor har bra paket dit och relativt billiga. Barnvänligt och bra klimat!

• Blomsterbrud

Usch så tråkigt för er.
    Jag har oxå skilda föräldrar, som dock nu efter 10 år kan vara på samma ställe.
    Tänk på att det är ER dag, antingen kommer var och en utan respektive eller oxå får ingen komma om de inte kan sköta sig!!!!!
    Frågan är ju om det hanldar om trampad stolthet och envishet eller äkta känslor hos din mor.
    Din mor är ju trots allt vuxen även om detta är enormt svårt, det är hennes val om hon inte kommer.
    Kanske en kompromiss, hon kommer på vigseln men inte festen.
    Hoppas verkligen att det löser sig för er.
    Önskar er lycka till.

• Surrelino

Om du fortfarande ammar är det ju inget problem. Annars får du väl ta med ett gäng burkar med mat och vara noga med att koka allt vatten. Det brukar lösa sig när man är på plats. :)

Isse05 skrev 2007-11-15 13:31:04 följande:
    Det är inte flygresan jag är orolig över. Mer maten och så.... Funderat på Egypten, men vet inte alls hur det är där.
  • Isse05

Tack alla för era kloka funderingar!!! Ska ta till mig allt ni sagt och göra ett riktigt försök en gång till.

Svar på tråden Blir nog inget bröllop...