Inlägg från: Mrs Mommy |Visa alla inlägg
  • Mrs Mommy

Får man fråga vad ni betalade ca för all inclusive per/pers?

• Mrs Mommy

Det där med dricks är en del av kulturen och inte direkt tiggande. Har varit mycke i Libanon och där är det normalt att dricksa för allt, parkering av bilen till toa damen mm.

Att västerlänningar och svenskar ses som miljonärer gör ju inte saken bättre.

sarina skrev 2007-11-15 10:25:21 följande:
    Jag har varit tillsammans med min pojkvän (blivande make) en vecka i Sharm` och har nu bokat en ny resa i januari till Hurgada. Både Sharm och Hurganda är som "uppbyggda tivoli" för turister, vilket vanligen inte ligger i min smak! Men om man klarar att bortse från allt "krimskrams" och dricks-tiggande egypter, så är Egypeten som resemål på vinter helt OK och mer än så tycker jag!Perfekt temperatur i luft och vatten.. Billigt (resa, hotell, mat etc)... Sevicevänligt folk... (om man klarar att inte irritera sig på att de vill ha dricks för ALLT och hela tiden vill bjuda på äckligt te)Vackra utflyktsturer (rekommenderar varmt- om ni ska till Sharm- en tripp till "Den brinnande busken och Katarina klostret" mitt ute i öknen)- hisnande vackert!
Svar på tråden Egypten - all inclusive