Inlägg från: jenba |Visa alla inlägg
  • jenba

Egypten - all inclusive

vi bodde i Hurghada på ett all inclusive hotell som heter arabella, vet inte om jag får säga här vilket resebolag det var men det kan du isåfall få reda på på annat sätt....

vi åkte utflyker till kairo och såg pyramiderna, och sen åkte vi på en dagsutflykt för att shoppa lite. vi hade det jääääättemysigt!

:D vart ska ni åka?

• jenba

Tittij:

nja alla är inte muslimer i egypten, det finns en del kristna också. och om alkoholen vet jag inte så mycket om på restauranger utanför hotellet men visst serverades det alkohol. visst var det inte lika som det kan vara i spanien eller till något annat typiskt charterresemål, men det var klart semester och vi tyckte att det var bra! vi åkte dit över nyår så hotellet hade ordnat en stor middag för alla gästerna på hotellet. dem hade slagit upp ett stort tält på stranden. det var riktigt skoj!

arot:
    hoppas ni hittar ett trevligt och mysigt hotell i egypten!
    lycka till! :D

• jenba

ja nej det är verkligen inget party land! men det tror jag man faktiskt kan förstå.. där är det bara vila och sightseeing....

• jenba

egypten har aldrig varit mitt första alternativ till semesterort, men vi ville åka där det var varmt över nyår. och ja, en del människor var lite läskiga och närgående. men det var dem när man gick inne i stan, jag vågade inte gå in i någon affär. men vi var ju på utflykt med en reseledare och en grupp från hotellet så det var ju lugnt så. men jag skulle nog inte vågat gå ner själv.

så det var liksom hotellet eller utflykter som vi var på. så ska man åka till egypten så skulle jag definitivt välja allinclusive. då finns ju nästan allt vid hotellet.

men det var vääääldigt kul att åka runt och se lite mer än bara hotellet.

• jenba

ja absolut!! så kan det ju faktiskt vara äden i andra länder, att antalet stjärnor statusen kan se olika ut. så var det när jag och min kompis åkte till grekland. hotellet tyckte att dem var 4 stjärnigt medan det var 3 stjärnigt enligt apollo. men vila, sola och bada kan du definitiv göra i egypten...

AnnaochHenrik skrev 2007-11-15 09:16:28 följande:
    Vi ska nog dit på bröllopsresa, med syftet att mysa ihop, slappa i solen och läsa en massa böcker. Att inte lämna hotellområdet alls låter oerhört lockande för just bröllopsresan... Annars skulle jag nog valt bort Egypten eftersom man hört så mycket negativt, men nu är det bara sol, bad och vila vi vill åt...Hörde en skräckhistoria häromdagen, en kollega hade åkt all inclusive till ett hotell som enligt katalogen var femstjärnignt, men som hon snarare skulle beskrive som knappt tresjärnigt. All inclusive-paketet visade sig vara betydligt mindre generöst än vad resebolaget utlovat, personalen var vidrig, maten äcklig o.s.v. Det gäller nog att hitta rätt hotell!
  • jenba

vi betalade ca 17400 för två pers en vecka. ex utflykter.

Svar på tråden Egypten - all inclusive