• bumblebee jonis

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

Såg att den förra tråden var stängd för inlägg så jag slänger ut en ny...

• Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar
  • Bellanote

bumblebee jag har med mycket pyssel att göra..

har gjort 50 st servett ringar av en silver tråd och trätt upp vita och rosa sötvattens pärlor sen blir det till ikea att köpa servetter..

ska också köpa de billiga ljus lyktorna på ikea med och klistra på som ett silke papper så de blir i det rosa jag vill ha

nu har vi bestämt mat i helgen.. blir grekisk buffe. och som förrät ska vi ha något med rökt rådjur..

• bumblebee jonis

För oss blir det ganska enkel mat.

Förrätt - Toast skagern eller annan snitt
    Varmrätt - Rökt sinka (julskinka) och potatisgratäng

Efterrätt - bröllopstårta

Ska till GeKå´s imorgon och tänkte passa på att kolla lite vad man kan hitta där!

• bumblebee jonis

Nu har vi bestämt oss!

Skippar att ha en "riktig" fotgraf då alla fotografer jag pratat med än så länge säger att det är väldigt svårt att fota ute på våren pga ljuset och bristen på grönska. Har bestämt oss för att våra vittnen får fota. De tackade förresten ja till att vara vittnen i helgen när vi frågade dem!
    Hittade förövrigt några fotografer till bra pris till slut men som sagt så hoppar vi nog över det.
    Vi ska fråga en släkting till sambon om han vill fota under middagen. (Han går mediaprogramet och tycker om att fota)

Så nu ska vi nog lägga mer pengar på annat istället som tårtan.
    Hade hittat en bagare som skulle göra den men är lite orolig att han inte kan dekorera den som jag vill (börjar känna mig som en bridezilla ) Tänkte kolla upp lite alternativ nu istället.

• Pärlplattan

Tack för länken Bellanote!

Nu har jag kommit hem från min resa, det är skönt men är lite trött. Har dessutom fått problem med en tand som är jättevass!!!

Har inte kommit någonstans med cateringen, funderat lite, men jag vet inte. Får nog ta tag i det där efter jul, ordentligt liksom.

Nu ska jag försöka ta tag i att göra klart våra kort, sen får jag väl börja pilla med julgrejer och sen blir det mer bröllopspysselsaker! Tur att man har att göra..

Apropå tårta - Var hittar ni tårtprydnader? Alltså - vet ni om det finns någon affär som har lite mindre traditionella? Jag såg en frän när det var någon som hade sitt uppbak på Bernards (eller iaf lite mindra vanlig). Det vore roligt att ha någon lite speciell.

• bumblebee jonis

Jag har sett allt ifrån Miranda-nalle brudpar till brud som jagar brudgum till monogram. De är dock på nätet. Svårt att hitta något här i stan. Man får väl kanske ta en tur på stadens konditorieroch se vad som finns

• Pärlplattan

bumblebee - ja, internet är ju bra för det ändamålet. Jag har också kollat runt lite där. Här i stan har jag inte kollat mer än på de konditorier jag har varit inne i..

Det här är min favorit: www.kakburken.se/product_info.php

• bumblebee jonis

Den är stilren och fin!

Jag har lite problem med de "vanliga" i polyester eller vad de är gjorda av. Tycker att de skämmer tårtan. Har vissa funderingar på att inte ha någon "caketopper"
    Har sett en del tårtor som är jättefina utan!

• Bellanote

jag har sett den med den är jätte fin.. men det är ju i porslin och rätt så stor är inte den rätt så tung då så den sjunker ner?? detta är min favorit

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014245&PPC=61292

• Pärlplattan

Bumblebee - Jag håller med dig om de vanliga. Det känns inte alls som oss. Eventuellt skulle jag vilja hitta ett smurfbrudpar, men det är ju inte så lätt att få tag på. Egentligen tycker jag inte det passar heller, så jag tror inte på det. Man kan ju faktiskt strunta helt i det, eller kanske hitta någonting annat att ha högst upp. Blommor kanske?

Bellanote - Ja, den är ju stilren och fin också. Annorlunda. Vad roligt det vore om den sjönk ner i tårtan (eller, förmodligen inte om man stod där och det verkligen hände) men att liksom se bilden framför sig!!

• Bellanote

ja vi ska bara ha 3 rosor på tårtan.. kanske någon figur stående jämte tårtan men då blir dte nog något ikea tjafs..

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar