• Nusse

Köpa diamant i USA?

Hej!

Min pojkvän köpte min ring på ett ställe som heter James Allen, finns på webben. En jättefin solitärring på 1,2 carat. Till ringen fick jag ett certifikat från ASG. James Allen är nog väldigt prisvärda för jag fick ringen värderad till ett högre pris i en affär (amerikansk) än vad han betalade. I sverige sa det att priset låg uppemot det dubbla mot den amerikanska värderingen uppskattningsvis (jag har dock inte lämnat den för värdering i Sverige).

Åhh..visst är det kul med diamanter! Är lite sur på min fästman just nu bara, han har sagt att jag inte får välja min egen vigselring (oromantiskt enligt honom), jag får se den på bröllopsdagen=(

• Nusse

Det ar inte riktigt sa att USA har samre kvalite pa diamanter, men eftersom storleken ar sa viktig dar prioriterar de flesta carat over coulor, cut och clarity. Jag vet inte vad min pojkvan betalade for ringen (tanker inte fraga heller)) men jag har ju fatt ett certifikat fran ASG som ar ett av de strangaste diamantlabben som intygar aktheten. I samband med att jag lamnade in ringen for andringar kollade de ocksa att ringen var akta. I Sverige uppskattades priset till 100 - 140, men nan exakt vardering har jag inte fatt.

Viktigast enligt ...de som vet.. ar slipningen, min ar ideal cut, och gnistrar valdigt vackert.

Vad galler kvaliten valjer du ju sjalv pa websiten...
    Hursomhelst kommer min pojkvan att kopa vigselring dar ocksa sa vi litar i alla fall pa dem.

Svar på tråden Köpa diamant i USA?