• Sosofofia

När någon saknas... (möjligtvis OT)

Jag antar att det finns en hel del av er där ute som har mist sin mamma, pappa, ett syskon eller någon annan närstående.

Min mamma gick bort hastigt 21 februari 1996. Det går inte en dag utan att jag vill ringa henne och berätta något. Jag skulle ge vad som helst för att ha henne sittandes vid honnörsbordet på min stora dag! Jag vill prata med min älskade mamma om alla planer jag/vi har inför bröllopet... GAHHH, man kan bli tokig för mindre!

Jag är 33 år! Ska man då känna ett sådant behov av sin mamma?!? Jag menar: navelsträngen är ju klippt för ganska så länge sedan...

Hur känner ni andra? Hur klarar ni er när längtan blir för stark?

• Svar på tråden När någon saknas... (möjligtvis OT)
  • AnnaochHenrik

Min mormor dog för 10 år sen, ändå bröt min mamma ihop totalt när jag berättade att jag skulle gifta mig, för att hon spontant tänkte att hon måste ringa sin mamma och berätta... Jag tror aldrig att man kommer över den där saknaden efter någon som var riktigt nära, har de haft en central plats i ens liv kommer de alltid att fattas, speciellt när det gäller stora saker som bröllop och barnfödslar...

• AnnaochHenrik

Det där med brudbuketten var ju hur bra som helst! Om den är fin förstås
    Det är ju dels en fin gest, och dels ett sätt för dig att känna att du får ha med dig henne på din dag. tycker att det låter jättebra!

• Zozo

Waersta.. gör som vi och manga andra: kör ett icke-traditionellet honnörsbord med vittnen eller nära vänner. Vi hade runda bord till alla och vara familjer satt blandat med resten av de inbjudna.

• Waersta

Åh, vad synd att inte vi har runda bord.. Jag får höra med min mor så inte hon blir ledsen över att inte få sitta bredvid m2b.

Zozo skrev 2007-11-02 12:59:59 följande:
    Waersta.. gör som vi och manga andra: kör ett icke-traditionellet honnörsbord med vittnen eller nära vänner. Vi hade runda bord till alla och vara familjer satt blandat med resten av de inbjudna.
  • Sosofofia

Den var jättefin och enkel
    Rosor och prästkragar!

AnnaochHenrik skrev 2007-11-02 12:49:49 följande:
    Det där med brudbuketten var ju hur bra som helst! Om den är fin förstås Det är ju dels en fin gest, och dels ett sätt för dig att känna att du får ha med dig henne på din dag. tycker att det låter jättebra!
  • lillan31

jag saknar min mormor jättemycket.hon gick bort för ca 4 år sedan. Jag ska lägga min brudbukett på hennes grav efteråt...

• Waersta

Åh vad fint! Jag började nästan gråta när jag läste det..
    Vi gifter oss inte på samma ställe som svärmor och svärfar ligger tyvärr.
    Försöker komma på något annat sätt att hedre dem på..

lillan31 skrev 2007-11-02 13:56:32 följande:
    jag saknar min mormor jättemycket.hon gick bort för ca 4 år sedan. Jag ska lägga min brudbukett på hennes grav efteråt...
  • lillan31

...men i en minneslund då? då blir det ju inte så fokuserat på en enda plats och grav...bara en tanke

• Waersta

Hm.. vi ska ju vara utomhus. Jag får fundera på det där. Skulle vilja ha kort på dem iaf..
    Har ju länge tänkt att göra ett bildspel med alla som är på festen, lite snabbt och enkelt bara, där kan man ju ha kort på dem att de är saknade.

• lillan31

Gud va känslosamt det kommer bli...och fint.

Svar på tråden När någon saknas... (möjligtvis OT)