Vanligt med flera tärnor/marsalker?
Hej på er!
Hur vanligt är det att man har fler än en tärna och marsalk?
Min sambo vill ha tre tärnor varpå jag "tvingas" ha tre marsalker...
Är det fler därute som har fler än en av varje? =)
Hej på er!
Hur vanligt är det att man har fler än en tärna och marsalk?
Min sambo vill ha tre tärnor varpå jag "tvingas" ha tre marsalker...
Är det fler därute som har fler än en av varje? =)
Jag tror det är lite olika..
Jag kommer ha tre tärnor men min m2b kommer bara ha en bestman.
så bara för att det är tre tärnor behover ju inte du ha tre... men det är ju något ni får bestämma gemensamt!
Hej!
Vi har 2st näbbar (våra barn), 2tärnor (våra svägerskor)och 2st marsalkar (våra bröder).
Aha...jag kanske kan pusta ut lite =)
jag trodde vi skulle bli först i världen med att ha flera :P
Vad tycker ni då?
Ser det konstigt ut med bara en marsalk om min brud har tre tärnor?
//Fredrik
Det ser inte konstigt ut att ha bara 3 tärnor och 1 bestman!Titta bara på Danska Kronprinsbröllopet,där hade dom 3 tärnor och 1 bestman!
Ett kompispar till mig hade 4 marskalkar och en tärna, inget lustigt med det!
vi ska ha tre av varje
med andra ord jag vill ha tre tärnor vilket då min sambo "tvingas" till tre marsalkar
hihihi
Jag ska ha tre tärnor, vår dotter ska va näbb tillsammans med två av hennes kusiner (tre alltså) och två bestmen.
Långt bröllopsfölje med andra ord, men vi trivs med det. Vi vill att de vi står närmst ska få va med och fira på vår dag.
Många har höjt på ögonbrynen när man berättat men jag har lärt mig att strunta i det nu.
Vårt svar är bara: Vi kommer förhoppningsvis bara göra detta en gång, så det är så vi vill ha det...
Sen vet de inte vad de ska svara på det.
Vi ska ha 3 tärnor (kusin, bästa väninnan & äldsta brorsdotter), 3 brudnäbbar (1 kusinbarn, 2 brorsdöttrar), 2 bestman (min yngsta bror och Hannes äldre bror), 1 näbb (brorson)... Blir många vid altaret! ops...
Vi kommer ha två tärnor och en marsalk. Kunde inte välja mellan mina systrar som tärnor utan ville gärna ha med dem båda, men sambon ville inte ha fler marsalker (marsalkar? Hur i hela friden böjer man det egentligen?), så vi har två tjejer och en kille med oss när vi gifter oss, tror det blir kalasbra!
Vi hade en tärna och två bestman, fungerade jätte bra.