Hej laser för ögon???
Jag har bara positiva erfarenheter av laserbehandling. Jag opererades i februari i år och såg bättre direkt efter operationen, sen efter ca. en vecka såg ja perfect!! Det är helt underabart at slippa tänka på linser och glasögon.
Jag gjorde ELSA operationen vilket jag tror är den bästa för att man slipper skära i ögat. Hornhinnan skrapas bort och därefter "kör" de med laser...luktar då bränt och man blir orolig, men de va ingen fara!! Läkningsprocessen tar ca 1 år innan hornhinnan växt till ny! Men du ser normalt! Smärta de två första dagarna då du bör ligga i mörkt rum, men detta va de verkligen värt!
Med den andra operationstekniken skär man en flik på hornhinnan och vikar ut för att kunna gå in med laser därefter fälls fliken tillbaka. Det som kan hända är att hornhinnen inte fälls tillbaka korrekt utan flikar.
Självklart finns de för och nackdelar med båda operationerna. Men enligt min läkare är den första mer skonsam för ögat. Den andra operationen går dessutom bara att göra om du har lite tjock hornhinna!
Min operation kostade 22000kr med studentrabatt! En operation ska räcka, det ska inte behövas att göra om! Jag har bara gjort en som sagt och ser perfect! Beror kanske lite på vad för synfel man har oxå!
Oj de blev långt men hoppas du har fått någon hjälp!
Kram