• Anonym

Citat från Gert Fylking

Fick ett citat från en kompis idag som han tycker att jag ska svara på...

Men hur svarar jag på detta???

" Om ni tjejer nu är så smarta och kan göra 2 saker samtidigt,varför kan ni inte ha sex samtidigt som ni har huvudvärk? "
    Gert Fylking

/// Help...Måste ha en bra kommentar tillbaka

• Svar på tråden Citat från Gert Fylking
  • Medea

Jag tycker att det var ganska kul sagt. Tycker att Gert Fylking i övrigt är urtråkig och patetisk.

• Cecilia2

Jag tycker inte heller att Gert Fylking är särskilt rolig, men kan inte påstå att min humor ligger på särksilt hög nivå

En motfråga till skämtet (riktad till Gert då):

Du har inte funderat över varför alla kvinnor har huvudvärk när du vill ha sex med dem?

• Ellte

Jag förstår vad ni menar men jag tyckte oxå skämtet var rätt fyndigt :D

• dea

Jag skrattade inte heller.

Sen tog väl inte Charlottsky fram "feministskölden" i min mening. Tog man fram feministskölden skulle man väl snarare skriva nåt i stil med:
    "Antagandet att kvinnor har bättre simultanförmåga än män är dåligt underbyggt vetenskapligt sett, liksom klyschan att kvinnors huvudvärk är en ofta förekommen anledning att inte ha sex. Detta skämt bygger därför på stereotypa fördomar och jag vägrar besvara det för att inte föra dessa fördommar vidare."

Inget sånt skrev Charlottsky. Hon är inte bara feminist.

• dea

"Tänk, det har jag aldrig upplevt som ett problem....
    men det händer alltså de du har sex med allt som oftast?! Undrar hur det kan komma sig...."

...Skulle jag svara om det roade mig...

• Jj?

Jema, jag förstår fortfarande inte vad du menar med att påstå att jag och Charlottsky sätter på oss "feministsköld" (vad är det?) när vi uttrycker att vi inte upskattar ett skämt. Jag förstår det hela ännu mindre när du (som jag uppfattar ditt andra inlägg) försöker "förmildra" det du säger genom att vara lite småironisk.

(Charlottsky, jag hoppas du inte tar illa upp för att jag också exemplifierar med dig)

• Charlottsky

Nä då, jag tål.

Vad beträffar Fylking så tycker jag att många av hans s k skämt är tämligen plumpa och sexfixerade på ett klumpigt sätt. Jag skrattar gott åt råa skämt och är inte pryd på något sätt, men just den mannen tycker jag är plump och klumpig.

Men humor är som tycke och smak, omöjligt att säga rätt-fel...

• Jema

dea, jag nämde väl aldrig Charlottsky i mitt inlägg?!

Jema

• Jema

Men Jj?, jag försöker inte "förmildra" något *s* Har ju ingen anledning att göra det.
    Tråkigt att du verkar ha tagit så illa upp av det jag skrev, tycker att det verkar lite konstigt faktiskt...

"feministsköld" = ett skal/motstånd man lägger på sig så fort det handlar om kvinnor-män saker. Bättre än så kan jag inte förklara "mitt ord"

Och om du fortfarande inte förstår så får vi väl lägga ner det hela då *ler*
    Då jag har sagt mitt och vissa har tagit åt sig så otroligt mycket av en sak som jag och flera tycker var skoj och bra skämt.

Jema

• Charlottsky

Jema, kände mig inte personligen träffad, jag bara uttryckte att mina feministiska värderingar inte har med att jag inte tycker just Fyling är rolig.

Men visst kan ens värderingar sätta spår i ens humor. Jag tycker överhuvudtaget inte att humor i stilen: män är så här och gör så här (eller kvinnor för den delen) är speciellt rolig eftersom jag ogillar generaliseringar som cementerar könrollerna. Tycker inte heller rasistiska skämt är roliga...

Svar på tråden Citat från Gert Fylking