mammacatta skrev 2007-12-31 09:49:51 följande:
svärbitch...Gable skulle ha vetat, det var hon som myntade uttrycket.*grön av avund på anne*Jag kom inte in här igår, men jag surfade lite sporadiskt iallafall.
Om jag inte missminner mig så var det du MC som kom på det, eller?!
Min har genomgått en total personlighetsförändring och blivit riktigt mänsklig. Fick till och med vettiga julklappar i år. Även maken fick det. Jag har nog inte riktigt hämtat mig än från den chocken
Däremot har maken en syster som jag är mycket fundersam kring. Hon kommer inte på dopet, har inte än träffat E och verkar inte ha några planer som helst att göra det heller. Mycket märkligt.
Vi fick julklappar till E och hon ville att vi skulle säga till om vi redan hade fått samma sak. En av julklapparna blev en dublett, så maken berättade det och frågade snällt om kvittot så vi kunde byta. Fick till svar att kvittot fanns inte kvar och var det så att vi redan hade det så skulle hon ha tillbaka babygymmet, som det gällde. Inte att hon skulle ge någonting annat istället, utan hon skulle ha tillbaka det. Undrar som f-n vad en barnlös person ska ha ett sånt till?! Det är ju inte så att man själv som vuxen får plats under det.
Jag kan ju tillägga att jag gick i taket, ta tillbaka ett barns julklapp och inte ge någonting annat iställe?? Hur tänker man??? Nåväl, jag tänker aldrig mer öppna käften om eventuella framtida dubletter. Nu är ju E liten och bryr sig inte, men sen då? När hon är gammal nog för att förstå? Hur kul kommer det vara att faster tar tillbaka sina paket för att E kanske redan har det??