• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

jag har varit där och det är bra en helt annan service än på kristinaboden i alla fall, cams har jag inte varit...
    De har ju fler märken visserligen fler lite dyrare märken men hon som är ansvarig är jättetrevlig och tillmötesgående. Hon sa det att man säger vilken budjet man har och ungefär vad amn tänkt sig och sedan plockar hon fram. Som jag förstår det har du inte sett någon favoritklänning men om du hittar en bild på något så ta med den för det hjälper henne. och det klart du kommer hitta en klänning, det finns ju så många du har väl bara inte träffat rätt, det löser sig ska du se

• rosalin

ja, jag får nog boka en tid där.. hm, ja nån bild kanske jag kan ta med, men egentligen vet jag inte alls vad jag gillar, så det är ganska svårt. Är så rädd för att styra för mycket, så att man kanske missar sin drömklänning bara för att man trodde att man gillade något annat.. eftersom jag velar så

• Pärlhönan

Hur ska ni göra med musiken?

Rosalin: Jo´rå, du kommer visst att hitta din klänning!

• rosalin

musiken i kyrkan eller på festen?

• tolonta

Hej hej Novemberbröllop08, välkommen hit!
    Även om du ger mig ångest... Jag ska gifta mig 1 augusti (ja, en fredag...) och lokal, kyrka och tema är det enda som är helt klart. Allt annat är mer eller mindre oklart... Bygger hus samtidigt också, så det är fullt upp.

Men när vi gjutit grunden så ska det lugna ner sig litet, så då tar jag gärna en fika och pratar bröllop :)

Vad har du för liveband? Är på jakt efter ett bra sådant.

• CaCC

Välkommen hit!
    Jag tycker det låter trevligt med en fika och bröllopsprat.

Novemberbröllop08 skrev 2007-12-05 15:24:44 följande:
    Btw ny här, glömde pres mig. Bröllopet sker den 15 nov 2008. Mycket är redan bestämt såsom kyrkan=våmb, mottagningen=karstorp, prästen klar, fotograf klar, live band klar, trycksakerna bestämda, färgtema= guld & Rött. Längtar som F**.Fråga på om det är nåt.
  • Novemberbröllop08

Även om allt ert inte är klart än så har ni ju lite tid på er ändå. Så kul med husbygge.

Liveband och liveband, vi ska ha en kille som heter Lasse Lee Ericsson som spelar. Bara han lr några av hans muskipolare, vet inte än. Han är underbart bra, mest 60-tals musik dock men det gillar vi. Han brukar spela på lördagar på Skafferiet i Skövde.

Å så kul att nån vill träffas och fika. När, var?

tolonta skrev 2007-12-05 20:47:19 följande:
    Hej hej Novemberbröllop08, välkommen hit!Även om du ger mig ångest... Jag ska gifta mig 1 augusti (ja, en fredag...) och lokal, kyrka och tema är det enda som är helt klart. Allt annat är mer eller mindre oklart... Bygger hus samtidigt också, så det är fullt upp. Men när vi gjutit grunden så ska det lugna ner sig litet, så då tar jag gärna en fika och pratar bröllop :) Vad har du för liveband? Är på jakt efter ett bra sådant.
  • Mickes tös

fika låter kul, jag är gansak flexibel så någon annan får gärna ge ett förslag annars kan jag kasta ut fredag 14 december som ett bra datum för mig

Annars så deppar jag lite fick precis reda på att de nya klänningarna jag fastnat för var ännu dyrare än den jag hade fastnat för innan... usch varför ska jag ha så dyr smak???

• Novemberbröllop08

Jag hänger på fre den 14, sååå kul. Nån mer?

Usch då så tråkigt ang klänningen, hoppas det löser sig. Själv har jag lite tid kvar än men jag spanar såklart på nätet.

Mickes tös skrev 2007-12-06 09:22:21 följande:

fika låter kul, jag är gansak flexibel så någon annan får gärna ge ett förslag annars kan jag kasta ut fredag 14 december som ett bra datum för mig Annars så deppar jag lite fick precis reda på att de nya klänningarna jag fastnat för var ännu dyrare än den jag hade fastnat för innan... usch varför ska jag ha så dyr smak???
  • tolonta

Kanske kan den 14:e, beror på om jag ska gå på mina systerdöttrars luciafirande eller inte... Beror litet på tid också (kanske kan hinna båda...?)

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)