• SacredHeart

Bröllopstårta i Malmö :-(

Fick svar från konditorn på Hollandia bageri idag, ang. vår tårta vi vill ha:

"Hej!
    Som bröllopstårta erbjuder vi de tårtor som vi har i vårt sortiment. Dessa dekoreras lämpligast med vit hyvlad choklad eller vit marsipan, samt äkta rosor.
    Tyvärr har vi inte möjlighet att göra specialbeställningar.

Mvh
    Konditori Hollandia"

Har ni några förslag på var vi kan vända oss???

*besviken*

• Svar på tråden Bröllopstårta i Malmö :-(
  • Mrs*N* 18/8

Vi var 70 personer, betalade 30 kronor biten och i det priset ingick då även utkörningen och caketopper gjorda som jag och mannen =)
    bild på just vår tårta finns på vår hemsida, gus-bea.weddingannouncer.com

Rekommenderas varmt för hon är otroligt proffsig

• 080513 2

Nej Besserwisser!!!! Vad taskigt skrivit. Så gör man bara inte. Vad illa berörd jag blev när jag läste detta.

Den som gjorde tårtan har förmodligen inte hållit på med tårtdekoration särskilt länge. Alla måste börja någonstans och såklart utvecklas man och blir bättre med tiden.

Och vad gäller att inte få svar från Tårtesset samma dag som man mejlat kan jag bara säga att det är fortfarande högsäsong för bröllop! Hon har förmodligen inte haft tid att svara då hon är upptagen med att skapa underverk. Hon har ju också ett kafé att sköta. Hon svarar nog efter helgen. (nej, jag jobbar inte på Tårtesset).

Under bröllopssäsong har jag tid att svara e-post högst 2 ggr i veckan då jag jobbar ca 17 timmar om dagen.

Lycka till med bröllopstårtsjakten!

• Mrs*N* 18/8

Besserwisser - Du får absolut tycka vad du vill. Du måste dock vara en sorglig typ som måste hävda dig på det sättet.
    Vi är nöjda med både Helena och tårtan, och våra gäster tyckte att den var både fin och smakade gudomligt.

• Suniz

Mrs N.
    Jag håller inte alls med Besserwisser. Jag tyckte tårtan var superfin. Och vilket bra pris!! Jag ska nog faktiskt ta och ringa Helena!!!
    kram kram

• SacredHeart

Mrs*N* 18/8
    Tårtan var ju jättefin juh!!! Visst, man ser att den är gjord av en nybörjare, men va f**n, man måste ju börja någonstans
    Våran tårta är ganska enkel (kolla i mitt bildgalleri) Så det tror jag inte är några problem för henne, isf. Och som Suniz sa; "vilket bra pris!!"

Sugarbaker
    Hon på Tårtesset var snabb att svara på mina tidigare mail, varför inte nu...? Idag har det gått 3 dagar.... Tack för lyckönskningen (behövs)

OK, jag avvaktar till måndag.....

• Leah1
    SacredHeart skrev 2007-10-06 12:52:44 följande:
    Mrs*N* 18/8Tårtan var ju jättefin juh!!! Visst, man ser att den är gjord av en nybörjare, men va f**n, man måste ju börja någonstans Våran tårta är ganska enkel (kolla i mitt bildgalleri) Så det tror jag inte är några problem för henne, isf. Och som Suniz sa; "vilket bra pris!!"Sugarbaker Hon på Tårtesset var snabb att svara på mina tidigare mail, varför inte nu...? Idag har det gått 3 dagar.... Tack för lyckönskningen (behövs)OK, jag avvaktar till måndag.....
    Kollade på eniro ang tårtesset:

gulasidorna.eniro.se/query&advert_code=21621692&mapcomp=21621692;298769;T%E5rtesset;J%E4rnv%E4gsg.%2014;;;24532;STAFFANSTORP;;;;;13.216302722809306;55.64187293647987;0;1;&header_name=&xcoord=13.216302722809306&mun=Staffanstorp&search_word=t%E5rtesset&ax=
  • SacredHeart

hmmmm.....
    Leah1
    Hur skulle du göra?????

• Leah1

Jag skulle se till att ha det på papper att det ska vara "allergi"- bakelser och exakt vad!

• SacredHeart

Absolut att vi ska ha det på papper, har sparat mailet från henne åxå, där hon svarat att hon gör både glutenfritt och nöt och honungsfritt.
    Vågar jag lita på att de kan göra tårtan, så att man inte blir ståendes utan, som det blev för Mrs*N* 18/8?

• Leah1
    SacredHeart skrev 2007-10-06 18:58:45 följande:
    Absolut att vi ska ha det på papper, har sparat mailet från henne åxå, där hon svarat att hon gör både glutenfritt och nöt och honungsfritt.Vågar jag lita på att de kan göra tårtan, så att man inte blir ståendes utan, som det blev för Mrs*N* 18/8?
    Ja du.... det ska man ju kunna göra!
  • Mrs*N* 18/8

Sacred - "Vågar jag lita på att de kan göra tårtan, så att man inte blir ståendes utan, som det blev för Mrs*N* 18/8? "

Jag fick min tårta :p

• SacredHeart

Mrs*N* 18/8:
    OH fårlåt!!! *pinsamt* menade MrsRose!!!!! Sheit!!

Svar på tråden Bröllopstårta i Malmö :-(