Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
Brogyllen har väldigt goda kakor
Tack Abbe! Du är bäst! Hihi!
Addiz: Om de har bra semlor och goda kakor så är jag nog nöjd! hihi! Jag googlade och hittade detta om brogyllen:
"Brogyllen
Västra/Södra Hamngatan. Klassiskt konditori med underbara bakverk. Chokladtårtan med belgisk choklad rekommenderas starkt om du pallar med nåt mastigt. Kaffe med påtår och beställer du thé får du en egen liten kanna. Stort utbud av både bakverk och smörgåsar. Ganska hög ljudnivå, men stora kristallkronor och rejäl takhöjd är alltid ett +."
Ab: Hallå din semesterfirare.*vinkar* Låter som ni har det bra.
Har varit och fikat på Brogyllen, men har bara fikat kakor där och vet inte om de har annat gott.
jag kopplar av vid poolen o passar på att jobba en del. riktigt skönt att vara själv en stund. Det är mycket folk runt omkring hela tiden o jag är ju en person som behöver vara själv. Sparar lite semesterdagar på det här sättet också
Hello på er!
Ang mässa i helgen, jag är sugen på att gå, men vet inte riktigt än om jag kan, det är ju fars dag på söndagen och då brukar det bli ett himla flängande hit och dit, sen håller vi på och möblerar om våran övervåning (sa jag det igår??) och bevhöer egentligen prioritera det.
Men pysseltarmen kan ju ta över... Jag hör av mig.
Ang fika så är jag öppen för det mesta, men gillar inte när det är för hög ljudvolym för då hör jag inte vad nån säger.. precis som Carma
Gillar om det är nära busshållplatsen.... (speciellt om det här skitvädret ska hålla i sig)
Jaha.. vad mer..
Imorgon kl 13 ska jag på intervju så håll era tummar är ni snälla!!!
Hoppas alla mår bra, kram på er så hörs vi!
Får man vara med och fika? Vill gärna tjöta lite Brogyllen har jättefina smörgåsar och annat gott! Superservice dessutom!
Har mycket att göra på jobbet och fullt upp på kvällarna. Dessutom kan jag inte surfa på jobbet i samma utsträckning som innan - därav min bortavaro från BT...
Puss på er
God morgon!
Linum: Klart att du ska med på månd!!
Ang. fikan på måndag. Jag är i stan tidigast halv 6, (beroende på trafiken) nån som är i stan då? Jag vill gärna ta en sväng förbi nån pysselaffär (eller inte, min plånbok säger NEJ!) Hahaha!
Igår var jag o fikade på ett jättemysigt ställe som ligger vid Kungsportsplatsen, Sense! De hade enkla men goda räkmackor för 55 kr, stora kakor och muffins, teér, kaffe, vin och öl och även salladsbuffé med bönor och annat som jag inte vet vad det va. De har även en liten restaurangavdelning med en a la carte meny! Vi måste definitivt prova det stället, kanske nästa gång?
Alltså gången efter Brogyllen? Hehehe! Svårt att förklara och skriva va man menar ibland!
God Morgon
Är det bestämt Brogyllen på måndag? Jag kommer dit troligtvis tidigast kl 1800.
Addiz och Tezz: Ang mässan har jag nu bestämt mig för att gå på söndag och kl 10-12 passar mig perfekt. Då behöver det inte bli så sent senare under dagen. Vi har bara en far i närheten att besöka så det tar inte så lång tid. Jag känner att jag kommer att behöva lördag förmiddag till att ev handla och dona hemma innan vi får gäster.
Tezz: Det fikastället låter helt klart värt att prova nästa gång.
Carma: Hur har det gått med makens tumme?
Jag kommer gå till mässan imorgon lördag! Hoppas att det finns något kvar tills du Carma går dit på söndag! Haahhaha! Jag kanske har handlat upp allt! *fniss*
Tezz: Det är bara bra om du handlar upp allt, för jag har egentligen inte råd att köpa något. Makens tumme är inlindad ordentligt just nu och stor och vit. Numer går han under namnet "Tummetott". Det kommer nog att bli en liten annan form på tummen när den har läkt.