Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
Godmorgon.
Tack alla för i fredags. Det var superkul som vanligt.
Nibla: Tack för den goda maten. Vilket hus ni har!! Det var jättefint. Har du för säkerhets skull räknat katterna att de fortfarande är två så vi inte fick med oss någon hem.
Recept kommer under dagen. Kul att ni tyckte om den.
I helgen var vi nere i Halmstad hos vänner som drog lotten att de skulle ornda en pysseldag åt oss. Det var rätt person som drog den, hon pysslar med samma saker som jag. Efter att ha lämnat av maken åkte hon och jag ner till Helsingborg på en pysseldag som var jättekul. På kvällen hemma sedan hos dem kom deras granne in med hennes nya fina stämplar så vi tillbringade kvällen med att stämpla upp lite grann.
Idag är jag supertrött och orkade inte gå upp. Jag tog mig en sovmorgon och äter nu en liten frukost framför datorn. Dags att fixa till sig lite och bege sig till jobbet.
Tezz: Vi kan väl kolla under dagarna om en dag som kan passa för pysseldag.
Carma: Denna veckan är lite svårt för mig, men nästa vecka kanske? En dag nästa vecka ska jag hem till pappa, vet inte än, annars är jag ledig. Maken går på sin jour på tordag så jag är gräsänka i en hel vecka sen! Hihi! Sen måste jag försöka ta mig till affärn och köpa lite papper att göra jukort av, tror inte att jag har så mycket hemma...
Åh, va jag känner mig som värsta pysselamatören när jag läser om dina pysselträffar! *suckar* Jag vet att man lär sig av erfarenhet, men jag skulle vilja kunna ALLT om pyssel nu!! Såg förresten ett avsnitt av Martha Stewart igår och då handlade de bla. om Scrapbooking! Åh, vill prova det nån gång.
Hej
Jag har gjort klart alla julkort, det känns skönt. Har handlat massor av nya stämplar. Har stämplat så det yr här hemma.
Har oxå bundit kransar, riktigt kul faktiskt. Så nu är svärfar och pappa glada.
Den snyggaste behöll jag själv
LINUS tackar och vifftar på svansen för gratulationerna
Vi gjorde iordning adventsljusen i går. Så mysigt.
Så nu sitter jag och lyssnar på julmusik och myser.
Jag är nämligen inte hemma nästa helg, skall vara barnvakt.
Det skall vara julmarknad i Kvarnbyn (här i Mölndal) nästa helg. Det tänkte jag gå på med barnen (som jag passar).
Någon som vill hänga på så säg till.
Ni har väll inte glömt att det är nu på torsdag (29/11) mellan kl 11-18 som det är bazar.
Det erbjuds keramik, slöjd, dörrkransar, julkort mm till försäljning.
*sjunger*
"Ja, se det snöar, ja se det snööar, det vaar väl rooligt hurra!!"
Nu snöar det på elevatornobody! (hiss-ingen)
Blir det tårta till Linus idag? Ingen bazar för min del tyvärr. Sticker till Wien i morgon o inte hemma för än på fredag.
SJälv skall jag till Vänersborg på fredag. Vi blev utlottade på bröllopet så vi skall ha filmkväll i VBG. Himla mysigt skall det bli
ingen snö i stan
Bauti: Fyller Linus (hunden) år eller varför alla dessa gratulationer?
Det blir inte nån bazar för min del heller. Jag är på väg nånstans då, men jag vet inte vart! Hahaha! *dumma, elaka, söta make!*
Carma: Du har säkert tusen såna här sidor, men jag ville iaf. tipsa om en tjej som pysslar en hel del: penniscrap.blogg.se/
Hon har gjort en hel del fina grejer!
Snart dax att gå hemåt! *yay*
linus har namnsdag idag
Ab: Åh, tack för upplysningen om namnsdagen!
Jag brukar aldrig bry mig om namnsdagar, för jag står ju inte med. Jovisst, finns det liknande namn med, men jag heter ju inte de andra namnen! Tycker att det är orättvist så därför brukar jag strunta i namnsdagar! Hehe! Det finns ju andra i vår tråd som inte heller har namnsdagar iaf. här i sverige och jag tycker vi borde göra en alternativ kalender kanske? Hihi!
God morgon förresten!
god morgon
jag är hemma o skruttar runt. så himla skönt. har haft en städfirma hemma för att de skall kunna ge mig offert på vad stäning kostar. Blir hämtad vid 1130 för att bli skjussad till Landvetter. Innan dess skall jag passa på att hämta mitt nya id-kort