Vi bisste vad vi ville ha och vilka personer vi ville bjuda och sedan fick vi helt enkelt spara ihop så det räckte till, men tyvärr inte blir över.
Ringen får kosta
Klänningen blev billig
En lokal som rymde alla gäster inkl. plats för att dansa inkl. servering, städning, dukning, maten såklart var också ett önskemål att få. Det fanns bara en lokal som uppfyllde detta önskemål så då blev det inge prisjämförelse där utan tacka och ta emot. Men vi fick ta med egen alkohol = stort plus i kassan för annars kostar det rejält om man ska ha alkohol till maten.
Vi gifter ju oss på annan ort så resan dit och uppehället där kostar ju också.
Vi gör våra egna trycksaker då jag gillar att pyssla, det sparar ju en del flis och blir personligare. Har fått mycket positiva reaktioner på våra inbjudningskort.
Transporter hyr vi till gästerna till kyrka och till lokal.
Vår transport blir billig, åker med släkting och sedan häst och släde.
Hans kläader hyr vi.
Blommorna kostar som det brukar.
Sätter inte så mycket pengar på dukning och sånt utan vi gillar stilrent och skaffar lite smått, men inte typ överdrag till stolar och sånt.
Vi blir ca. 70 gäster.
bridetobe maj08 skrev 2007-10-01 20:37:12 följande:
Jag och min blivande man har tagit tag i bröllopsplaneringen idag och haft ett PLANERINGSMÖTE. Vi kollade över vår budget och det gjorde oss inte lugnare direkt... Det känns svårt att skära bland kostnaderna tycker jag. Hur tänker ni, vad får kosta pengar och vad skär ni i? ALLT kostar ju massor! Sen tittade vi runt lite bland olika cateringfirmor. Varifrån ska ni ta mat?