Inlägg från: Skottdagen2008 |Visa alla inlägg
  • Skottdagen2008

    Västeråsbrudar

    Välkommen bridetobe maj08.

    Jag är inte heller V-åsare från början, men numera . Min m2b är född och uppvuxen i stan, eller stan och stan, Irsta.

    Var på Cervera och duka idag och fixade önskemlistorna, skönt och få det avklarat.

  • Skottdagen2008

    Ska förbi Ruths idag om jag hinnner. Måste få lite inspiration igen.

  • Skottdagen2008

    Ruths behövr man inte boka tid till, men det är ju mindre folk där på en t.exx. måndag förmiddag än på en lördag. Ursulas behöver man inte heller boka till, men jag har tyvärr inte känt att de är lika serviceminded som på Ruths. jag har alltid kommit fel tid och de har mycket att göra och de ena och det tredje så där gav jag upp hoppet. Men andra säger att de också är bra och att jag troligen haft värsta oturen.

  • Skottdagen2008

    Håller med dig fullständigt. jag hittade ingen brudklänning som jag ville har. Jag tyckte de var alldeles för broderade eller fär mycket släp osv och då tog hon fram en balklänning och sa, denna kan jag ta hem till dig i vitt, den kostar endast 2900 kr, och den var klockren, precis vad jag önskade. Finns bild i galleriet. På Ruths var den rosa. ni kanske känner igen den.

    Ruths är underbara alla som jobbar där. Jag var in idag och ville bara prova klänningen och fick hur bra hjälp igen som helst även fast klänningen redan var köpt och så. Jag märkte även att jag gått ner i cm för nu var den i butiken hur stor som helst. tur att vci beställde storleken mindre. Kul också att hon sa att jag verkar ha gått ner några kilon. Har några graviditetskilon kvar.


    majbrud2008 skrev 2007-10-01 10:24:15 följande:
    Ruths är mycket trevligare än Ursulas, tycker jag. Jag har varit och tittat på klänningar på båda ställena men som ni säger så är de inte så serviceminded på Ursulas. De plockar bara fram en klänning om man ber om det och vet exakt vad man letar efter... på Ruths så plockar de fram massor av fina klänningar som de tror man kan passa i och hjälper till att få den på plats och allt. Mycket trevligare! Jag har redan köpt min klänning hos Ruths och det känns jättebra. Ska komma tillbaka ett par månader innan bröllopet så ska de sy upp den lite och fixa till den så den blir helt underbar =)
  • Skottdagen2008

    Sosofofia
    Virvel
    celebriän
    miss U
    majbrud 2008
    Skottdagen 2008, Skottdagen 2008 , Jukkasjärvi kyrka (inte iskyrkan), Polarisgården (Kiruna)
    JoF 2008
    bridetobo maj08: 24 maj 2008, Rytterne kyrka, Hahrska palazet

  • Skottdagen2008

    Vi bisste vad vi ville ha och vilka personer vi ville bjuda och sedan fick vi helt enkelt spara ihop så det räckte till, men tyvärr inte blir över.

    Ringen får kosta
    Klänningen blev billig
    En lokal som rymde alla gäster inkl. plats för att dansa inkl. servering, städning, dukning, maten såklart var också ett önskemål att få. Det fanns bara en lokal som uppfyllde detta önskemål så då blev det inge prisjämförelse där utan tacka och ta emot. Men vi fick ta med egen alkohol = stort plus i kassan för annars kostar det rejält om man ska ha alkohol till maten.
    Vi gifter ju oss på annan ort så resan dit och uppehället där kostar ju också.
    Vi gör våra egna trycksaker då jag gillar att pyssla, det sparar ju en del flis och blir personligare. Har fått mycket positiva reaktioner på våra inbjudningskort.
    Transporter hyr vi till gästerna till kyrka och till lokal.
    Vår transport blir billig, åker med släkting och sedan häst och släde.
    Hans kläader hyr vi.
    Blommorna kostar som det brukar.
    Sätter inte så mycket pengar på dukning och sånt utan vi gillar stilrent och skaffar lite smått, men inte typ överdrag till stolar och sånt.
    Vi blir ca. 70 gäster.

    bridetobe maj08 skrev 2007-10-01 20:37:12 följande:


    Jag och min blivande man har tagit tag i bröllopsplaneringen idag och haft ett PLANERINGSMÖTE. Vi kollade över vår budget och det gjorde oss inte lugnare direkt... Det känns svårt att skära bland kostnaderna tycker jag. Hur tänker ni, vad får kosta pengar och vad skär ni i? ALLT kostar ju massor! Sen tittade vi runt lite bland olika cateringfirmor. Varifrån ska ni ta mat?
  • Skottdagen2008

    Virevel:

    Väldigt fin klänning. Jo, de omklädningsrummen känner vi igen. Var där igår senast

  • Skottdagen2008

    Är det fler än jag som har graviditetskilon att bli av med? första gången på Ruths när jag beställde så satt klänningen i butiken lite löst och då beställde hon storleken under. Nu har något kg försvunnit så jag provade klänningen i butiken igen och nu satt den riktigt löst, men så var det ju också ett halvår sedan jag köpte klänningen. Tur att de på Ruths är duktiga på att sy, men hur mycket kan man sy om en klänning innan den blir liksom "fel".

  • Skottdagen2008

    Jag provade en 42 i butiken som var lite stor, så hon beställde en 40. Nu när jag var där så var 42 jättestor så jag blir orolig att även 40 ska vara för stor, dvs att man inte kan sy in den rätt så att den inte tappar formen.

    Min son var 1 år och 4 månader när jag provade klänningen och jag har stått still sedan han var 4 månader. Men nu dj-lar har jag gett mig en rejäl kick i baken för varför ska jag dras omkring med dessa överkilon, jo, jag är överviktig även fast jag bara drar 38/40. Är så himla kort i rocken. Har nämligen kommit igång med träning och tänker till två gånger innan jag äter allt :).

    Men visst, prscis som du säger. Boobsen blir sig aldrig lika och inte heller magen som är så lös.


    Virvel skrev 2007-10-03 09:25:59 följande:
    Skottdagen2008Första gången jag var hos Ruths så var min lilla bara 7 mån så jag prövade en 40 men vi beställde en 38. Nu när jag var och hämtade klänningen så satt den perfekt i midjan men behöver tyvärr tas in lite runt bysten. Typiskt att tuttarna ska försvinna när man slutar amma. Dom passade så bra i klänningen.
  • Skottdagen2008

    Lattemamma, jo det känner man igen. Jag saknar att vara mammaledig med sonen när han var liten. Att sitta och fika med de andra mammorna och snacka allt mellan himmel och jord och sonen satt STILL . Nu går det inte ens att gå ner på stan med honom. Han kan själv. Gå själv, ta saker, lägga i vagnen osv, är överallt och smiter också. Hua.

    Mmmmm, blev sugen på en latte och en dammsugare på Global Living :)

Svar på tråden Västeråsbrudar