Inlägg från: Celebriän |Visa alla inlägg
  • Celebriän

Västeråsbrudar

Är inte från Västerås, har istället flyttat från Umeå till Skultuna rätt så nyligen. Får man vara med? :o)

• Celebriän

Vi ska gifta oss den 6 september 2008.. preliminärt då, eftersom vi varken har hittat "vår" vigsellokal eller festlokal (ska vigas borgerligt) än. Vill ha en lite annorlunda vigsellokal, har funderat på sala silvergruva men vi får se. Planeringen dog av sig lite när karln hade kommit på vilka på hans sida han ville bjuda... och bara hans sida landade på 75 personer :-S

Men nu har han tänkt om så förhoppningsvis blir det inte över 60 gäster TOTALT. Annars har vi iaf tänkt ut ett upplägg. Huvva får se hur det här går.. jag har bojkottat bröllop för egen del (min stackars karl fick ta några nej innan jag började inse tjusningen) fram till nu så jag har inte haft en aning om var vi ska börja och hur. Men även den styvnackade kan förändras!

Hur går det för er andra?

• Celebriän

Jag tror Ruths fanlista bara växer och växer! Här är ännu en nöjd kund! Jag klev in hos dem som den förvirrade och okunniga kvinna jag är och praktiskt taget dansade därifrån. Trodde då inte att det skulle gå att få vare sig fason eller klänning på mig!

Efter alla fördomar man stött på när man talat om att man inte vill ha vit klänning så har jag i princip gömt mig och dragit mig för att pröva klänningar... Gruvade mig som bara den innan jag gick in, tänkte att det är ju ingen mening, men som tur är hade jag stöttning av mor (var lite orolig att hon skulle dra mig i örat för att få in mig hehe) och sen gick det ju bara vägen. Fick en massa förslag på allt annat också, brudbukett och färgtema osv. De var ett härligt gäng på Ruths!

• Celebriän

Hmm, inge tiara, smycken osv... jag är ju en omständig person :o) Ska ha virkad krona, mormors halsband (bl a min mor och min syster hade det när de gifte sig)men skor är jag lite fundersam över hur jag ska göra.. kommer ha vinröd klänning så jag får se vad jag hittar som matchar..

Ytterkläder har jag inte ens haft en tanke på! Det kan ju vara en idé om vi ska gifta oss i en gruva och sen ta oss därifrån till festlokalen... gosh... hur har du tänkt då skottdagen?

• Celebriän

Vi hade ett helsikes sjå med våra förlovningsringar, tror vi var och sprang på varenda möjliga butik och fick än det ena korkade mottagandet efter det andra. Dock tillhörde Guldfynd (som jag iof hade dömt ut jag också) ett av de bättre ställena då. Det här var iof i Umeå, men de var väldigt professionella och försökte verkligen hjälpa oss. Nu blev det inte ringar därifrån ändå, men jag och mina fördomar fick oss en törn iaf :o)

• Celebriän

Det var så jag resonerade också, min sambo fick dra mig i håret för att få in mig där.. typ :o) Men precis som du säger så har första intrycket stor betydelse. Vi var uppassade av tre stycken jätteglada och engagerade kvinnor när vi var där :o) Men eftersom vi hade en väldigt klar och kompromisslös bild av våra ringar så föll dem och faktiskt alla andra vi var in hos igenom. När vi var igång var inte utbudet av titanringar så stort... vi fick tag på en gammal bekant som kunde hjälpa oss efter mycket om och men. Men lycka till med ringarna! Hoppas ni finner det ni söker :o)

• Celebriän

miss u: hehe tackar så mycket. Har bott här sedan juni, men eftersom det har varit fullt ös med jobb så har jag inte haft så bra tid att utforska stället än. :o) Vi ska gifta oss i Sala, i silvergruvan är det tänkt :o)

• Celebriän

miss u: det finns hiss och salen där vi ska vara är torr och varm :o) så nej vi behöver varken gummistövlar eller hjälm :o) Tack och lov har det varit andra brudpar där nere så gruvfolket vet vad man ska tänka på och inte :o) Vi ska dit igen om några veckor och planera lite kring hur det ska se ut och hur många gäster vi kan och vill ha. Just nu ligger det på 60, men jag bantar gärna bort liiite till.

Sedan må vi ta oss i kragen och bestämma festlokal... :o) Men i övrigt känns det som om läget är under kontroll, vi har god tid på oss och inget som bromsar på sidan av (förutom mitt jobb då kanske, det är lite i mastigaste laget men jäkligt kul) - idag ska jag hämta min brudklänning bland annat!

Hur går det för er andra?

• Celebriän

miss u: Ingen av oss är kyrklig och sen vägrade min karl gå till rådhuset (vilket såklart var min första önskan, jag står inte gärna i centrum). Ett tag tänkte vi mina morföräldrars bondgård men av en slump snavade vi över silvegruvan när jag var dit med några brukare. Drog med karln dit så fort jag kunde för jag tyckte det var så coolt där och det slutade med att han var lika entusiastisk som jag, o det var han som kläckte idén. Det ska bli jättekul och jag längtar massor :o)

Grattis till ringköpet! Vad blev det för något? När förlovar ni er? Jag hade inte en tanke på gravyr när vi kollade ut ringar.. vi kom på stående fot överens om att vi skulle ha den andres förnamn och datumet för förlovningen... men sen var man ju tvungen att välja typsnitt och sånt också :-S Såna där beslut är jag inte bra på att fatta! Det märks väl att jag är lite bakvänd :o) Min stackars karl får kämpa hårt med mig :o)

• Celebriän

Ojojoj.. nu har bröllopsplanerna legat på is ett tag. Jobbet har slukat all energi och nu börjar karln att trampa lite för han har såklart haft tid att tänka! Längtar tills det gått ett år och det sabla jobbet förhoppningsvis lugnat ner sig och flyter på!

Skottdagen 2008: aha av dem som är ute nu eller? vi har också funderat på om vi ska tillbringa natten där men samtidigt så kan jag inte sova utan våra katter. Ibland är jag sååå självständig :o) Men vi får se, man kanske ändrar sig :o)

Hur går det för er då?

Svar på tråden Västeråsbrudar