• NicoFina

Ska man skämmas för att man vill...

lägga mycket pengar på sitt bröllop?
    Det känns lite som det här inne.
    Jag har en ganska stor budjet och det känns lite som om jag inte törs berätta vad den ligger på pgr av alla komentarer man kan få här inne.

Har nu planerat mitt bröllop i snart i 6 månader och det är 10 månader kvar innan bröllopet ska vara.
    Vill att våran dag ska bli helt perfekt, vill inte behöva tänka på pengar.
    Är det någon annan som känner som mig?

• Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...
  • NicoFina

Nej det är okej! Men jag tycker att det finns mycket viktigare saker att tänka på på sin dag än pengar!
    Vi har lagt en ganska hög budget bara för att vi inte ska känna oss lugna!

Hur ska eran dag se ut? Det är roligt att få lite tips om hur man ska få sin dag perfekt!
    Jag är väldigt mån om att alla detaljer ska bli perfekta. Vårat tema är ljus och mörkblått (djurgården fotboll). Så vi ska tex ha ljusblå linnedukar på borden med mörkblå löpare.

Jag skulle vilja ha sådana där engångskameror i blått. Vet någon vart man kan hitta sådana?

Vad ska ni ha för blommor? Vi ska ha blå rosor helt igenom. Den lilla näbben ska kasta blå rosblad i kyrkan.

Är det någon som ska skriva sina egna löften?
    Vi kommer att göra det.
    Oj nu blev det mycket.

• 17jan2009

Ja vi ska skriva våra egna löften man jag har i alla fall inte börjat skriva något. Känns som att det borde vara det enklaste i världen men det är nog lite klurigt ändå...

NicoFina: Har ni pratat med prästen om det? Det har inte vi gjort än, jag vet inte om det kanske finns sånt som man måste tänka på. Om det är vissa saker man måste få med eller så?

• NicoFina

Vi har inte pratat med prästen ännu!
    Men om det inte går att byta ut löftena helt så ska vi ha dom "vanliga" och sedan säga våra egna.

Ja det är skit svårt. man vill ju inte att det ska bli för långt men ändå få ut allt som man känner.

• Candys

Det är inte pengarna som gör din dag helt perfekt.
    Bry dig inte om vad andra har, tänk på hur du själv vill ha det, och ta hjälp av vänner och familj.

• Fröken Figo

Har inte läst tråden, bara inlägget och jag kände som du i början! Men nu skiter jag i det. Vi har en stor budget på över 250 000 och det känns absolut värt det! Jag vill ju ha så många saker... Och det känns viktigt. Vi kommer ju samla alla vi känner och det är stort för oss att de tar sig tid och möda att fira oss, därför vill vi gärna bjuda på nåt underbart (alla gäster kommer åka en bit för att vara med på bröllopet)

Det är inget att skämmas för att man har en stor bröllopsbudget! Tvärtom! Vi har det gott ställt och har råd, det kommer jag aldrig skämmas för...

• mandm

Nej inte skämmas utan berätta om planerna för oss som vill läsa om glitter och glam!

• NicoFina

Nu kommer jag in på pengar igen!
    Betalar ni allt själv eller betlar föräldrar/svärföräldrar något?

Min pappa betalar för bröllopet och min m2bs föräldrar betalar bröllopsresan!

Vart har ni tänkt att åka?

• Fröken Figo

Min pappa ringde för 5 min sen och sa "jag betalar för bröllopet men ni får stå för administrationen"

haha, nähä... jag som trodde att min pappa skulle bröllopsplanera åt mig, hänga här på BT och kolla bästa alternativ och så... Det var gulligt av honom att ens tänka tanken att HAN skulle planera.

Så pappsen står för bröllopet och allt runtomkring. M2b´s föräldrar har inte sagt nåt än, men vi kommer få ett stort bidrag av dem att köpa / bygga hus för. Och själva lägger vi undan en del för att slippa be om pengar av min pappa när vissa poster ska betalas i förväg. Tex kommer vi betala min brudklänning, vår fotograf och lite annat, mest för att inte behöva blanda in min pappa i alla de detaljerna. Han kommer ta de stora posterna som mat, logi, transporter, blommor, musik osv osv....

Åh vad kul det är att bröllopsplanera!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag skulle kunna strunta i allt annat och bara hålla på med det här hela dagarna. Särskilt nu när pappsen tar notan och pengar inte spelar nån roll... Det är bara att planera hejvilt!! Så kul!

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...