Maldiverna, Mauritius eller Zanzibar???
...ser så underbara ut allihop!! Någon som varit på något eller flera av dessa resmål som kan tipsa om för-och nackdelar? Vi kan tänka oss att åka alla tider på året! Skulle vara jättetacksam för förslag! :)
...ser så underbara ut allihop!! Någon som varit på något eller flera av dessa resmål som kan tipsa om för-och nackdelar? Vi kan tänka oss att åka alla tider på året! Skulle vara jättetacksam för förslag! :)
Mrs Vam Derkamp>> Jag tror att det är det "Kuredu island"... www.kuredu.com/
Såg att Ving oxå hade resor till Kuredo Island!Ser underbart ut!
Ja, jag såg det ! Ving Flex
!
Mrs Van Derkamp skrev 2007-09-22 21:36:48 följande:
Jag och min m2b förlovade oss när vi var på Zanzibar i april i år. Det lilla fotot är därifrån =) Det är fantastikt vacker och jag berättar gärna mer och svarar på dina frågor. Så vad vill du veta??
Mrs Van Derkamp: Vi tyckte nog faktiskt att Beach Villa var det bästa boendet. Visst var det helt underbart att ha en egen terass med en stege ner i vattnet i Water Villan men så här i efterhand så tyckte vi nog att Beach Villan var bäst. Själva boendet är i stort sett det samma, lyxigt oc fint men Beach Villorna ligger på den bästa sidan av ön vad gäller stranden. Stranden där Beach Villorna ligger är underbar!! Bara att traska ner i vattnet, inga stenar eller rev direkt när man går i. Vattnet vid Water Villorna är inte lika bra. Där märks tidvattnet mycket och det är mycket rev och stenar. Skulle vi åka igen så blir det nog en Beach Villa eller en Jacuzzi Beach Villa (för att då få tillgång till Sangu-delen av ön). Jag skulel inte vilja vara utan att ha bott i en water villa, för det var underbart. Men det "räckte bra" med en Bech Villa. Däremot var ju Water Villorna lite mer privata. Att äta frukost på verandan på Water Villan är verkligen att rekommendera!
Så eftersom vi gillar sranden så blir mitt svar: Beach Villa!
Så Ni har bokat fly med "Indcen" & boende med "Skorpion Travel"?
Eller fattade jag fel...
Vi vill åka efter vårat bröllop, dvs avresa 12 maj, men är osäkra på vädret på Maldiverna då. Vad tror du?
fru Hä skrev 2007-09-25 16:31:46 följande:
fru Hä: Ni har inte bokat Beach villan direkt med hotellet nån gång? Vi har bokat med Indcen och måste bestämma oss senast torsdag, men fått billigare från hotellet direkt. Men då kan vi alltså ha kvar flygbokningen med Indcen? Vore ju kanon!
fru Hä: En fråga till...ni skrev att ni bokar halvpension. Betyder det att man kan klara sig på det eller att ni betalar lunchen separat? Vi har bokat All inclusive, men vet inte om det är prisvärt...
Fru Hä: Tack snälla för ovärderlig hjälp!
Vi åker 17-30 mars. Det flygpris vi fått från Micke på Indcen är 17500:- för 2. Det bostadsförslag vi fått från Micke är Jacuzzi beach villa 6 dar och Beach bungalo 4 dar. Vad är din uppfattning om de två? Vi vill helst bo i Beach villa, så vi har nu mailat hotellet direkt + scorpions som du rekommenderade, men inte hört något än.
Låter ju toppen att man kan fixa All inclusiven där nere. Då ska vi genast ändra det. För vi har sagt det att, tänk om jag blivit gravid tills dess...hihi...då kan man ju inte alls utnyttja den som man tänkt =)
Fortsätter du hänga på BT eller kan man maila dig om det dyker upp frågor när resan närmar sig?
/Snöbrud
Vi har just bokat vår resa till Maldiverna själv, vi bokade biljetterna via sidan bokasmart.se och boendet direkt via Kuredu.com. Vi jämförde boendepriserna vi fått från Indcen och alla andra bolag vi varit i kontakt med men det blev några tusenlappar billigare att boka direkt via resorten. Vi bor halva tiden i BV och halva I WV, har AI gold sista veckan och så sköter vi oss själv första veckan. Så mitt tips är att i alla fall gå in och kolla på hemsidorna innan ni bokar så får ni bästa priserna!
Åh, såg just fru Häs inlägg om priset, det lät ju billigt, har just mailat för att kolla priset med den byrån. Vi har ännu inte betalt resorten och blir detta billigare så är det ju klart bättre =-)
Hej Mrs A!
Javisst, internet är en djungel, men kan man hitta något så varför inte? Hoppas det går bra för er! Priserna kan som sagt variera lite hursomhelst ibland. Om det som t.ex. nu är väldigt stor efterfrågan kan öarna höja + att de höjer för att kompensera den låga dollarn. man vet aldrig riktigt. Boka tidigt brukar vara bästa medicinen mot höga priser
fru hä
Miss (snart mrs) A skrev 2007-09-27 12:38:05 följande:
Ja, tack massor för tipsen! Jag använde mig faktiskt av din länk till janeth och skrev att du hade tipsat mig, hoppas det var ok :D
Mkt spännande att se vad jag får för svar, blir det billigare är det ju bara att avboka det andra
Miss (snart mrs) A skrev 2007-09-27 13:35:47 följande: