• AussiePell

Maldiverna, Mauritius eller Zanzibar???

...ser så underbara ut allihop!! Någon som varit på något eller flera av dessa resmål som kan tipsa om för-och nackdelar? Vi kan tänka oss att åka alla tider på året! Skulle vara jättetacksam för förslag! :)

• Svar på tråden Maldiverna, Mauritius eller Zanzibar???
  • Mrs Van Derkamp

Såg att Ving oxå hade resor till Kuredo Island!Ser underbart ut!

• Bella30

Ja, jag såg det ! Ving Flex !

Mrs Van Derkamp skrev 2007-09-22 21:36:48 följande:

Såg att Ving oxå hade resor till Kuredo Island!Ser underbart ut!
  • 17jan2009

Jag och min m2b förlovade oss när vi var på Zanzibar i april i år. Det lilla fotot är därifrån =) Det är fantastikt vacker och jag berättar gärna mer och svarar på dina frågor. Så vad vill du veta??

• Randisen

Mrs Van Derkamp: Vi tyckte nog faktiskt att Beach Villa var det bästa boendet. Visst var det helt underbart att ha en egen terass med en stege ner i vattnet i Water Villan men så här i efterhand så tyckte vi nog att Beach Villan var bäst. Själva boendet är i stort sett det samma, lyxigt oc fint men Beach Villorna ligger på den bästa sidan av ön vad gäller stranden. Stranden där Beach Villorna ligger är underbar!! Bara att traska ner i vattnet, inga stenar eller rev direkt när man går i. Vattnet vid Water Villorna är inte lika bra. Där märks tidvattnet mycket och det är mycket rev och stenar. Skulle vi åka igen så blir det nog en Beach Villa eller en Jacuzzi Beach Villa (för att då få tillgång till Sangu-delen av ön). Jag skulel inte vilja vara utan att ha bott i en water villa, för det var underbart. Men det "räckte bra" med en Bech Villa. Däremot var ju Water Villorna lite mer privata. Att äta frukost på verandan på Water Villan är verkligen att rekommendera!

Så eftersom vi gillar sranden så blir mitt svar: Beach Villa!

• fru Hä
    AussiePell skrev 2007-09-20 12:12:36 följande:
    ...ser så underbara ut allihop!! Någon som varit på något eller flera av dessa resmål som kan tipsa om för-och nackdelar? Vi kan tänka oss att åka alla tider på året! Skulle vara jättetacksam för förslag! :)
    Hej!

Maldiverna slår allt! Jag har varit där 6 ggr. Åker igen i april 2008 för att fira vår ettåriga bröllopsdag. Vi gifte oss på Kuredu den 4 april 2007. Magiskt! Boka med Indcen hela resan (bäst pris av de svenska agenterna) eller flygbiljett med Indcen och boende med janeth på Skoprion Travel-Maldives (finns på nätet) Hon är helt fantastisk! Blir lite mörkrädd när jag ser priserna en del betalar...(även om jag skulle göra det själv OM det inte fanns något annat sätt att ta mig till Maldiverna.) MEN beach Villa Kuredu 2 v april -08 med halvpension = 36 600-för TVÅ personer förstås. 15400 för flyget och 21 200 för boende. (Fast det blir mindre ändå eftersom dollarn har gått ner). Vi har bokat med henne förut och allt fungerade perfekt.

Boka All Inclusive på plats. Då har man en helt annan möjlighet att bedöma om man vill ha det eller inte + att det ibland lönar sig. Beach Villa är alldeles perfekt. Även om vattenvillorna är fina så skulle jag inte vilja betala så mycket mer som de kostar och sedan inte ha någon strand (speciellt på Maldiverna)

fru Hä
  • Bella30

Så Ni har bokat fly med "Indcen" & boende med "Skorpion Travel"?
    Eller fattade jag fel...

Vi vill åka efter vårat bröllop, dvs avresa 12 maj, men är osäkra på vädret på Maldiverna då. Vad tror du?

fru Hä skrev 2007-09-25 16:31:46 följande:

Hej!Maldiverna slår allt! Jag har varit där 6 ggr. Åker igen i april 2008 för att fira vår ettåriga bröllopsdag. Vi gifte oss på Kuredu den 4 april 2007. Magiskt! Boka med Indcen hela resan (bäst pris av de svenska agenterna) eller flygbiljett med Indcen och boende med janeth på Skoprion Travel-Maldives (finns på nätet) Hon är helt fantastisk! Blir lite mörkrädd när jag ser priserna en del betalar...(även om jag skulle göra det själv OM det inte fanns något annat sätt att ta mig till Maldiverna.) MEN beach Villa Kuredu 2 v april -08 med halvpension = 36 600-för TVÅ personer förstås. 15400 för flyget och 21 200 för boende. (Fast det blir mindre ändå eftersom dollarn har gått ner). Vi har bokat med henne förut och allt fungerade perfekt. Boka All Inclusive på plats. Då har man en helt annan möjlighet att bedöma om man vill ha det eller inte + att det ibland lönar sig. Beach Villa är alldeles perfekt. Även om vattenvillorna är fina så skulle jag inte vilja betala så mycket mer som de kostar och sedan inte ha någon strand (speciellt på Maldiverna) fru Hä
  • snöbrud08

fru Hä: Ni har inte bokat Beach villan direkt med hotellet nån gång? Vi har bokat med Indcen och måste bestämma oss senast torsdag, men fått billigare från hotellet direkt. Men då kan vi alltså ha kvar flygbokningen med Indcen? Vore ju kanon!

• snöbrud08

fru Hä: En fråga till...ni skrev att ni bokar halvpension. Betyder det att man kan klara sig på det eller att ni betalar lunchen separat? Vi har bokat All inclusive, men vet inte om det är prisvärt...

• fru Hä
    snöbrud08 skrev 2007-09-25 21:28:06 följande:
    fru Hä: En fråga till...ni skrev att ni bokar halvpension. Betyder det att man kan klara sig på det eller att ni betalar lunchen separat? Vi har bokat All inclusive, men vet inte om det är prisvärt...
    Hej Snöbrud (och bella!)

1. Halvpension eller All inclusive?

OM man gillar en öl eller två så lönar det sig troligen. Vad jag menar är att det är bättre att åka dit och se hur man vill göra när man väl är på plats. Det är enkelt att fixa det där och man måste ha AI minst 6 dagar i stöten. OM man bokar All inclusive hemifrån och sedan upptäcker att man inte alls hade behövt det kan man kanske känna sig lite snopen....

All Inclusive innebär att ni äter lunch i samma restaurang som frukost och middag. En del tycker jättemycket om att istället äta vid poolen eller så....+ att vissa cocktalis inte ingår i AI. Är coctails det man gillar så kankse HP är bättre? Var och en får kolla vad som stämmer med deras smak, men det jag menar är att det är bra med valfrihet.

2. Vi har bokat flygbiljett med INDCEN och boende med www.skorpion-maldives.com/ . Jag kollade massor med bolag och blev superdupernöjd! Var lite pirrigt att gå på banken och betala eftersom man vet aldrig....(ok, kankse fjantigt, men ....) men eftersom vi nu har använt skorpion och allt gick perfekt så kan jag lugnt rekommendera dem. Jag skulle själv känt mig lugnare om någon annan använt dem förut. Ni vet hur det är.

När vi kom till vår beachvilla i april fanns det vin o frukt och ett stort kort där det stod "Welcome Home!. Då grät jag en skvätt......det var fjärde besöket på ön. Men inte det sista!

Lycka till! Jag tror och hoppas att alla som åker till Maldiverna (och kanske speciellt till Kuredu) kommer att uppskatta det lika mycket som vi! Man känner sig ALDRIG som en TURIST! Brutalt bra!

Fru Hä
  • fru Hä
    snöbrud08 skrev 2007-09-25 21:06:23 följande:
    fru Hä: Ni har inte bokat Beach villan direkt med hotellet nån gång? Vi har bokat med Indcen och måste bestämma oss senast torsdag, men fått billigare från hotellet direkt. Men då kan vi alltså ha kvar flygbokningen med Indcen? Vore ju kanon!
    Hej igen!

Såg att jag inte svarat på en fråga....sorry!

Har inte bokat direkt med ön ännu (även om det säkert skulle gå bra) men de vill ha 250 dollar/natt för 2 personer med HP i beach villa i april och Janeth ger oss 199 dollar/natt för exakt samma sak. Ingen tävling direkt...Vi åker 2 ELLER 3 veckor. På 14 nätter är det tex 700 dollar ~ 4600 kronor i dagens värde. Rätt m stålar...räcker till många cocktails/dykning/taxfree/utflykter.....

Sedan ska man vara medveten om att priserna kan växla lite när efterfrågan växlar. När var det ni hade tänkt åka?

fru Hä
  • snöbrud08

Fru Hä: Tack snälla för ovärderlig hjälp!

Vi åker 17-30 mars. Det flygpris vi fått från Micke på Indcen är 17500:- för 2. Det bostadsförslag vi fått från Micke är Jacuzzi beach villa 6 dar och Beach bungalo 4 dar. Vad är din uppfattning om de två? Vi vill helst bo i Beach villa, så vi har nu mailat hotellet direkt + scorpions som du rekommenderade, men inte hört något än.

Låter ju toppen att man kan fixa All inclusiven där nere. Då ska vi genast ändra det. För vi har sagt det att, tänk om jag blivit gravid tills dess...hihi...då kan man ju inte alls utnyttja den som man tänkt =)

Fortsätter du hänga på BT eller kan man maila dig om det dyker upp frågor när resan närmar sig?

/Snöbrud

• fru Hä
    snöbrud08 skrev 2007-09-26 16:01:08 följande:
    Fru Hä: Tack snälla för ovärderlig hjälp! Vi åker 17-30 mars. Det flygpris vi fått från Micke på Indcen är 17500:- för 2. Det bostadsförslag vi fått från Micke är Jacuzzi beach villa 6 dar och Beach bungalo 4 dar. Vad är din uppfattning om de två? Vi vill helst bo i Beach villa, så vi har nu mailat hotellet direkt + scorpions som du rekommenderade, men inte hört något än. Låter ju toppen att man kan fixa All inclusiven där nere. Då ska vi genast ändra det. För vi har sagt det att, tänk om jag blivit gravid tills dess...hihi...då kan man ju inte alls utnyttja den som man tänkt =)Fortsätter du hänga på BT eller kan man maila dig om det dyker upp frågor när resan närmar sig?/Snöbrud
    Bara fråga! Det är bara kul. Då får jag prata/skriva om mitt favvo-ämne...Maldiveran! Flygpriset är bra! Jag vet att det börjar bli absolut proppfullt på på flygen och på Kuredu ända fram till maj/juni nästa år. Eftersom ni åker över påsk så är det ännu mer tryck! Mayden (som är världens absolut snällaste filippinska tjej som jobbar som guestrelations på Kuredu håller mig informerad)Hon blir jätteglad för egnelska modetidningar typ Cosmopolitan osv...om ni vill ställa er in lite

Alla boenden på Kuredu är bra! Beach Bungalow är lite mer basic, men rena och rymliga med trädäck m härlig utsikt. Bäst är om ni bor i en spådan först och sedan "lyxar" lite med Jacuzzi Villa! Förmodligen är allt annat helt enkelt full. + ni kan kolla om ni kan byta när ni kommer till ön. Det kan ju ha blivit avbokningar eller så. De är jättehjälpsamma med allt sådant.
    Visst kan du maila!

fru Hä
  • Miss (snart mrs) A

Vi har just bokat vår resa till Maldiverna själv, vi bokade biljetterna via sidan bokasmart.se och boendet direkt via Kuredu.com. Vi jämförde boendepriserna vi fått från Indcen och alla andra bolag vi varit i kontakt med men det blev några tusenlappar billigare att boka direkt via resorten. Vi bor halva tiden i BV och halva I WV, har AI gold sista veckan och så sköter vi oss själv första veckan. Så mitt tips är att i alla fall gå in och kolla på hemsidorna innan ni bokar så får ni bästa priserna!

• Miss (snart mrs) A

Åh, såg just fru Häs inlägg om priset, det lät ju billigt, har just mailat för att kolla priset med den byrån. Vi har ännu inte betalt resorten och blir detta billigare så är det ju klart bättre =-)

• fru Hä

Hej Mrs A!

Javisst, internet är en djungel, men kan man hitta något så varför inte? Hoppas det går bra för er! Priserna kan som sagt variera lite hursomhelst ibland. Om det som t.ex. nu är väldigt stor efterfrågan kan öarna höja + att de höjer för att kompensera den låga dollarn. man vet aldrig riktigt. Boka tidigt brukar vara bästa medicinen mot höga priser

fru hä

Miss (snart mrs) A skrev 2007-09-27 12:38:05 följande:

Åh, såg just fru Häs inlägg om priset, det lät ju billigt, har just mailat för att kolla priset med den byrån. Vi har ännu inte betalt resorten och blir detta billigare så är det ju klart bättre =-)
  • Miss (snart mrs) A

Ja, tack massor för tipsen! Jag använde mig faktiskt av din länk till janeth och skrev att du hade tipsat mig, hoppas det var ok :D

Mkt spännande att se vad jag får för svar, blir det billigare är det ju bara att avboka det andra

• fru Hä

Miss (snart mrs) A skrev 2007-09-27 13:35:47 följande:

Ja, tack massor för tipsen! Jag använde mig faktiskt av din länk till janeth och skrev att du hade tipsat mig, hoppas det var ok :DMkt spännande att se vad jag får för svar, blir det billigare är det ju bara att avboka det andra
    Vad roligt! Hoppas hon kan hjälpa er!!!!!

fru Hä
Svar på tråden Maldiverna, Mauritius eller Zanzibar???