• AussiePell

Maldiverna, Mauritius eller Zanzibar???

...ser så underbara ut allihop!! Någon som varit på något eller flera av dessa resmål som kan tipsa om för-och nackdelar? Vi kan tänka oss att åka alla tider på året! Skulle vara jättetacksam för förslag! :)

• Svar på tråden Maldiverna, Mauritius eller Zanzibar???
  • Randisen

Jag har endast varit på Maldiverna av de tre ställena och det var helt fantastiskt! Jag kan inte komma på någon nackdel med det resmålet.

• Maurit

Vi var på Mauritius och förlovade oss över julen -06.
    Det var en fantstisk ö. Vi bodde på västkusten (billigare)bra hotell, trevliga människor och bra priser, nästan som Thailand.
    Det uppfyllde mina förväntningar med råge.

Passa på innan det blir för exploaterat, träffade enstaka svenskar på de 16 dagarna vi var där. Skönt

• snofsan

vart ligger Mauritius?

och hur e det?

• snofsan

viken ort på Mauritius tycker ni e den bästa .. ja va inne på fritidsresor och tyckte att Mauritius såg så fint att vi kan nog tänka oss att ha våran smekmånad där

men vilken ort e den bästa tycker ni?

• Randisen

En av alla fördelar med Maldiverna är att det inte går någon direkt charter dit, vilket allltså gör att det är väldigt lite svenskar där. Sedan finns det hur många fördelar som helst. Underbara kritvita stränder, fantastikt vatten, häftigt undervattensliv i direkt anslutning till öarna. Man kan snorkla direkt från stranden och träffa på massor av färgglada fiskar och stora havsskölpaddor. Det är lugnt och skönt, man har stora ytor på stranden för sig själv. Inga rader med solstolar och parasoller. Det finns inte ens parasoller, man söker skuggan under palmerna vilket är väldigt mysigt . God mat, trevliga människor, mysigt lyxigt boende, vacker natur och ett helt fantastikt, underbart resmål för en bröllopsresa

Om du vill se bilder så finns det lite från vår bröllopsresa på: www.pixbox.se/usr_show_id89720_page0_order1.html

Jag måste bara tillägga att Maldiverna är det enda resmålet som jag har varit på där bilderna i resekatalogerna verkligen överensstämmer med verkligheten. Stränderna ÄR så kritvita som på bilderna och vattnet ÄR så turkost och fint som på bilderna

• Bella30

Randisen>>
    Vilken UNDERBAR honeymoon ni verkar haft !
    Vi gifter oss 10 maj, och vill åka direkt efter det...
    Och Maldiverna är det självklara valet för oss!

Hur bokade ni eran resa, vad kostade den cirka, och till sist; bodde ni i två olika bungslows? Eller bokade ni två veckor i bungalown på pålar i vattnet??

Berätta mera !

• Mrs Van Derkamp

Radisen:Underbara bilder från eran bröllopsresa!

• Randisen

Bella30: Tack, det VAR en underbar honeymoon Vi pratar mycket om den nu och både jag och min man är mycket nöjda med valet av resmål och hur resan blev.

Vi bokade genom Indcen resor, via Micke som jobbar där. Han är väldigt duktig och ger väldigt bra service. Han bokade oss med Qatar Airways, vi flög Arlanda-Frankfurt-Doha-Male-Kuredu. Sista biten flög vi med ett sjöfyg vilket var en riktigt häftig upplevelse. Vi bodde första veckan i en Beach Villa och andra veckan i en Water Villa. Vi ville testa båda boendealternativen, därför gjorde vi så. Vi fick faktiskt testa 3 boendealternativ för när vi kom till ön så var det fullt i Beach Villorna och vi fick bo första natten i en Jacuzzi Beach Villa. Mycket trevligt! Vi betalade ca 60 000 kr för oss båda och då valde vi all-inclusive. På ön gjorde vi av med ca 10 000 kr. Det gick till dykutflyker, andra utflykter, spa-behandlingar, ett besök på en av restaurangerna som inte ingick i all-inclusive plus en hel del andra drinkar som inte heller ingick i all-inclusive. Det var värt varenda krona!!

• Bella30

Randisen>>
    Tack, för tipset! Jag skall vända mig till Indcen resor då!
    Vilket boende var bäst då? *nyfiken* "Water Villa" eller?
    Har kikat lite på öns hemsida...
    Vi dyker iof inte, men snorkla kan man ju...
    För min del kommer det bli sol, sol, spabehandlingar & härliga middagar. Den blivande maken funderar dock på att ta dykcert. innan vi åker.

Trevlig lördagskväll !

• Mrs Van Derkamp

Radisen:60.000 kr låter som ett riktigt bra pris tycker jag!Med all-inclusive dessutom,toppen!Drömmen vore att bo på en sån där "Water Villa".Vilken resort bodde ni på?Försökte hitta några bilder på Hakura Resort men det verkade svårt...Var det möjligtvis där ni bodde?Berätta allt om det stället!

Svar på tråden Maldiverna, Mauritius eller Zanzibar???