• Jonna83

    ÖREBRO-par (ny tråd)

    Igår bokade vi fotograf ;) Kändes jättebra! Nu ska vi bara bestämma om vi vill ha mer än bara en timmes fotografering.
    Hur ska ni göra? Och vad kostar era fotografer?

  • Jonna83

    tjaa.. vi tänkte från början ha min syrras kille som är väldigt duktig med kameran o har en sån där värsting kamera, men sen så tänkte vi att det här gäller bara EN enda dag och TÄNK OM det inte blir bra? Det är ett stort ansvar för honom att bära kände vi ;) Så vi åkte o träffade "vår" fotograf o fick se massor av bilder som han tagit på brudpar o han berättade hur han tänkte när han tog bilder o det kändes jättebra. Vi tänkte precis lika o jag tror det kommer bli jättebra bilder!!

    Och så sa han att han som varit o tagit bilder på så många bröllop visste ju vad som skulle hända innan det hände (i kyrkan o så) så att han kunde vara med med kameran på ett annat sätt en för nån som kanske inte varit på så många bröllop. Och det kändes som ett väldigt logiskt resonemang..

    Men om han är frilansande fotograf så borde han ju sett en hel del med! Och fotografer är ju inte gratis annars ;)

  • Jonna83

    Waersta

    Vilken fotograf var det? För den vi ska ha kostade exakt lika mycket... JM foto?

  • Jonna83

    okej, ja det var ju han vi bokade ;) tyckte han verkade jättebra. Bra pris oxå!

  • Jonna83

    åh..såna skulle jag oxå vilja göra... när ska du göra dom? och vad kostar sånt?

  • Jonna83

    Är det någon som hört något om Salong Goa här i Kumla? Det jag har hört är att de ska vara jättebra, speciellt en tjej där men jag vet ju inte.. Skulle vilja ha hår o smink bokat o klart!
    Och hur mycket får man räkna med när det gäller hår o smink? Om man ska ha löshår isatt o sådär..Nån som kollat upp priser mer än vad jag gjort?

  • Jonna83

    hm..ok, aldrig hört talas om nån av dom.. kanske oxå borde kolla runt lite, är så inne på Salong Goa av nån anledning att jag knappt övervägt andra..

    Ska ni ha levande musik? Vi har bokat ett nu.. som present av mina föräldrar.

  • Jonna83

    ok.. jag blev lite nervös över att det skulle kännas lite överarbetat att ha ett band i hardemos lilla hembygdsgård.. Men då är det inte det :)

  • Jonna83

    Waersta:

    Fick ni skriftligt på att ni bokat Bygdegården? Vi skrev bara våra uppgifter o hon sa att det var ok.. Men borde man inte ha bokningen på papper så att säga..?

  • Jonna83

    Ja det får jag säga ;)

    Men bröllopsplaneringen har få¨tt stå undan lite för julplaneringen.
    Dock jagar vi våran fotograf, och har gjort det i tre veckors tid.. Vi skulle fått ett inbetalningskort för länge sen men det kom aldrig så vi har ringt o mailat men inte hört nått.. Känns lite oroande.

    Hur går det för er andra?

  • Jonna83

    vi gifter oss den 16 aug, och vi har anlitat en fotograf här i Kumla.

    Och jag har drömt tre mardrömmar om att jag stått på min bröllopsdag o upptäckt att jag inte har varken frisör eller fotograf! Måste fixa...

    ;)

  • Jonna83

    Ja det hoppas jag verkligen, men för att slippa fler mardrömmar tror jag att jag får ta o fixa det där snaaart.. ;)

    Han tar 950 kr/tim o vi tänkte ha honom i ca två timmar. Före vigseln o under vigseln. Kommer pinsamt nog inte ihåg riktigt vad bilderna sen gick på men jag vet att jag inte tyckte det var så mycket. Han verkade jättebra o vi fick jättebra kontakt så jag hoppas det finns en jättebra förklaring till att vi inte kunnat få tag på honom i tre veckor nu..

    Tänkte lite på det här med secret box bilder oxå..Skulle så gärna vilja göra det (mest för min egen skull måste erkännas) men funderar på att göra dte och ge till mb2 när han fyller åt vilket blir nån vecka efter bröllopet..

    Ska ni göra secret box?

  • Jonna83

    Waersta:

    När vi skulle dit första gången fick vi oxå ställa in för att hans barn var sjuka.. Det börjar kännas lite konstigt. Han svarade inte idag heller.

    Lillaj:

    var ska du ta secret box?

  • Jonna83

    Waersta

    Ja jag vet inte.. känns jättekonstigt. Vi fick bra kontakt o så där o han skulle skicka ett inbetalningskort så vi kunde betala in bokningsavg. men den kom aldrig. Och det var för ca 1,5 månad sen.. Så vi började maila o prata in på hans mob svar för ca tre veckor sen o han har fortf inte hört av sig. Och nu när du säger att ni precis pratat med honom så vet vi ju att han lever iaf!

    När ska ni dit istället då?

  • Jonna83

    ja det hade jag ju på mig iaf! Fast i ena drömmen var den jätte jätte kort o jätte urringad så jag var tvungen att ha svarta byxor under.. Konstigt.. Det hoppas jag verkligen att jag slipper ;)

  • Jonna83

    tjaa.. som det ser ut nu då:

    Mat/buffe - ca 3000 (till ca 20-25 pers)
    Lokalhyra - 1700 (fred-sönd)
    M2b kläder - 2500
    tårta - ca 2000 ( till ca 60-70 pers)
    bukett - ca 1000
    fotograf - prel bokad, 995 kr /tim

    hm.. står still nu på resten.

  • Jonna83

    tårtan tänkte vi beställa från "farliga frestelser" här i kumla, ett privat bageri typ.
    Blommorna har jag bara kollat upp hos en blomsteraffär (blomstertid här i kumla) o hon tog 350 kr för själva jobbet o den övriga kostnaden var vad blommorna kostade. Tyckte det kändes helt ok. Ska dock kolla runt lite mer o se om det sklijer nått.. men hade trott att det skulle gå på mer så jag är ganska nöjd!

    Fotografen är en kille härifrån Kumla, tror inget ingick i tim penningen utan man får köpa till de kort man vill ha sen. Man skulle få en skiva med ca 150-200 bilder tror jag.

Svar på tråden ÖREBRO-par (ny tråd)