• Pumpkin

Södertäljebrudar!

Hallå brudar!

Är det någon mer än jag som planerar bröllop i Södertälje? Vore kul att snacka lite och komma med tips och idéer åt varandra

• Svar på tråden Södertäljebrudar!
  • Pumpkin

Hur löste ni det förresten med dansen då då? Plockade ni undan efter middagen och hade dansen i Bäckstugan?

Något mer tips att bjuda på?

• Arwen05

Vi var 60 personer på vårt bröllop, men vi fick några sena avanmälningar, så vi skulle ha varit några fler från början.

Vi plockade undan efter middagen och hade dansen i Bäckstugan, det gick faktiskt väldigt smidigt. Har varit på flera bröllop där man gjort så att man röjt undan och haft dansen i samma rum och det brukar fungera bra faktiskt. Det beror väl lite på vilken stil man har på sitt bröllop kanske. Hyr man ett dyrt fint slott, så kanske man inte vill börja bära bord efter middagen.

• Pumpkin

Arwen05: Kändes det trångt och så eller hade ni gått in fler i lokalen?

Vi hade ju tänkt ha dansen i samma rum som maten, så har det varit på de bröllopen som jag varit på, men kan vi undvika det så är jag glad

• Pumpkin

Äsch! Jäkla skit! Man får inte vara fler än 40 personer i systerlokalen Inte får man ha sätta upp ett tält utomhus och ha musik där heller

• jeeksa080823

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-25 12:52:01 följande:

Äsch! Jäkla skit! Man får inte vara fler än 40 personer i systerlokalen Inte får man ha sätta upp ett tält utomhus och ha musik där heller
    Nej vad tråkigt! Har ni nån aning om vad ni ska göra nu? Har ni nåt annat alternativ på lager?
  • Pumpkin

Känns som att det är lite sent att börja titta på alternativ, men vi ska ändå kolla upp en lokal i alla fall. Annars kommer vi endera få dra ner på gäster eller punga upp med mer pengar...

• jeeksa080823

Tråkigt att ev behöva skära ner på gästantalet Hoppas verkligen att det löser sig för er!

• jeeksa080823

Vilken lokal ska ni kolla?

• Pumpkin

Ja alltså jag vill ju hellre lägga till personer än ta bort, känns redan som att vi har begränsat oss en del.

Vi ska kolla in Mörkö...

• fdLadye

Vi har bokat mörkö...oaxen...
    Men vi vet inte om vi får den bekräftad. För de kanske KANSKE ska ha cafe där på helgerna i sommar.
    Men jag bokade i alla fall. De avgörs i mitten på oktober.
    Tänkte chansa kan man ju alltid....

Svar på tråden Södertäljebrudar!