• Pumpkin

Södertäljebrudar!

Hallå brudar!

Är det någon mer än jag som planerar bröllop i Södertälje? Vore kul att snacka lite och komma med tips och idéer åt varandra

• Svar på tråden Södertäljebrudar!
  • Pumpkin

Har ingen aning och har ingen aning

• Pumpkin

Du menar mellan Mörkö och Oaxen va? För till Mörkö går det ju väg menar jag

• fdLadye

japp mörkö och oaxen det var det jag menar...men visst går det en bro över till oaxen eller kommer jag ihåg fel nu...var flera år sedan jag var där...
    det är hemskt jobbigt att planera bröllop när man inte kan åka runt o titta själv och möta folket som man kommer att hyra i slutändan...

• Pumpkin

Nej jag tror faktiskt inte att det går nån bro över där...

• fdLadye

okej då får man ta färjan då...undrar hur ofta den går...
    Jag skulle fortfarande vilja gifta mig i kärnbo kyrkoruin i mariefred den är så cool.
    Men det kanske är lämpligare på mörkö om man ändå ska vara på oaxen...
    Jag ska prata med sambon. Han måste ju få vara med på ett hörn...

• Pumpkin

Eller så hittar ni en lokal i närheten av Mariefred?

• fdLadye

ja ioförsig men jag vet inte om några billiga lokaler i närheten av mariefred...vet du någon sådan?

• guldlockm

Jag kan verkligen tipsa om Grafikens Hus i Mariefred, det är toppenmysigt där ochhur trevlig personal somhelst.
    Mariefredskyrka är jättevacker, den ligger på en kulle så man ser ut över hela mälaren. Sedan finns ju också en kyrkoruin nära grafikens hus som är så fin, men den är utan tak så då får man verkligen hoppas på fint väder.

• höstbrud 08 fd07

En kopmpis till mig gifter sig nästa sommar i Södertälje, nu är hon på jakt efter en bra catering firma. Är det någon som har några tips????????

• fdLadye

ja jag vet en jätte bra...alla tiders matlagare ligger i nykvarn....inte allt för dyr och supertrevlig personal

Svar på tråden Södertäljebrudar!