• MissDoe

Vill bli friad till!

Sitter och väntar på att min m2b ska komma hem.. (han har varit i göteborg sen lör) och hoooooooppas att han äntligen har fattat vinken, att jag vill ha ett riktigt frieri..

Vi förlovade oss för 1 år och 4 mån sen Helt sakligt och oromantiskt bestämnde vi oss för att titta på ringar, bestämnde datum i butiken när vi beställde dom.. och vår romantiska ringväxling frös bort. En mysig helkväll framför öppen eld är inte så mysig i +5 och duggregn.

Men förlovade blev vi.. och nu vill jag ha allt det där som jag missade, min m2b på knä, levande ljus, en romantisk middag.. och ett klart startskott för att planera bröllop! ;)

Håll tummarna för mig!

• Svar på tråden Vill bli friad till!
  • stenbruden

Håller alla tummar o tår!
    Berätta hur det går sen!

• EdithGreen

Jag håller också tummarna!
    Och som sagt; keep us posted!

• EdithGreen

Hehe ofantligt roligt:
    Det verkar som om BR ny tagit över FL:s förkortnings-ordlista. Om man följer länken som blev i mitt inlägg ser man "US = Universitetssjukhuset".

Du ska alltså hålla Universitetssjukhuset underrättat om hur det går med frieriet... *Mohahahaha*

• EdithGreen

Och nu lyckades jag få till en länk igen, men det blev ju nästan rätt, förutom att vi är på BR:
    "FL = Familjeliv (denna webbplats)"

Ursäkta TS, lite OT.

När kommer din fästman hem? Finns det något som tyder på att det är på gång? Har du hintat...?

• aircondition

Om jag vore du skulle jag fria. Gör det som du vill att han ska göra. Han kanske är lite sugen på ett finfrieri han också. Jag friade till min man. Han fick ett frågesnöre att följa genom huset med frågor om vårt liv. Sista frågan var såklart - vill du gifta dig med mig? Sedan blev det skumpa och bad och tusentals ljus...

• bambibloggagratisse

Jag fick hinta en del... och vänta ca 2 år... men till slut friade min m2b :) Ha tålamod!

bambi.bloggagratis.se

• MissDoe

Han kom hem vid 17 igår.. och började med att sälja bilen.. så nåt frieri blev det inte där..

Jo, jag har hintat.. och hintat.. och sagt rakt ut.. vi har t.o.m. tittat ut nya ringar eftersom våra gamla absolut inte verkar passa med en enda vigselring i hela världen.. ;) Sen är min tvillingsyster (och hela resten av min släkt) rätt bra på att hjälpa till med att tjata.

• EdithGreen

Aha. Ja, tjat är ju kanske inte så bra. Men något som däremot kanske funkar är om en person pratar med honom om det. Utan tjat. Bara poängerar det fina, ger förslag på hur man kan göra eller något...? Har du någon allierad ?

• MissDoe

Till min systers och min släkts försvar så är dom rätt diskreta i sitt tjatande..

Bra idé med en allierad förresten.. tror mest det sitter i att han inte vet riktigt hur han ska gå till väga.. På mässan han just kom hem från hade han nämligen beskrivit sitt civilstånd som "snart gift". Med tanke på att vi inte en enda gång ens har pratat om vilken årstid som skulle vara aktuell (än mindre nåt datum..) så måste ju nån hint nått fram..

• EdithGreen

Ahh, men det låter väl väldigt lovande

Du får väl säga något som att "jaaa, kanske är du 'snart gift' - vi får väl se vad du får för svar på ditt frieri..." Alltså i en ton så att han förstår att svaret är ganksa givet (vi vill ju inte få honom osäker i denna delikata situation - då kanske det ju dröja längre )

Svar på tråden Vill bli friad till!