Inlägg från: Ingrid 13 okt |Visa alla inlägg
  • Ingrid 13 okt

    Oktober brud 2007

    Här är en till 13 oktober!
    Inte långt kvar nu......

  • Ingrid 13 okt

    Halloj tjejer. Hur går det för er?

    6 dagar kvar för oss, börjar kännas nåååågot pirrigt. Sitter och skriver alla bordplaceringskort idag, pust. Fick skrivkramp efter 5 st.

    Känns som jag har massor att göra men när jag tänker efter är det mesta klart. Är väll bröllopsnerver

  • Ingrid 13 okt

    Åh, lyllo dig. Jag har hela tiden tänkt, äh det där tar ju inte så lång tid. Nu sitter man här.

    Kanske skulle gå fortare om jag inte hände på BT hela kvällen, hihi.

    Jaja, jag har ledigt halva veckan så skulle det bli helt kaos har jag tre dagar på mig att "släcka bränder"

    Är du nervös?

  • Ingrid 13 okt

    Ojojoj, vilken tur att du har snälla personer som kan fixa klänningen.
    Gå till doktorn bums! om du får salva mit svinkoppor i tid hinner det kanske lägga sig.

    Hmmm, nervös är en underdrift. Känns som alla nerver ligger utanpå. Jag går omkring här hemma i bröllopsskorna och mässar det som jag ska säga i kyrkan. Jag har en tendens att bli helt blank i huvudet när jag ska lära mig saker utantill.

    Sambon är också rätt nervig. Men samtidigt läääängtar vi jättemycket. Ska bli så roligt och få stå där med alla vänner och släkt.

    Hur kommer ert bröllop bli? Stort, litet?

  • Ingrid 13 okt

    Ångrara mig nästan nu att vi inte valde att prästen säger först. Men men, nu är det bara att öva. Som tur är känner vi vår päst så jag ska be henne ha en liten fusklapp om det bli svart i minnet

    Vi är ca 80 gäster, vilket känns som jätte många. Vi kommer nog också bli några fler på vigseln.
    Jag tror jag är mest nervös för det ögonblicket när dörrarna slås upp och vi ska gå mot prästen. Så snart det är över kommer jag nog känna mig lugn.... hoppas jag.

  • Ingrid 13 okt

    Jag vet vad du menar, vi har två trappsteg ner till altargången. Livrädd att snubbla. jag har varnat sambon att han kommer ha nagelmärken i armen eftersom jag kommer hålla i honom så hårt

    vi kommer att var i en lokal som även fixar maten. Vi tänker på samma sätt som ni och våra föräldrar har också varit snälla nog att hjälpa till ekonomiskt. Känns så skönt att slippa tänka på att ställa iordningen på fredag eller att städa på söndag. Bara få njuta och slappna av. Ahhhhh, det är ju på lördag!!!!!!!!

  • Ingrid 13 okt

    Ojojoj härligt med många oktoberbrudar.

    Ikväll är det skriva som gäller. Skriva, skriva, skriva.
    Festprogram, Viselprogram, bordsplacering. Tur att allt är klart och det bara är att trycka på print.

    Imorgon blir det vika, vika, vika.

    Oss två: åh va jobbigt med hantverkare överallt. hur har det gått med klänningen?

    Nemo nisi mors: hihi, det blir inte alltid som man tänkt sig. Men det låter underbart!

    Vad tror ni, får vi en underbar höstdag med färgsprakande träd och solsken? Jag har i alla fall köpt ett fint paraply för säkerhetsskull

  • Ingrid 13 okt

    Vi sitter i soffan och viker viker viker festprogram och vigselprogram. Ett tips till er som har nån vecka eller två kvar. Börja i tid, särskilt om ni har många gäster. Vi börjar få vik-tumme, vilket gör ondare än man tror

    Jag jobbar sista dagen imorgon sen får man lite mer tid att fixa med det sista då jag tagit sem. dagarna innan bröllopet.

    Vi borde öva på valsen men har inte blivit av än....

  • Ingrid 13 okt

    Imorgon är det dags!!!
    Ahhhhhhh, känns pirrigt och härligt spännande.

    Idag är jag ledig och ska om två timmar köra alla kläder och annat till lokalen.

    Igår havererade vår bordsplacering. Åerbud och en gäst som hamnade på BB ställde till det rejält så jag satt uppe till tre och pysslade om alla gäster.

    Bordplaceringen tycker jag har varit det svårast i all planering och förberedelse. Ett tips till er som har detta framför er är att börja i tid!!!!

  • Ingrid 13 okt

    oss två: Hur går det för dig? Har du fått tillbaka klänningen?

    Jag hoppas du får en underbar dag imorgon. Vi får hålla tummarna att det bli ok väder. Men det verkar lovande om man tittar på värderrapporten.

  • Ingrid 13 okt

    Jag ska nu åka till festlokalen och lämna saker. Det blåser och regnar rätt ordentligt här men jag fick igår låna en vit lurvig brudkavaj som hon hade på sitt bröllop i vintras så jag inte ska frysa, jipppi

    Som sagt, nu sticker jag.Ihhhhhh, imorgon gifter jag mig!!!!!!! En jättekram och stor spark i baken till dig oss två och din blivande. *lyckokram tillbaka*

Svar på tråden Oktober brud 2007