4 dagar kvar och förkyld! :-( Hjälp mig med huskurer!
Ja. 4 dagar kvar till bröllopet och känner att jag börjar bli sjuk! Har jätteont i halsen.
Vad kan jag göra för att hindra att det bryter ut helt?
Ja. 4 dagar kvar till bröllopet och känner att jag börjar bli sjuk! Har jätteont i halsen.
Vad kan jag göra för att hindra att det bryter ut helt?
Casamiento
Neeej! Inte ens lite?
Whiskey har jag inte hemma.. tror ni rom funkar lika bra?
sprit som sprit? eller jag vet faktiskt inte.. skadar ju inte å testa om annars..
*ruska om å säga till på skarpen* vad är det här för fasoner.. komma här å känna sig dålig dagarna innan.. dålig stil..!!
hjälpte det? ibland funkar skrämselmetoden.. eller det kanske bara är på hicka..
*skicka kryapådigbaciller till*
Vet inte om det funkar med rom... Men i vilket fall som helst så blir det kanske lite roligare att vara förkyld!
Ät lite hela vitpeppar korn, det funkar alltid för mig! Riktigt, riktigt kallt vit vin kan oxå göra susen Lugnar ner halsen... Lycka till!!!
hehe, akta så att du nu inte blir sjuk av all häloskost och sprit som du nu trycker i dig ;)
Hoho, jag har kört på enchinagard droppar bara, (ingen sprit ) guud vad äckliga de är! Vet inte om jag blir något bättre dock.. försöker att vistas inomhus så mycket som möjligt, men jag har en massa ärenden på stan hela tiden :-/
Jag har en superkur, fast den brukar vi ta i början när man känner att man börjar bli dålig.
Koka upp vatten som får svalna av lite.
Pressa en halv citron i en mugg, tilsätt 1-2 pressade vitlöksklyftor och 1 msk honung. Fyll upp med det avsvalnade vattnet (Fortfranade varmt men inte hett) Drick och gå och läg digg.
Miamaja
Det rådet fick jag i helgen, vågar inte pröva!
Rosenlarv
Ta två panodil. innan du går och lägger dig! Ta absoult inte två panodil och "känn dig bättre" och jobba på, då blir förkylningen långdragen!! SOV och DRICK mycket vatten. Gärna lite C-vitamintillskott!
en annan som jag druckit två dagar i rad:
äppelcidervinäger
varmt vatten
mineralvatten
honung
vet inte delarna men det smakar inte så illa som det luktar... Gör susen!