• Rosenlarv

Bilder på 80talsfrisyrer?

Jag ska på hårkonsultation imorgon hos frisören. Ska ha 80talshår på bröllopet, behöver inspiration! Någon som kan hjälpa mig att hitta bilder`?

• Svar på tråden Bilder på 80talsfrisyrer?
  • Blivande fru Eriksson

synthfläta, en tunn lång fläta som sparades i nacken, resten var kortklippt, oftast på ena sidan men vissa hade den mitt bak...

• lotta49

Här finns bra info om mode och trender på 80-talet: www.geocities.com/summerua/80tal/mode80.html

Syntflätan: En liten längre hårslinga mitt bak i nacken till annars spikrak (rakt upp) Pottfrilla för killarna.

Oftast med en liten färglad snodd för de som ville sticka ut.

Min bror grät när mamma tvingade honom att klippa av sig den och han har kvar den än i dag, 20 år senare!!

• Blivande fru Eriksson

Ja solstollarna... Typiska 80-talsfrisyrer....

• Rosenlarv

Hoho, hur ska jag lyckas hitta något jag tycker om här..

Kanske kan ni säga kändisar på 80talet så kan jag få inspiration från dem?

• Blivande fru Eriksson

Anna Book

• lotta49

Madonna var ju en stor ikon redan då. Kim Wilde och Sandra, Carola, Lena Ph. Listan kan göras oändligt lång!

• Rosenlarv

Någon tjej som hade ganska androgyna frisyrer? Jag skulle kunna tänka mig att ha långt på en sida och kort på en sida eller lite mer pojkigt... Tack för att ni hjälper mig

• mooogn

Om du vill ha bröllopsstuk på håret så är ledorden "stort" och "mycket" Gärna spets och "platspärlor" i håret *S*

Svar på tråden Bilder på 80talsfrisyrer?