• Garry

    Festlokal Hisingen

    Jag och min sambo har just börjat planera vårt bröllop som ska gå av stapeln nästa sommar. Finns det någon som har varit och tittat på Stora Holms säteri? Finns det några fler fina ställen på Hisingen?
    Tacksam för alla svar!!

  • Svar på tråden Festlokal Hisingen
  • Garry

    Nu har jag kollat med Stora Holm och det var helt fullt nästa sommar. Det fanns bara datum from oktober. Så vi håller på att kolla på andra ställen...om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är lite dyrt där. Finns det inga andra sjyssta ställen för bröllopsfest???

  • Virreveronica

    Finns det någon som har kort på aschebergska eken???

    Är det mysigt där??? Vad tar de för pris per kuvert??

    Om jag förstod rätt så kan man betala 50 kr extra och ha med sig egen dryck??

    Tacksam för all info!!

  • Addiz

    Virreveronica: vi ska ha festen på Aschebergska har vi tänkt. Jag fick några bilder mailade till mig, men min hårddisk kraschade, så jag har dem inte kvar :(

    Jag tycker att det är ganska mysigt, kanske inte vid lunchtid, men de piffar till det inför kvällarna. Ring eller maila och be att de skickar foton.

    De är trevliga och tillmötesgående (hittils) och jag har fått komma dit och titta när de har haft uppdukat för bröllop t ex.

    Vad gäller kuvertpris, så fick vi tala om vad vi ville ha för kostnad, och så kunde de tala om vad vi kunde få för det priset... Man kan ta med sig egen alkohol mot en serveringsavgift på 50:-/person.

  • mjr

    Addiz:

    Jag lovade ju att höra av mig ang. Aschebergska Eken och vi har nu haft vår bröllopsfest där och allt blev underbart lyckat. De är hur proffsiga som helst och ställer upp till 100%, ja jag kan inte annat än lovorda dem. De dukade, vi hade 90 gäster. Trerätters menyn vi valde låg på ca. 200 kr + 50 kr i serveringsavgift då vi hade köpt in egen dryck. Vi dekorerade borden med murgröna och de hade jättefina silverkanderablar som se satte på bordet. Vi hade sedan bar i "grillhuset" på terassen och hade tända marchaller utanför. Som sagt hur bra som helst och jag är nu allt lite avundsjuka på er som har den underbaraste dagen av alla framför er- men jag är ju nu så lycklig och glad för alla minnen som kommer vara livet ut.

  • malineva

    Addiz: Va roligit att höra att du var nöjd med lokalen. Jag o min m2b är hell nöjda med att ha bokat den inför nästa år. Vi kände direkt att detta var ett ställe vi ville vara på eftersom de var så himla trevliga & tillmötesgående. Vi fick vara med hur mycket vi ville vad gäller dukning o annat. Längtar!!!!! :)

  • blivande brud 2008???

    Konstig sida det här man hittar nya tips på ställen hela tiden
    mjr - du skrev att ni betalade ca 200:- för trerätters, låter väldigt billigt i mina öron, vad tillkommer och/eller vad ingår i kuvertpris? lokalhyra, tårta, kaffe, avec,,,,

  • malineva

    Blivande brud 2008: Till oss sa de att i priset ingår loka, städ, personal, allt i dukning. Tårta tror jag man köper själv, eller betalar dem om de betsäller in. Frågade aldrig då jag skall köpa den själv.
    Jo, jag tyckte också att det var alldeles för bra dör att vara sant, priset alltså.. vi har tittat runt och Ingen vad vi hittat är så billig. Annars kan det vara 4000kr för lokalen, sen är det maten, städning, personal.. m.m hyra av dukning osv...

  • mjr

    Det stämmer som Malineva skriver. I kuvertpriset 200+50kr ingick trerätters och lokal, personal, servering, servetter, linnedukar, glas och porslin, servering i baren, dukning och städning. Vi hade tittat runt MYCKET innan vårt bröllop och vi kan nog bara hålla med att vi hittade säkert det bäste- maten var dessutom utsökt- ring dem så ni kan träffa dem, mina nerver var lugna och jag kunde lägga allt i deras händer. Vi köpte ju också till kaffe förresen men det kostar inte så mycket- tårta kan de också ordna men vi hade en vän som gjorde dem och levererade så ställde Aschebergska upp den på ställning vi hade hyrt och körde in den på rullvagn när det var dags- hur pampigt som helst.

  • malineva

    mjr. Jag bli så flad när du skriver så där! Lugn & glad! :) Härligt!!

  • mjr

    Vi är nyss hemkomna från vår lilla bröllopsresa och vi har pratat mycket denna veckan om vårt bröllop och jag sa att när jag kommer hem måste jag skriva till Addiz och er andra som har planer på Aschebergska att det var så bra där. Läste nämligen i början av sommaren att några hade haft problem med kontakterna med Aschebergska och blev orolig- men fick en så bra magkänsla när vi var där första gången och den håller i sig. Om jag ska ha stor fest eller om andra ska ha fester kan jag bara rekommendera dem! Vi hade stora matsalen dukad och dansgolv. Men de har ju flera lokaler om man är färre. Kram på er alla och lycka till i er planering- jag kommer säkert in och kikat på bröllopstorget då och då även om jag nu är gift...

  • blivande brud 2008???

    Oj, det var mycket som ingick i det priset, får nog ta och maila dom om några bilder, för det är ingen annan som har bilder därifrån?
    mjr - Hur gjorde ni med musik?
    Kyrkbröllop? vilken i så fall?

  • Addiz

    mjr: vad roligt att ni var nöjda! =) Nu känner jag mig lugnare också! Och på lördag ska jag dit för att se på en dukning, så jag får en uppfattning om hur det kommer se ut...
    Tack för att du tog dig tiden att skriva i tråden!

  • mjr

    Blivande brud 2008:
    Musik: Vi lånade musikanläggning från kompisar och spelade musik från mp3.
    Kyrka: Japp, vi hade kyrkbröllop och vigdes i Kungälvs kyrka.

    Addiz: Stort lycka till!!

  • Grå Katt

    Hej!

    Vad kostade det att hyra lokalen? Verkar som de har flera olika, jag skulle behöva en för 35 personer..

  • bröllop gbg

    går det att ta med egen mat och dryck på aschebergska? har de bufféalternativ?

  • Grå Katt

    bröllp gbg:

    man får ta med egen dryck, maten tror jag man måste beställa av dem. De har både bufféer och trerätters.

  • Tessan K

    Hej!

    En kompis till mig hade festen på Albatross Golfklubb på Hisingen - väldigt trevlig festlokal!

Svar på tråden Festlokal Hisingen