• felicia6

Skelleftetjejer

hej hej.. Nån mer från Skellefteå som ska gifta sig? Vore kul att snacka lite och så.. Kanske vi t.o.m. halkänner varandra?

• Svar på tråden Skelleftetjejer
  • Challe 31/5 2003

Hejsan tjejer!

felicia6- Vi ska gifta oss i Stadskyrkan och det börjar dra ihop sig nu, har varit hos frissan i veckan på konsultation och ska till sömmerskan på torsdag så nu känns det faktiskt som man ska gifta sig.
    Det är bra att vara ute i tid för man hinner ändra sig så många gånger och det kan vara bra att boka kyrkan tidigt ifall ni har valt en populär dag att gifta er på. Vi bokade tex kyrka i september och då var både helgen före och efter uppbokade så det är bättre att vara ute i god tid om man ska få det man vill ha. Kikade in på er hemsida, den var jättefin!!
    Bli inte rädd nu, men jag tror att jag har haft din bror som tränare i Norrsken . Du får gärna rätta mig om jag har fel.
    Ha det bra!

• Viktoria

Hejsan!
    Jag gifte mig redan förra året, men var bara tvungen att skriva ett litet inlägg här. Bor nämligen i Skellefteå och hade bröllopsfesten i den lokal som du skriver om felicia6. Vi tyckte att det fungerade jättebra, centralt och nära mellan kyrkan (Landskyrkan) och festlokalen.

• Joka

Vi gifter oss i Landskyrkan i början av April, det är bara 3 veckor kvar.
    Vi bestämde detta i Februari så det har varit ganska hektiskt.

• felicia6

Challe--> *ler* Ja, det har du garanterat.. Peder är ju överallt..=) Men hur såg du att vi var syskon då?

Ja, det känns bra att ha ett tag på sig att planera allt, för jag är en sån som ändrar mig stup i kvarten..

Viktoria---> Hur mycket betalade ni för den lokalen och hur många ryms där? Det är alltså inte PRO lokalen du pratar om nu va?

Joka---> Vad roligt, går det bra med planeringen då eftersom det var så kort tid?

• nemesis

Hej Skelleftisar! Vi är fler....vi gifter oss i Bjuröklubbs kapell i juni och kommer att ha festen i Bureå Båtklubbs lokaler...kul att se fler Skelleftebor här på sighten, även om jag är utflyttad sådan å bor i Stockholm. Lycka till alla med planeringen och husen och barnen och bröllopen!

• Viktoria

felicia6: Nej det är inte PRO-lokalen, utan Tre logers (tror den heter så). Den kostade 1500:- att hyra och vi var ca. 70 pers. Jag tror att det blir trångt att pressa in så hemskt många fler i lokalen om man ska kunna duka.

Fanns ett jättebra kök i lokalen, med all utrustning sóm behövdes (stor "restaurangdiskmaskin", porslin, bestick, vinglas, drinkglas etc.) Dessutom finns det ett litet "avdelning" med en bar.

• felicia6

Viktoria--> Ja, men då är det samma lokal, då jag har pratat med andra så har dom trott att det var pro jag menade, det var därför jag undrade..

Jag har varit där i somras på grisfest, men kommer inte ihåg så mycket mer än baren..
    Vi kommer nog att ha drygt 70-90 personer, det är inte bestämt än, men köket var alltså super då? =)

• Joka

felicia6 --> Det går jätte bra med allt. Det har bara flytit på och allt har funkat precis som vi vill med kyrka, mat, frisör, fotograf, klänning, ringar, bröllopsresa m.m. Nu är det bara en provning av klänning kvar och sista konsultmötet med frissan.

• felicia6

Joka--> Det låter ju helt underbart.
    du får gärna ge lite tips på allt ni har fixat och vilka ni tog hjälp av, om ni tex tog newens till korto osv..

• Viktoria

felicia6: Ja, vi tyckte i alla fall att köket var mycket bra. Var förresten in på er hemsida, vad fint du har gjort!

Svar på tråden Skelleftetjejer