• Bröllopstokiig

Solosång

Pratade med vår solist igår. Tills i helgen måste vi ha bestämt sång nr 2!!! Tills i helgen!! Hjälp mig! Vi vill att den skall vara svensk. Funderar på Lundells Kärleken förde oss samman (för vanlig?), LeMarcs Detta är ett av dem sätt och Ugglas I hela världen med viss omskrivning av texten... Har ni några andra förslag?

• Svar på tråden Solosång
  • Bröllopstokiig

"Honung och salt" av Ainbusk är jättefin, finns på deras senaste platta.
    Den hade vi på vårt bröllop, inte ett öga var torrt.
    en bit av texten"...och nu när din hand finns omkring min, så är du ju sann, och hjärtat mitt är intill ditt, jag älskar dig så min älskling"... osv.
    Lycka till !!

• Bröllopstokiig

Vi valde till sist "Love is all around" och "Kärleken förde oss samman". Dessutom kommer "Can you feel the love tonight" att spelas, trumpet, cornette och flygelhorn.... Hoppas att det blir fiiiinnntt och att jag inte förstör makeupen helt...

• Bröllopstokiig

Jag sjunger mycket på bröllop, och de vanligaste låtarna är just "Det vackraste" med Cecilia Vennersten, "Älska mig" med Josefin Nilsson, och "Den bästa dagen" med Marie Fredriksson. Det bästa är nog alltid att välja en låt som är speciell för just ert bröllop, det är ju er upplevelse som är viktigast!

• Bröllopstokiig

Vi gifter oss äntligen i juni och ska ha en killkompis som sjunger den underbara "Annie´s song" av John Denver. Älskar den!

• Bröllopstokiig

Hur många solistsånger hinner man med under vigseln?

• Bröllopstokiig

Vår präst sa totalt 5 musikstycken. Vi skall ha 2 solo, 2 psalmer och 1 instrumentalt..

Du skall nog fråga din präst om detta för det kan skilja...

• Bröllopstokiig

Oftast max.3 solist framträdanden på ett bröllop, men oftast är det 2

• Bröllopstokiig

Hej Marie Gransten!

Det finns en Magnus med just nu. Han heter Magnus Sjögren och arbetar på Vinge advokatbyrå. Det har också funnits en Magnus Åberg, som nu har slutat/tagit uppehåll från OD. Båda är 73:or, tror jag. Vem ska jag hälsa?

Du får gärna kontakta mig per telefon så kan vi prata om vad det kostar att hyra mig för sång i kyrkan. Jag är inte dyr...

Mina telnr är: 08-734 04 12
    mobil: 0709-392496

Mvh
    Jens

• Bröllopstokiig

Ida - självklart menar jag Undantag!

• Bröllopstokiig

Gå in på vigselmusik.nu och klicka på låtlista och "Tiden är inne" - den slår alla ovanstående förslag. Där finns också noter och text (och demoCD om man vill ha). Upptäckte denna och nu blir det den istället.

Kram
    Cecilia

Svar på tråden Solosång