• Bröllopstokiig

Solosång

Pratade med vår solist igår. Tills i helgen måste vi ha bestämt sång nr 2!!! Tills i helgen!! Hjälp mig! Vi vill att den skall vara svensk. Funderar på Lundells Kärleken förde oss samman (för vanlig?), LeMarcs Detta är ett av dem sätt och Ugglas I hela världen med viss omskrivning av texten... Har ni några andra förslag?

• Svar på tråden Solosång
  • Bröllopstokiig

Vad du ar skon ar underbar, men las texten sa att du verkligen tycker om den. Den finns att fa tag i pa bibliotek.
    Alska mig av Ainbusk ar vacker,
    For karlekens skull av Ted Gardestad

• Bröllopstokiig

Cecilia! Jag var på bröllop där en kille sköng "Hon är så söt när hon sover" av Bo Kaspers. Det var fantastiskt fint. Fast de två sista fraserna var ändrade såklart.

• Bröllopstokiig

Jag vill ha "Så skimrande" (vanlig eller ej) och som nummer två... vet ej! Vet bara att jag vill ha svensk text på den. Däremot vill vi dansa till Tomas Di Levas "Miraklet", tror nog att den också kan vara fin som solosång. Eller varför inte Lisa Ekdahls "Åh Gud" eller N'Syncs "This I promise you" (gillar inte den gruppen annars men den här sången bara skriker bröllopstext, den är helt underbar!). Finns massor att välja bland!

• Bröllopstokiig

Ur filmen "1939" kommer sången "Min kind mot din kind" med Zemya Hamilton. Texten börjar så här:

Jag har min kind mot din kind, min arm omkring din hals. Du och jag tillsammans i vår allra första vals. Och när du ler mot mig och säger att det bara finns vi två - för vem bryr sig om dom andra, när vi vet vi har varandra...

• Bröllopstokiig

Jag vet flera låtar, Kärleken förde oss samman - Ulf Lundell
    From this moment on - Shania Twain
    You´re the one - Shania Twain
    Det finns inget finare än kärleken - T. Ledin
    You´re the inspiration -Chicago
    Now that I found you - Michael Bolton

Det var några förslag, vill du ha fler kan du ringa eller maila på antingen 0122-145 61 eller jojjo_@telia.com

• Bröllopstokiig

Vill bara meddela att en vacker tenorstämma (man) slår det mesta. Min fästman är tenor och har sjungit på alla våra vänners bröllop. Så skimrande var aldrig havet, Kärleken förde oss samman, Fly me to the moon (amerikanskt bröllop). Alltså, en manlig sångare skall absolut inte uteslutas!

• Bröllopstokiig

För att instämma med föregående talare, en tenor är alltid rätt!
    Det är jag som är fästmannen. Jag sjunger svenska folkvisor, Frank Sinatra-låtar och har även sjungit ett danskt klassiskt stycke "Saa tag mit hjerte" på ett bröllop i somras. Så ni som vill ha en solist till kyrkan får gärna kontakta mig. Jag sjunger för närvarande i Orphei Drängar och tar privata sånglektioner 1 gång varanna vecka.

Jens Carlander
    Hem: 08-734 04 12
    Mobil: 0709-39 24 96

Lycka till i bröllopsplanerandet!

Jens

• Bröllopstokiig

Hej Jens C

Känner du Magnus, han sjunger i samma kör som dig, tror jag?! Han är från , eller har studerat i Uppsala, cirka 26 år gammal, ganska kort till växten. Det är nämligen så att vi har jobbat tillsammans för en massa år sedan och det vore roligt ifall du kunde hälsa......

Förresten vad kostar det att hyra dig för sång i kyrkan om man gifter sig i Stockholm??

Marie Gransten

• Bröllopstokiig

Jag tycker att "Älska mig" med hon...vad heter hon nu....Josefin Nilsson i Ainbusk singers är så vacker!!

• Bröllopstokiig

Johanna T

Vilken låt menar du egentligen för de har ju inte gjort någon låt som heter DU och JAG ??

Menar du Undantag ????

Svar på tråden Solosång