• Bröllopstokiig

Solosång

Pratade med vår solist igår. Tills i helgen måste vi ha bestämt sång nr 2!!! Tills i helgen!! Hjälp mig! Vi vill att den skall vara svensk. Funderar på Lundells Kärleken förde oss samman (för vanlig?), LeMarcs Detta är ett av dem sätt och Ugglas I hela världen med viss omskrivning av texten... Har ni några andra förslag?

• Svar på tråden Solosång
  • Bröllopstokiig

Du och jag, Bo Kaspers Orkester, lite ovanlig, men fin!

Jag hör av mig och jag kommer på nåt mer.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Intressant att få veta vad ni andra valt för solosånger...

'En som hoppas på att få gifta sig snart'

• Bröllopstokiig

Hej!
    Kan tipsa om en jättefin sång som vi
    (jag sjunger i damkör) brukar sjunga på bröllop. Den heter "Vad du är skön" och texten kommer ur Höga Visan. Den är jättefin att sjungas solo med pianokomp. Vi brukar dock låta en vacker sopranröst sjunga den rakt igenom först och sedan bygger vi på så att det blir en kanon. Den är så vacker att hjärtat slits ur kroppen på en. Dessutom brukar vi sjunga "Amacing Grace" - oootroligt effektfullt just det arret som vi har. intet öga är torrt.
    Lycka till!
    Tjing

• Bröllopstokiig

Hej!

Ska alla ha tjejer som sjunger?? Vi funderar på att fråga en man om han vill sjunga. Han ska vara jätteduktig. Känns som det är lite ovanligt att det är män som sjunger solosång på bröllop. Vad tycker ni? Vilka sånger hade i så fall passat?

Mvh CeciliaS

• Bröllopstokiig

Det vackraste med Cecilia Wennergren tror jag hon heter är en helt fantastiskt låt!

• Bröllopstokiig

Vi ska ha en kille som sjunger på våran vigsel och sen ska en annan kille (han som ska viga oss faktiskt) sjunga och spela på guitarr utgångslåten....

• Bröllopstokiig

Min bror ska sjunga på vårt bröllop. Han har sjungit på många vänner och bekantas bröllop tidigare, så det är säkert inte ovanlig att män sjunger!
    Än så länge har vi bara bestämt oss för Av längtan till dig av Åsa Jinder. Funderar på Ett liv för mig av The Real Group, men den är kanske lite smörig?

• Bröllopstokiig

Jag har valt "längtan till dig" av Åsa Jinder och min sambo vill tvunget ha "så skimrande var aldrig havet" så då får han väl det då!

• Bröllopstokiig

Tjing!
    Jag blev mycket intresserad av dina förslag på solosånger. Finns det någon möjlighet för dig att skicka noterna till mig. Brev, e-post, fax, you name it.

Sofia

• Bröllopstokiig

Jag är ledsen Sofia. Jag har bara hört dem på CD/radio. Texterna finns iof på CD-omslagen men det måste finnas lättare sätt att få tagi texter/noter. Hoppas att någon annan kan hjälpa dig.

Svar på tråden Solosång