18 augusti nr3!
jag hoppas att alla hitta vägen hit!... vår gamel tråd stängde bara 9 dager innan dagen D!
här finns länken till vår tidigare tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2273670.html
jag hoppas att alla hitta vägen hit!... vår gamel tråd stängde bara 9 dager innan dagen D!
här finns länken till vår tidigare tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2273670.html
Hej hej!
Här har ni en till som gifter sig den 18!
Känns lite konstigt.. medans alla andra verkar drömma om bröllopet på nätterna och va pirriga på dagarna så känner jag ingenting sånt. Har inte drömt en enda gång om bröllopet och är inte det minsta nervös. Känns tråkigt.. vill oxå va lite nervös och drömma en massa knasiga drömmar. :)
Har en massa kvar att göra känns det som.. sista arbetsdagen idag och sen är det semester. Behöver göra placeringskot och vigselprogram och en plansch till placeringen och skriva klart om alla gäster och skriva en hälsning som ska va med i festhäftet mm.
Sen måste jag hinna med att shoppa lite sommarkläder till resan med..
puh.. massa att göra, men visst är det roligt! :)
hej alla!
jag är inte nervos för sig... men tycker det är väldit spännande! jag nästan gråtar ibland när jag tänke på den dagen... jag blir så glad!!...
igår hade vi (forhoppningsvis) den siste möten med coordinator på slottet... det gick väldigt bra och vi känner att vi kan lita på dem att fixa allt... känns rätt bra...
vi också hade vår först dance lektion för vår första dans!... vad kul det var! nu kan vi dansa rumba tillsmans.. nästa vecka har vi en annan lektion när vi ska lära oss ett par snurar och en 'sway'... oooh.... kul... jag har övnat hemma imorsa... så kul... jag är lädigt idag och det känns underbart!
måste sprida min gladhet bara!!!
har inte drömt om bröllopet hellre.. men är glad för det!
idag ska jag fixa en plansch (?) till bordsplaceringen och m2b ska skicka festprogram till tryckeriet... sista stora ärender nu! yahoo...
och min föräldrar som har inte varit i sverige förut ankommer imorgon bitti (jag har varit här lite mer än 2 år redan)! så kul... kan vissa de stan, skärgården, vårt nytt hus... oi det är så röligt!!!
måste fixa listan...
Sahlena:14.00 Tegelsmora kyrka, norduppland
Lokatten:15.00 Skytteholms herrgård, Ekerö
Sommarbröllop 07: 15.00 Bromma kyrka, Bromma
majasmarie: 15.00 Simris kyrka, Simris
Majsan_älskar_Martin: 15.00 Svedala kyrka, Svedala
Ida80: 15.00 i Jäder kyrka, Eskilstuna
tree: 15.30 Ulfsunda Slott, Bromma
miss Lilly: 16.00 Uppsala
PennyJenny: 16.00 Träkumla kyrka, Gotland
Millanese: 16.00 St Råby kyrka Lund
Zandra: 16.30 Wickrathberg Church, Tyskland
Bakelse: 17.00 i Skåne
Cheysa: 18.00 Gunnebo slott, Mölndal
vet någon?... bröllopsdans (typ vals)... är det brukar den absolut första dans av kvällen.. eller är det efter ett par andra låter?
Även jag hittade hit efter att ha råkat starta en egen liten tråd... jaja.
Jag har samma symptom som du Ida80... normalt extremt orolig, men nu är jag helt lugn. Och då har vi ändå haft strul med både serveringspersonal och DJ, men jag har stängt av det.
Bara en vecka och en dag kvar!!! Nu går det riktigt fort.
Hej alla :)
Jag känner mig ganska lugn... Tror jag Ska iof vara med i en amatörtävling i golf, bara på skoj förståss - så bra är jag inte, imorgon. Så jag är lite nervös för den istället...
Fast lite allmänt stressad är jag nog. Tycker att det mesta är klart, men borsplaceringen tex är fortfarande inte helt spikad. Får jobba på det. Är ju ledig från tisdag i alla fall, så lite tid har jag ju. Fast det är en massa smågrejer inbokade varje dag nästa vecka.
tree - jag tror att valsen brukar vara först och "starta dansen".
Aaaaha, så det är HÄR vi håller till nu! Blev nästan lite orolig för att alla hade gått i ide eller något
Kraman:
hahahaha, va jag skrattade när jag läste ditt inlägg!! NU, när jag har suttit och vänt och vridit på hur dekorationerna ska se ut och hur jag vill att programmen ska vara utformade DÅ kommer han på att han har åsikter!!!!!! *fnissar*
Igår satt jag med programmen (jag gör samma tema på alla programmen, men alla blir olika) och satt och ritade en "ornamentlilja" eller vad man ska kalla det. Iallafall så frågade han mig efter tionde kortet: Är inte det där en begravningssymbol??
BAH! hihihi, han är så söt
Hej igen tjejer! Jag måste va den enda som inte är närvös... Har varit det tidligare, men nu känns det som at det inte är mycket att göra åt det som inte blir ordnat... Har endel kvar; göra klart festheften, bestämma vart vi skall gifta oss och hur vigselen ska se ut (med vigselförrettaren), vad som skal spelas under vigselen, sy lite på klänningen, provuppsättning, vad vi skall äta till "vilorätt" under middagen, vickning (ska ni andra ha det?), hur dukningen ska de ut och lite annat småplukk... Sen är det tusen praktiska saker som kan strula; skal hämta gäster dagen innan som kommmer åkande (men har ingen bil nu på semesteren - kanske hyra en?), hämta bord och stolar som vi skal hyra, hitta nån morgongåva till min mann, hämta porslin etc, köpa läsk o annan dryck, laga listor till serveringspersonale o andra som skal hjälpa oss... Kanskje jag är lite närvös endå.....
tree>>>bröllopsvalsen brukar vara den första, brudparet sätter igång dansen liksom.
Själv har jag varit och beställt allt vin idag. Ja, det som är till middagen vill säga. Sedan ska vi ha lite vin efteråt oxå tillsammans med öl och lite drinkar. Och jag tycker det är skitsvårt att bedömma hur mycket man kommer behöva. Hade det varit vanlig fest hade jag nog haft lättare att beräkna, men nu är det ju middag med vin först. Så vi tar till i överkant istället, tanken på att det skulle ta slut - nejtack! Som tur är har ju systemet återköp. :)
Nervös är jag just inte ännu, och frågan är om jag kommer hinna bli det heller. Det kommer komma folk här hela veckan nu och varje dag är det något. Så vips så kommer det vara lördag.
Tihi, om exakt 1 vecka går vi in i kyrkan....
Jag gifter mig också den 18:e och har inte heller varit nervös men blev det nu efter att ha kikat in på denna tråd.
Kommer inte ens ihåg vad prästen sagt när vi träffade honom. Vet bara när jag ska gå in och ut. :)