• Lady o Lufsen

Korkskruvslockigt /krulligt hår...

Finns det någon med erfarenhet av det?

Min ena dotter har det och det blir "frizzigt" så fort trots att vi använder både schampoo och balsam för lockigt hår...

Det är otroligt tjockt och hon tvättar det säkert alldeles för ofta eftersom hon tränar flera ggr/ vecka.

Finns det någon dunderkur?

Tackar gör Lady

• Svar på tråden Korkskruvslockigt /krulligt hår...
  • Lady o Lufsen

...finns det ingen annan med denna typ av hår?

• Cahe

Har tyvärr ingen aning men puffar lite.

Kunde bara önska att jag hade korkskruvar och tjockt hår...tyvärr har jag bara en liten tunn råttsvans som vägrar att växa längre än till axlarna

• Lady o Lufsen

Cahe :
    Typiskt...hon vill inget hellre än att bli av med sina vackra lockar...

• Cahe

Det är sååå himla orättvist! Har man lockar så vill man bli av med dom o har man det inte så vill man ha!!

• tågjäntan

Jag har ett par kollegor. De använder platt tång... Fast de kräver säkert ett stort arbete på morgonen och det blir svårt kanske att göra det efter träningen om man tränar på em.

• zukigirl

Jag har oxå frizzigt hår. Jag brukar använda Sunsilk waves & curls när jag tvättat håret. Bara dra i lite grann så frizzet lägger sig lixom. Finns i vanliga mataffärerna. Grön flaska. Billig!

• Lady o Lufsen

Det stora problemet är igentligen inte att hon tyvär vill bli av med sina lockar utan hur hon ska sköta håret så att det håller sig så "ofrizzigt" som möjligt...

*Plattång är ett mindre bra alternativ eftersom det dels bara håller tills håret blir minsta fuktigt OCH att vi aldrig lyckas komma tillräckligt nära hårbotten så effekten blir att håret lyfts vi hårbotten vilket gör att det nästan ser ut som om hon har peruk...

*Hon klipper och tunnar ut rejält var 12:e till 16:e vecka...

*Håret växer inte så mycket på längden utan mera "i lockarna" dvs du kan se när du drar ut lockarna att håret har växt men det syns liksom inte så mycket på längden (svårt att förklara)

*Hon är naturligt rågblond (om det nu har någon betydelse av kvalitetsråd)

*Rakpermanent är en riktig hårmarrodör så det är inget alternativ för henne, tycker hon själv (som tur är!)

• zukigirl

Låt henne prova Sunsilken. Den tar inte "bort" lockarna, får dom bara att lugna ner sig lite. Och eftersom den inte kostar så mycket så är det ju inte så mycket bortkastade pengar om det inte funkar...

• Lady o Lufsen

Tack Zuki, jag ska köpa den...Är det någon form av mousse eller...?

• lilla lilja

Jag har också korkskruvar och mitt absolut bästa tips är att få en riktigt bra klippning så att lockarns framhävs istället för att "burra" ihop sig. Det är också bra att använda en kräm eller mousse för lockigt hår. Jag använder fruktis hårmousse för lockligt hår. Har prövat alla möjliga dyra produkter och tycker att den är absolut bäst! Håller även med zukigirl om att sunsilks kräm är bra. Har man riktigt lockigt hår kan man ju alltid först ha i en kräm som formar lockarna och sedan ha i mousse så att lockarna håller hela dagen! Lycka till!!!

Svar på tråden Korkskruvslockigt /krulligt hår...