• Jo2007

Mysig lokal för ca 60 personer vid vattnet runtom Stockholm

Snälla, kan ni tipsa om ett vacker lokal vid vatten lämpligt för bröllop. Vi kommer bli ett sällskap på ca 60 personer och vill gärna gifta oss utomhus. Detta runt om Stockholm. Vi kan tänka oss att ta med eget att dricka men helst inte mat (dock går catering bra om det är så att de också ansvarar för städningen). Vill att lokalen ska vara vacker men behöver absolut inte vara överflådig. Helst inte bygdegårdsstämning.

• Svar på tråden Mysig lokal för ca 60 personer vid vattnet runtom Stockholm
  • Jo2007

Åh vad ni är snälla.

"Charlotte sometimes" kommer ni att vara ensamma på Winterviken eller finns det risk att det övriga lokalerna är upptagna också.

Och är det någon som vet något om bröllop på Badholmen utanför Vaxholm? Service?

• Charlotte sometimes

Hittills är det sagt att vi är ensamma. Vi har bokat Etaget (måste ses!) för middagen. Till det hör ett rum med bar och dansgolv. Det som är café under dagtid används för in- och utgång. Så om de andra rummen används kommer vi inte att märka det :)

• tindra!

Ursäkta nu lånar jag också tråden.

Du/ni som gift er eller ska gifta er på Winterviken.
    Kan man boka hela stället och vad är priset för det?

Ängby slott!
    Vad finns för lokaler, kan man boka hela stället, finns övernattningsmöjlighet?

Grunewaldwillan, det stod att man på grund av närboende bara skulle ha "lugna" fester inte för att vi har tänkt ha en galen fest bara glad och rolig med mycket musik.

Tack för lånet av tråden. Jo2007

• druttan

Soofia: blev nyfiken efter att ha tittat på era fina bilder. Vad låg kuvertpriset på och vad ingick i priset? (om man får fråga..)

• Soofia

Druttan,

Tack!
    Priset vi fick var 745 per kuvert för en tre rätters meny (och det var otrolig god mat) därutöver adderar man ju vinet så om jag inte minns fel gick det hela per kuvert på ungefär 1100-1200 SEk (mat, vin, champagne innan maten, kaffee, avec och tårta).

Priset beror också på vart man ha festen, de har också ett hus som kallas för Stallet där man kan vara 300 personer (herrgården är max för 75 pers) och då tror jag att et är dyrare. Skulle inte heller förvåna mig om de hade höjt priserna nu.

Men vi var jättenöjda med servicen, och hur de hanterade allt. Men klart att det kostar!

Mvh,

• Ann242

Tindra - finns ingen övernattningsmöjlighet i Ängby Slott (även kallad Stora Ängby Gård). Plats för ungefär 60 pers, och har man barn finns det möjlighet för dem att efter middagen få ett eget lekrum *praktiskt*
    Om du letar övernattning i närheten kan du kolla vår hemsida, under information, där ser du lite förslag till våra gäster:
    www.annrik.weddingannouncer.com :)

• Charlotte sometimes

Tror att lokalhyran är 3000 kr. Sedan tillkommer ju musikutrustning, mat och dryck m m. Vi räknar med 1000 kr per person. Det sköna är att vi slipper allt som har med dukning, städning och servering att göra :) Alla prisuppgifter finns på hemsidan.

• Charlotte sometimes

Tindra: Sorry, läste inlägget lite fort. Det blir nog dyrt att boka hela stället. Det är stort. Men maila och kolla med dem.

• Godisråttan

Ann242
    vi gifter oss 3maj så vi krockar inte

Vad tycker du hittills om margaretha och slottet då?

• Ann242

Heeej Godisråttan!

Näe, då krockar vi inte :) Jag kan till och med berätta om hur det gick för dig efter *ler*
    "Slottet" i sig tycker jag är jättemysigt. Alldeles lagom. Maggan är speciell... Förstår inte varför hon skriver mailadress när hon ändå aldrig vill svara via mail... En annan som tycker det är skönt att ha allt nerskrivet måste ringa för att få svar... :P Men nu är hon på semester, så jag ska ringa om lite info nästa vecka :) Du då?

• Fru Hjärtelycka

tindra!:
    Ang. Grünewaldvillan så hade vi en glad och rolig fest med mycket musik, utan sura miner från grannarna.
    Vet tom att de brukar vara band som spelar live på fester där....
    Vi fick inga restriktioner då vi hyrde iallafall.

Svar på tråden Mysig lokal för ca 60 personer vid vattnet runtom Stockholm