• Jo2007

Mysig lokal för ca 60 personer vid vattnet runtom Stockholm

Snälla, kan ni tipsa om ett vacker lokal vid vatten lämpligt för bröllop. Vi kommer bli ett sällskap på ca 60 personer och vill gärna gifta oss utomhus. Detta runt om Stockholm. Vi kan tänka oss att ta med eget att dricka men helst inte mat (dock går catering bra om det är så att de också ansvarar för städningen). Vill att lokalen ska vara vacker men behöver absolut inte vara överflådig. Helst inte bygdegårdsstämning.

• Svar på tråden Mysig lokal för ca 60 personer vid vattnet runtom Stockholm
  • catbride

Hur nära vattnet ska det ligga?? Nygårds värdshus ligger vid Vallentunasjön. (dock inte direkt vid stranden). Jättefint och mysigt. Vi har vår fest där om ett par veckor, och vi är 66 pers. Tror att de tar upp till 130 sittande om man vill (men då blir det trångt!!)
    Det går dock inte att ta med egen dricka tror jag... Killarna som har det är supertrevliga!
    Kolla mer på:
    www.nygardsvardshus.se
    Lycka till!

• Jo2007

Ser fint ut. Och ni tycks ju vara ungefär lika många som ni är vad ingår i priset? Om du inte vill svara direkt till inlägget får du gärna maila mig på johanna_lindahl@hotmail.com

• Soofia

Hej!

Vi gifte oss på Krägga herrgård i juni och blev jättenöjda med arrangemang. Det ligger vid Bålsta, och omgivningen är jättein. Vi var 62 personer.
    Du kan gå in på deras hemsida www.kragga.se eller även på vår hemsida om du vill se lite bilder sophianiklas.weddingannouncer.com

Mvh,

• Charlotte sometimes

Vi har bokat Winterviken för vårt bröllop. Vi blir 64 pers. De har några rum i olika storlek att välja emellan. Det är en gammal fabrikslokal, måste ses! Omgivningarna är helt underbara. Kolla på www.winterviken.se. Lycka till!

• Fru Hjärtelycka

Hjärtelyckan tipsar om "vår" festlokal:

www.grunewaldvillan.se/

Vi var jättenöjda! En hänförande utsikt över Baggensfjärden och Hotellviken.

• K_ocken

Har du kollat på Näsby Slott

• Godisråttan

Jag bor vid vinterviken. Det är verkligen jättefint därnere.

Vi har bokat Ängby slott. Fantastiskt litet rosa slott i bromma. Inte vid vattnet men man får fixa mat o dryck själv och det är ganska ovanligt.

• Ann242

Ursäkta TS att jag lånar din tråd, men Godisråttan - när gifter du dig? Vi har nämligen vår mottagning på Ängby Slott också, den 15:e december! :)

Svar på tråden Mysig lokal för ca 60 personer vid vattnet runtom Stockholm