• Godisråttan

Invägning ihop?

Här tänkte jag att vi kör ivägning en dag i veckan ihop så att man lixom blir tvungen att skärpa sig

Jag börjar då. Jag väger 73kg och vill gå ner några kilo. Jag gifter mig i maj 2008 så det är ju ett tag kvar. Jag tränar styrketräning, går promenader med hundarna och ska försöka löpträna. Jag äter mindre portioner, minskar godisintaget och byter ut en måltid om dagen mot en proteindrink.

• Svar på tråden Invägning ihop?
  • Snowsee

Godisråttan:
    Som sagt, det är en ny dag idag och en ny dag i morgon. Försök att hinna ta en eller några extra promenader under veckan så ska du se att det inte är så stor skada skedd.
    Tror att det är bra att göra som du gör, köra striktare under veckorna och ha en unnardag på helgen, men se till att det bara blir EN unnardag och inte fredag, lördag, söndag.
    Jag har en unnardag varje vecka då ag får äta i sortsett vad jag vill och hur mycket jag vill, det hjälper mig att hålla motivationen uppe!

Peppp på er!

• brud_aug08

Suck....åt middag hos en kompis igår...men jag tog så liten portion så jag tror inte det gör något. Däremot hade hon en STOR skål framme full med choklad... ..
    Det positiva i allt detta är att jag BARA tog 2 bitar! *STOLT*
    Idag regnar det inte, så jag ska ta en långpromenad med vovven strax!

• Godisråttan

brud_aug08
    Det låter ju jätteduktigt!Bra att du stod emot!

• brud_aug08

Tack! och nu har jag jagat upp en kompis som ska med mig och gå! *haha*

• Godisråttan

sådär ja!Körde drink till lunchen!mjölk, lättkesella, jordgubbsproteinpulver, banan. Tog med mig mixerstav till jobbet. tur man jobbar med folk som förstår att man byter ut en måltid men får ändå i sig tillräckligt med näringsämnen och att det inte är någon sjuk diet...Mest killar på kontoret där jag jobbar

Undrar vad det blir ikväll. Fick ju så dåligt samvete för rostbrödet igår så bra att jag tog drink till lunch.ska gå låååång promenad med dogzen ikväll också.

Är köttfärs ok att äta? Den jag brukar köpa är nötfärs finmald 12% Tänkte jag kunde göra spaghetti (fullkorns) och köttfärssås med minicremefraiche..

• Snowsee

Godisråttan:
    ALL mat är okej att äta. Det har jag lärt mig på Viktklubb.se. Man kan äta ALLT, men INTE jämt och inte hur mkt som helst. Bara man har kcal så att det räcker till det och det lär du ha efter proteindrinken till lunch.

Ett tips: fyll halva tallriken med grönsaker, ta mer köttfärssås än pasta eftersom det är pastan som innehåller flest kcal. Ta bara en portion och om du har möjlighet så ät på en lite mindre tallrik, då tar man automatiskt mindre protioner.

• Godisråttan

Snowsee
    Jo jag vet men kommer nog ta en wasa sport med ost till maten också..får se..nu är mat det enda jag tänker på ska nog ta en frukt nu.

• Melis

Hej alla glada...

tänkte hänga på er..vill gå ner cirka 5 kilo till nästa sommar men känner att jag inte riktigt klarar av det själv. Jag åker hem i början av sep och ska börja plugga igen så jag tänkte att jag skulle börja ordentligt då men försöker redan att äta lite bättre vilket inte går så bra då jag jobbar jättemkt. Så den 2 sep blir det invägning och ordentlig start.

• diorlover

Jag & min kompis ska börja träna tillsammans ny. styrka två ggr i veckan och spinning en gång. Ska lägga om min diet MÅSTE sluta med Cola.. det är det enda "onyttiga" jag äter annars är det väl all god mat min gubbe gör.. han är kock så ja den där farliga bearnaise såses med massor med fett.hehe..

• brud_aug08

Har ätit godis ikväll....
    Det är SÅ gott för stunden, och jag mår SÅ dåligt efteråt..

Svar på tråden Invägning ihop?