• Godisråttan

Invägning ihop?

Här tänkte jag att vi kör ivägning en dag i veckan ihop så att man lixom blir tvungen att skärpa sig

Jag börjar då. Jag väger 73kg och vill gå ner några kilo. Jag gifter mig i maj 2008 så det är ju ett tag kvar. Jag tränar styrketräning, går promenader med hundarna och ska försöka löpträna. Jag äter mindre portioner, minskar godisintaget och byter ut en måltid om dagen mot en proteindrink.

• Svar på tråden Invägning ihop?
  • diorlover

Äntligen min tur: Om jag redan lyckats gå enr 20 kilo påt vå måander på egen hand så tror jag nog jag klarar av att gå ner 25 kilo på ett halvår utan att det är jobbigt.. och nuförtiden äterjag ign et alls ändå äter kanske en gång om dagen.. ¨kan tyvärr inte äta ofta mår illa då.. vet ej vfr..

• Godisråttan

diorlover
    en gång om dagen?småäter du inget?mellanmål?

• brud_aug08

NU börjar jag om igen med Nutrilett, har ju haft uppehåll för diverse saker! På fredag blir det vägning för min del!

• Godisråttan

Jag skulle inte klara att bara köra pulverdiet...försöker byta ut ett mål om dagen men vill helst ha riktig mat Denna vecka kommer gå åt skogen för min del då vi har personalfest med övernattning och diverse mat och dryck... Får gå som en tok mån, tis och ons...

• Snowsee

Godisråttan:
    Tack! Du kommer fixa det också, vi får peppa varandra! Har också kört pulvediet till och från under året, men klarar inte av att bara köra ren kur. Har oftast kombinerat, tex pulver till frukost och middag/kvällsmat, Naturdietbar till lunch och frukt till mellanmål. Just nu kör jag med riktig frukost (gröt eller yoghurt) och sen pulver och frukt resten av dagen. Tycker det funkar bra! Använder mig ju av Viktklubb.se också.

Har som sagt 4 kg kvar, hur mkt vill du gå ner?

Diorlover:

20 kg på två månader och bara ett mål mat om dagen? För att hålla igång ämnesomsättningen och då även viktnedgången rekomenderas attman äter 5 ggr/dag och då frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och Middag/kvällsmat. Om du mål illa av att äta oftare så tycker jag att du ska uppsöka en läkare/dietist eller ringa vårdcentralen för att kolla så att det inte är ngt fel...
    Lycka till!

• Tessan 18/8

Invägning idag på Viktväktarna:
    -0,2 kg...
    Inte riktigt nöjd med det resultatet...
    Hrmm har verkligen skärpt mig med maten..
    Ja ja som konsulenten sa, kroppen håller på att ställa in sig..
    Det är bara att ha tålamod!

lycka till ni andra!

Ps. behöver inte en kvinna ung 2000 kalorier / dag??!

• Godisråttan

Tessan 18/8
    Men det är säkert helgens ätande som visas på vågen?Du har ju ändå gått ner o inte upp!
    Jo 1800kcl ska väl en kvinna äta minst vad jag hört...

Snowsee
    vill gå ner 10kg..

• Snowsee

Tessan 18/8:
    Tänk på att ett minus alltid är ett minus! Så länge man går ner eller står still så är det bra! Så grattis!

Och jo, en kvinna som är normalt aktiv ska ligga på ca 2000 kcal/dag. Viktklubb.se (VK) rekomenderar 1300 kcal som LÄGSTA kcal-nivå när man ska gå ner i vikt. För att gå ner 0,5 kg/vecka så ska man minska sitt dagliga intag med ca 500 kcal. Har läst att 1 kg är ca 7000 kcal så det kan ju stämma. Enligt VK ställer kroppen in sig på svält om man äter mindre än 1300 kcal/dag. Jag har dock kört ND (Naturdiet) till och från, kombinerat med riktig mat och då legat på va 700-900 kcal/dag och det har funkat bra för mig, under kortare perioder men i längden är det skadligt för kroppen att ligga på ett för lågt kcal-intag.

• Snowsee

Godisråttan:
    10 kg fikar du galant! Om du går ner drygt ett halvt kg i veckan fram till jul så är du där sen...

• Snowsee

Det skulle ju stå fixar och inte fikar....

Svar på tråden Invägning ihop?