• 071023 2

    mysträning - vad tycker ni?

    Hej.

    Ni som befinner er på olika gym. Jag har en fundering kring en grupp träningsmänniskor. Dom är väldigt fascinerande.

    Man hittar dom på cyklar, löpband, trappmaskinerna osv...

    Dom har med sin vattenflaska och lilla handduken och en bok. Det sistnämnda verkar vara den viktigaste delen i deras träning.

    Kan någon förklara vad dom tränar när dom sitter där på cykeln och trampar runt, läser bok, tittar på andra och ser helt oberörda ut. Dom tar inte i utan dom andas precis som vanligt. Vad gör dom där?? Mystränar dom? Eller tror dom verkligen att dom konditionstränar? Färgen i ansiktet är densamma som man ser på folk som sitter på fik eller hemma i soffan.

    Någon annan som har haft en liknande fundering?

    Tycker mest att det verkar vara waist of time.

  • Svar på tråden mysträning - vad tycker ni?
  • FruÖlandstok

    fast all motion är ju bra motion även om man inte tränar så hårt.. fast iofs hade jag nog inte lagt så mkt pengar på träningskort om inte jag hade tänkte å ge järnet

  • 071023 2

    Ölandstok

    Visst bra att röra på sig men varför ockupera en cykel, löpband, trappmaskin i 1 h så att andra inte kan få värma upp? Då kan man lika gärna gå på en lugn promenad så har man rört på sig.

    Man kan undra vad dom har för mål med träningen, kondition - knappast.

  • FruÖlandstok

    ramlösa
    så sant så sant.. har sett dessa typer men när jag tränar är det alltid så lite folk så jag tänker inte på att dom faktiskt ockuperar träningscyklarna..

    dom vill nog bara flasha med att dom går till gymmet ;)

  • 071023 2

    2007-08-06 13:30 Ölandstok

    vilken tur du har.. där jag går och tränar finns det väldigt många av den sorten, därav att jag orkade lägga upp en hel tråd om detta.

  • *Lilla M*

    På mitt gym finns inga såna människor som du beskriver. Men allt fysisk aktivitet är ju bra, tycker jag! De kanske inte kan promenera av olika skäl (typ problem med fötterna) men vill gärna hålla igång kroppen. Därför kanske de "ockuperar" en cykel och tränar på låg intensitet.

    Jag är sjukgymnaststudent, och älskar att höra att människor tränar och rör på sig. Dessa "mysträningsmänniskor" kanske inte skulle rört på sig alls annars. I så fall är ju mysträning bara bra!

    Dessutom så räcker det med ganska lågintensiv träning för att få konditionseffekt, "prattempo" är alldeles lagom. Så det är fel att anta att de inte har något mål med träningen.

  • 071023 2

    Lilla M

    självklart är det bra med träning än ingen alls. Sen kan det vara så att dom har problem med fötterna också, men jag tror inte alla har det.

    Jag håller med dig om att lågintensiv träning ger effekt på konditionen men vill man komma vidare, som dom flesta vill, så kanske man ska upp i puls lite till.

  • silverdrake

    om man betalar för ett gymkort ska man väl få utnyttja det oavsett hur/på vilket sätt man tränar.

  • 071023 2

    2007-08-07 16:31 silverdrake

    självklart!

    På större gym i sverige så vet man att dom flesta inte utnyttjar sina kort överhuvudtaget. Dåligt för den som har köpt kortet och sämre för gymmen på långsikt.

  • sharya

    Varför i himlens namn ens bry sig? Folk får väl träna hur dom vill?

  • 071023 2

    2007-08-07 17:14 sharya

    ja om det är så du ser på det så.

Svar på tråden mysträning - vad tycker ni?