• Giiirly

Morgongåva till m2b...

Bara en vecka kvar till den stora dagen o jag ska på onsdag göra en secret box o ge den till min blivande på morgonen.
    bara det att jag vill ge något mer o hade planer på ett smycke, typ en ring, där det graveras våra namn o dotterns. Hittade ej en sida med ett sådant smycke i god tid så nu e det för sent.
    Han har redan halssmycke som han ärvt av sin far, armband o ny klocka fick han av mig för inte så länge sen...

vad kan jag hitta på?
    Eftersom tiden e knapp kan det bli svårt att hinna göra något eget också (hade även funderingar på en bok om oss.) jag e alltid ute i sista sekund :)
    vore tacksam för alla svar jag kan få!

• Svar på tråden Morgongåva till m2b...
  • Giiirly

Mr Perfect´s blivande fru,
    Tack då ska jag göra ett försök!
    Inte allt för dyrt heller då ju (ska ju som sagt göra en Secret box också!)
    Din m2b kommer säkert bli jätteglad!

TezzAmore,
    Tack även för din idé. Han har tom. pratat om att han vill ha en "egen" snusdosa. Går jag till en guldsmed idag så förhoppningsvis har dom sådana på lager och hinner gravera den.

Tusen tack samtliga för alla bra idéer!

• Giiirly

Om jag inte hade köpt så dyr brudklänning hade även denna varit ultimat...
    Flyg ett Hawker Hunter, Sydafrika, Kapstaden. Pris: 45.250kr!!!

Kanske ska gå å köpa mig en trisslott i stället!

• Kastellet07

Vi gifte oss i lördags !!!

På morgonen dagen vi gifte oss fick han en 60-sidig fotobok där jag skrivit anledningar till varför jag älskar honom och så hade jag lagt in foton som passade in till texten.

Han blev väldigt rörd och sa att det var den finaste present han någonsin fått...

När jag gjorde boken var tanken att han skulle få den som morgongåva dagen efter, men jag bestämde mig för att ge den till honom på bröllopsdagen istället just för att han skulle få känna sig överöst med kärlek och glädje på den stora dagen.

Som morgongåva fick han istället en champagneprovarlåda med 6 st 37:or där jag fäst kort där det stod när de skulle öppnas, t ex på halvårsdagen, när vi köpt vårt gemensamma hus osv. På den fösta flaskan (som ska öppnas på 1-veckas dagen (vill smaka NU... )) fäste jag också ett presentkort på en provtur med skärmflyg).

• Kastellet07

Oj då det blev lite fel på smileyn...
    Det skulle stå 37or.

• TezzAmore

Giiirly: såg att du skrev att du bor i Göteborg. Jag köpte snusdosan på Nordstans Guld. Den kostade 235 (tror jag det va) och de kan fixa gravyren på några timmar om man har bråttom!

• Giiirly

Vad tror ni om det här?
    Hittade ett företag i Göteborg som har provflygning (kostar 950kr) men då får man inte göra mer än att hålla lite i spakarna. Man kanske kan kombinera detta med en weekend till Sthlm, kanske till våren. För fotografering av Secret box kostar 3000kr och flygningen 2500kr.
    Ska jag köpa ett presentkort eller kanske ett leksaksflygplan och lägga brevid Secret boxen med lite information om flygningen. Eller ska man hålla det mer hemligt? Vad tycker ni??

INFORMATION
    Nu har du möjligheten att prova på hur det är att spaka ett "eget" flygplan under en provlektion. Den oslagbara känslan att själv flyga ett flygplan och blicka högt ut över horisonten är ett äventyr alla kan prova på.

Upplevelsen börjar med en teoretisk genomgång av de viktigaste grundprinciperna för flygning, sedan följer en "hands on" introduktion av flygplanet, instrument och reglage m.m.

Du följer med en erfaren flyglärare och får uppleva känslan av att vara pilot och njuta av lufthavet under en provlektion. Väl uppe i luften får du själv ta kontrollen över planet och känna på hur flygmaskinen reagerar på de egna spak- och pedalrörelserna för att svänga, stiga, sjunka eller bara hålla höjden.

Provlektionen ger också introduktion till hur man orienterar sig i luften samt hur grundläggande manövrar genomförs. Du får även vara med i start- och landingsmomenten med instruktörens hjälp. Det är alltså du som kommer att flyga planet stora delar av flygtiden!
    Flygtiden från provlektionen kan tillgodoräknas om du bestämmer dig för att ta ett flygcertifikat

Den perfekta presenten till den flygintresserade.

? Flygteorigenomgång cirka 30 minuter
    ? Praktiska instruktioner.
    ? En flyglektion, cirka 40min.
    ? Denna lektion är ett första steg mot ett flygcertifikat.

Plats: Stockholm, Bromma
    Period:Året runt, Upplevelsen är väderberoende
    Tidsåtgång:ca 1,5h
    Förkunskap/krav: Minimiålder 12år, minimilängd 140 cm

• Giiirly

Kanon, då ska jag kolla där!
    Bra pris också! Vad skrev du på dosan?

• September mys

Kastellet07 kan du berätta mer om din bok, har nämligen också påbörjat en sån bok till min m2b men har helt tappat pyssel-suget...

tanken var att han skulle få den dagen efter bröllopet men din ideé att ge den på bröllopsmorgonen var nog bättre

• Paola

Min blivande man är litteraturfantast, så jag har köpt en förstautgåva (väääldigt svårt att få tag på!) av den diktsamling som dikten vi har med på vigselceremonin är med i. Författaren är en av hans favoritförfattare, boken är från 30-talet och jättevacker, med en originaldedikation av författaren. Och så kompletterar jag med en egen dedikation, så klart...

• Kastellet07

September mys:
    Jag beställde boken hos Fotoblabo. www.fotolabo.se/fotoprodukter.php De har fått bra betyg i ett test av olika leverantörer.

Det finns flera olika modeller och olika antal sidor att välja på. Jag började med en som var 40 sidor och trodde att det skulle bli svårt att fylla den. Det slutade med att jag hade 60 sidor vilket var max på den bokmodell som jag valt. Jag hade kunnat fylla fler än hundra sidor med anledningar till att jag älskar honom...

Jag började med att göra en lista över anledningar till att jag älskar honom.

Jag älskar när du...
    Jag älskar dig för att du...
    Jag älskar dig trots att du...
    Jag hoppas att du fortsätter älska mig trots att jag...

Sedan tittade jag över vad jag hade för bilder som kunde passa. De flesta sidorna är uppbyggda med ett eller två foton och en eller två anledningar. En del sidor har ett foto som bakgrund och en dikt inlagd.

Har du ingen passande bild så sök efter foton på Microsofts hemsida: office.microsoft.com/sv-se/clipart/default.aspx

Lycka till! Och jag kan verkligen rekommendera att ge den på bröllopsdagens morgon istället!

Svar på tråden Morgongåva till m2b...